Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Apples nya BT-tangentbord kompatibelt med PS3?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 12:32

Är det någon som vet om Apples nya trådlösa blåtands tangentbord är kompatibelt med PlayStation 3?

Jag köpte det gamla (för någon månad sen) i tron om att det skulle funka till både min Mac Book Pro och min nu nyinköpta PS3:a, med det gör det ej pga av Apple Mac-only spärr. Så nu funderar jag på att inhandla det nya tangentbordet för att använda både till dator och konsol, vore ytterst trevligt om det fungerade.

Posta gärna trådar från andra forum även fast de inte fått svar på saken där än.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-17 12:57

Bra fråga! En som jag också skulle vilja ha svar på!
Vore hur skönt som helst om den nya skulle fungera, tyvärr har den inte nån trackball som man skulle använda istället för mus, men man kan inte få allt i världen...

Är väl inte bara pga Mac's spärr det inte funkade med gamla. Har för mig att jag läst att Sony har låst bluetooth för andra för att de vill ha koll på vilka som tillverkar saker (eller för att de ska tjäna alla pengarna). Så jag har svårt att tro att detta tangentbord kommer att funka, tyvärr.

Bump.

Någon som äger ett PS3 och det nya tangentbordet som kan verifiera? Provade med min sambos DiNovo och det fungerar jättebra. Tom musen på den fungerar.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-09-08 10:44

Jag vet inte ifall Apples nya tangentbord funkar med PS3:an men jag har en liten "varning" att komma med när de ska köpas trådlöst tangentbord till konsolen.
Jag blev ganska fort hjärnskadad av att behöva skriva med handkontrollen och som en "act of God" så kom givetvis gamla hederliga Logitech till undsättning.
Logitech som alltid har jobbat i mittsegmentet, dvs schyssta genomarbetade grejer med bra kvalitet men absolut inget som kan förväxlas med nått från NASA.
Så jag sprang ner på stan och pungade ut ca 700kr med ett leende på läpparna som stannade kvar tills jag kom hem och plockade upp åbäcket.
http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/playstation_3/devices/282&cl=se,sv
Direkt när jag tog i den så kännde jag att den var mycket plastigare/ihåligare/skramligare än de flesta andra T-bord, och utan att överdrivat de minsta så känns det genast som att mitt gamla "backup-tangentbord"(199kr från kjell&co ca 4år gammalt) byggts av schweiziska urmakare.
Jag orkar inte ens gå in på hur inte bra "pek-plattan" är.

Ursprungligen av armkreuz:

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/playstation_3/devices/282&cl=se,sv
Direkt när jag tog i den så kännde jag att den var mycket plastigare/ihåligare/skramligare än de flesta andra T-bord, och utan att överdrivat de minsta så känns det genast som att mitt gamla "backup-tangentbord"(199kr från kjell&co ca 4år gammalt) byggts av schweiziska urmakare.
Jag orkar inte ens gå in på hur inte bra "pek-plattan" är.

Tråkigt att höra, men jag förstod nästan det. Det ser väldigt skralltigt ut, synd att inte alla specialknappar fungerar med DiNovot annars hade jag nog lagt dom ~1k på ett sådant, men jag väntar lite längre. Jag har nära till PS3an så jag kan köra förlängningssladd på USB så länge.

Jag har köpt ett nu och det fungerar jättebra = )

Ursprungligen av simmel:

Jag har köpt ett nu och det fungerar jättebra = )

Köpt ett vad? Apples BT Tangentbord? Aluvarianten?

Ursprungligen av Solid:

Är det någon som vet om Apples nya trådlösa blåtands tangentbord är kompatibelt med PlayStation 3?

Jag köpte det gamla (för någon månad sen) i tron om att det skulle funka till både min Mac Book Pro och min nu nyinköpta PS3:a, med det gör det ej pga av Apple Mac-only spärr. Så nu funderar jag på att inhandla det nya tangentbordet för att använda både till dator och konsol, vore ytterst trevligt om det fungerade.

Posta gärna trådar från andra forum även fast de inte fått svar på saken där än.

Apple's gamla BT tangentbord (det genomskinliga) fungerar fint med PS3, inga problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-02 21:42
Ursprungligen av Trucker_Mike:

Apple's gamla BT tangentbord (det genomskinliga) fungerar fint med PS3, inga problem.

Trevligt att höra, men då måste kompabiliteten kommit iom någom firmwareuppgradering, då det inte fungerade i somras. Skall testa mitt när tillfälle ges!

Nå?

Ok, var det någon som hade testat det "nya" apple bt tangentbordet till PS3:an?

1
Bevaka tråden