Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna flera .webloc-filer i samma fönster?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Om jag har en bunt bokmärken på skrivbordet och vill öppna dem alla i Safari, så öppnas de i separata fönster. Och det kan bli många fönster. Finns det något sätt att få dem att öppnas i samma fönster, dvs en flik för varje bokmärke? Det borde gå, känns det som!

/Anna

Se till så att du har det nedersta alternativet (enligt inställningar som i nedan fönster) valt; i ny flik och inte i nytt fönster, så ska det nog funka.

När du har dina flikar öppna sedan, så kan du välja "Bokmärken" > "Lägg till ett bokmärke för dessa x flikar". Välj att spara det bokmärket i tex bokmärkesraden.

Sedan kan du klicka på det en gång i bokmärkesraden, så öppnas alla bokmärken i samma bokmärke i varsin flik.

Syns inte bokmärkesraden? Innehåll > Visa bokmärkesrad.

  • Medlem
  • 2008-11-21 23:59

Får man föreslå att du skapar riktiga bokmärken i stället, så slipper du webloc-filerna.

Panther: Jag kör med den inställningen nu, tack för tipset! Jag skulle önska att man kunde styra det lite mer dock, t ex bestämma när man vill ha det i ett nytt fönster och när man inte vill det.

Taz: Jag använder redan den funktionen när jag jobbar, mycket praktiskt.

Baron: Det är "tillfälliga" bokmärken, typ intressanta artiklar som jag inte hinner läsa när jag snubblar över dem, men kanske senare under dagen eller veckan. Och för att inte glömma bort det hela så vill jag ha dem i blickfältet, dvs skivbordet. Hmm, jag skulle ju iofs kunna ha en bokmärkeskategori som jag kollar dagligen, jag borde kunna komma ihåg det.
Ni förstår, jag har lite svårt för att komma ihåg sådant som inte är superviktigt, t ex så kraschade Safari när jag hade den här sidan uppe som en påminnelse att kolla om någon svarat, och som ni ser så tog det ju ett tag innan jag kom ihåg det, efter att Safari stängt denna och andra sidor i docken. (Japp, mitt skrivbord och min dock skulle ge er mardrömmar, hehe.)

Tack för hjälpen!

Anna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-04 00:18

Annars kan man använda funktionen Slå ihop alla fönster på Fönster menyn

Tangen: Också ett bra förslag, men jag har ofta en massa fönster som redan är öppna och som jag inte vill slå ihop med andra. Jag har på något vis ett system i mitt kaos. )

Anna

1
Bevaka tråden