Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officeprogramen vägrar öppnas

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2008-09-11 20:26

Som min rubrik lyder vägrar mina officeprogram öppnas. Det ända som dyker upp är: Microsoft Office Setup Assistant, och när jag gått igenom den kommer endast Microsoft autoUpdate upp. Och sedan ingenting. Men inget program... Någon som vet "tricket"?

Släng alla Plist filer och testa igen. Det skapas nya när du öppnar något Officeprogram.
Det ligger i bibliotek/preferences
Office är verkligen ett buggigt program på MAC

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-09-11 20:52

Tack skall testa direkt

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-09-11 20:54

nepp funkar inte... bläää för microsoft!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-11 21:01

arlevall > Mac inte MAC. MAC är något annat.
Filip> Varit med om detta. Avinstallera, töm papperskorgen och installera igen löste det för mig.

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-09-11 21:46

Ok skal testa detta.

Vad är fel i att kalla Mac för MAC??

Sedan Filip: Har du programmet original så du kan kasta det?
Jag tror inte du behöver det.
/Nicklas

Det hände på min jobbdator. Man behöver _inte_ installera om, utan det räcker med att ta bort ett par filer i(inte bara plist). Sitter dock inte på jobbet nu, så har inte tillgång till instruktionen. Men det finns på nätet om du googlar lite.

Lösningen kanske ligger i det johan_tanying skriver. Annars har jag för mig att Office är känsligt för sökvägar, så att det fungerar bäst om man installerar det direkt på sin HD, alltså med sökvägen /, alternativt i mappen Program med sökvägen /Applications

Tror det kan skapa problem om man installerar det på andra platser, men det kan också hända att jag svamlar. Kul med raka och enkla svar, eller hur?

1
Bevaka tråden