Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aapl.se - en sajt jag byggt

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker också det är föredömligt enkelt och överskådligt!

Bra idé, bra genomfört. Snyggt.

Hatten av och bockar !

Grattis! MaxiMac skriver possitivt om din sida

MaxiMac | Aapl aggregerar Applenyheter galant

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-11 05:56
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Grattis! MaxiMac skriver possitivt om din sida

Japp, det är otroligt kul. Tack även för alla snälla kommentarer här.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-07-12 08:42

Bra sajt, har den som Bokmärke nu.:)

Mycket bra! Har använt den flitigt under veckan som varit Gillar iPhoneversionen. Nu saknar jag bara RSS. Hajar ju att konceptet handlar om svenska siter, men det vore intressant att få med internationella siter också.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 08:16

RSS och Aaplnow.com

Ursprungligen av fixarfrasse:

Nu saknar jag bara RSS. Hajar ju att konceptet handlar om svenska siter, men det vore intressant att få med internationella siter också.

Sådär! Nu kan man få en daglig sammanfattning av nyheter via RSS.
Internationella nyheter hittar man på Aaplnow.com

Ursprungligen av elmo:

Sådär! Nu kan man få en daglig sammanfattning av nyheter via RSS.
Internationella nyheter hittar man på Aaplnow.com

Sweet! Tummen upp, tusenfalt.

Nu syns det verkligen vilken torka det är på nyheter och att mycket News levereras av privatpersoner.

Det är fortfrande "Snart lanseras iPhone" och "Bilder från kön" etc...

Sidan är grym!

idé...Varför inte en sida till med internationella nyheter ?
Gärna mkt engelska men kanske ngt från ngn tysk sida/Spansk etc. Skulle ju vara väldigt fräckt. Eller varför inte Alla olika språkutgåvor av Macworld?
Skulle ju vara suveränt ha som en liten ikon på iPhonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 11:06

Grymm sida! Thumbs up:)

Nu skulle en sån där ikon (favicon?) sitta fint, så man kan ha sidan i bokmärksfältet

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 11:51
Ursprungligen av paaaaaatrick:

Nu skulle en sån där ikon (favicon?) sitta fint, så man kan ha sidan i bokmärksfältet

Det har strulat en del med favicon:en och när jag försöker fixa det brukar den gamla fastna i cachen.

Hursomhelst, Jag har laddat upp en ny och lagt till rel-länkar i sidan. Förhoppningsvis hjälper det. (aapl.se/favicon.ico & aaplnow.com/favicon.ico)

Ursprungligen av elmo:

Det har strulat en del med favicon:en och när jag försöker fixa det brukar den gamla fastna i cachen.

Hursomhelst, Jag har laddat upp en ny och lagt till rel-länkar i sidan. Förhoppningsvis hjälper det. (aapl.se/favicon.ico & aaplnow.com/favicon.ico)

Vad är rel-länkar?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 12:12
Ursprungligen av paaaaaatrick:

Vad är rel-länkar?

Sorry, link-tag heter det kanske:
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico"/>

I Firefox dyker den upp om man tömmer chachen och startar om webbläsaren.

Senast redigerat 2008-07-24 12:23

Nu funkade det. Thumbs up!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 11:55
Ursprungligen av Goflorp:

dé...Varför inte en sida till med internationella nyheter ?
Gärna mkt engelska men kanske ngt från ngn tysk sida/Spansk etc. Skulle ju vara väldigt fräckt. Eller varför inte Alla olika språkutgåvor av Macworld?
Skulle ju vara suveränt ha som en liten ikon på iPhonen.

Varken spanskan eller tyskan är vad den borde vara. Därmed blir det svårt att hålla koll på kvalitén. Rent tekniskt är det inga problem, förutom att servern kan bli lite trött av att läsa in alla flöden en gång i kvarten.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-07-28 20:36

Prova denna content type på link-elementet, funkar i de flesta läsare trots sitt proprietära utseende.

<link rel="shortcut icon" type="image/vnd.microsoft.icon" href="favicon.ico" />
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-28 20:41

Håller med memark, öppna inte alla länkar i nytt fönster! Det är extremt irriterande, och bör vara upp till var och en.

I övrigt sällar jag mig till skaran: snygg och funktionell sajt!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-28 20:53
Ursprungligen av xevve:

Håller med memark, öppna inte alla länkar i nytt fönster! Det är extremt irriterande, och bör vara upp till var och en.

OK, tack för input. Gillar det inte själv så jag vet inte varför jag la till det. Däremot funkar det bra i iPhone versionen med öppning nytt fönster, så där behåller jag det.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-12-09 20:38

Jag kapar min gamla tråd och tipsar om att Aapl.se nu även finns som iPhone app. Mer information hittar du här: Aapl.se iPhone App - Alla svenska nyheter om Apple på ett ställe - Aapl.se

Grymt - jag har gillat din sajt från starten!

Nu när 99 har en eminent nyhetsredaktör och dagliga uppdateringar kanske vi förtjänar ett litet snäpp uppåt i rankingen?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-12-09 21:05

Ja, absolut. Hur funkar det med era flöden nu för tiden? Just nu bevakar jag nyheterna för Mac och för iPhone. Finns det något för endast nyheterna på förstasidan?

Det fina med iPhone appen är att den visar de senast uppdaterade källorna överst, så där ligger 99.se nästan alltid i topp.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-09 22:37

tummen upp!
Bokmärker genast

Vad trevligt med app, det ska tankas in och kollas på.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-10-30 20:02

För drygt 10 år sedan skapade jag den här tråden. Testar att skaka liv i den igen

Efter att ha haft sajten lite i dvala under några år har jag nu uppdaterat https://aapl.se med nytt utseende. Även appen för iOS är uppdaterad.

Kika gärna in. Tips och idéer tas tacksamt emot!

Ursprungligen av elmo:

För drygt 10 år sedan skapade jag den här tråden. Testar att skaka liv i den igen

Efter att ha haft sajten lite i dvala under några år har jag nu uppdaterat https://aapl.se med nytt utseende. Även appen för iOS är uppdaterad.

Kika gärna in. Tips och idéer tas tacksamt emot!

Trevlig app!
Men var är Watch appen? Hade varit trevligt!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-10-30 20:48
Ursprungligen av Johannnn:

Trevlig app!
Men var är Watch appen? Hade varit trevligt!

Yes! Det är inte omöjligt att det blir en sådan också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-30 21:38
Ursprungligen av elmo:

Efter att ha haft sajten lite i dvala under några år har jag nu uppdaterat https://aapl.se med nytt utseende

Trevligt! http://aaplnow.com är en favorit när jag snabbt vill tanka på lite Apple-nyheter.

Nåt som jag gissar är väldigt lätt att implementera, stöd för widget-skärmen när man skrollar längst till vänster på iPhonen. Vore ju perfekt att se senaste nyheterna där så man slipper öppna appen hela tiden för att se om det finns nåt nytt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-10-31 21:49
Ursprungligen av Johannnn:

Nåt som jag gissar är väldigt lätt att implementera, stöd för widget-skärmen när man skrollar längst till vänster på iPhonen. Vore ju perfekt att se senaste nyheterna där så man slipper öppna appen hela tiden för att se om det finns nåt nytt.

Det och även notifikationer står på att göra listan.

Bevaka tråden