Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple .mac blir MobileMe

Tråden skapades och har fått 383 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hugin,

då är nog MobileMe ganska bra för mig, vet ärligt talat inte exakt vad php och mysql är....

Då är det väl bara att vänta på att MobilMe ska börja funka som det ska så kanske man kan ta och köpa sig ett abo. Hoppas de övriga pengarna från 1 163 kommer tillbaka då, ett år ska ju kosta 79 Euro.

Föressten, kollade lite på mitt konto på MobileMe och det står att om jag vill lägga upp min hemsida där ska jag kontakta min "registrar":
"Go to your registrar's website. Define web.me.com as the "www" CNAME (alias) for your domain".

Just nu har jag mitt webbhotell på Loopia och köpt min domän genom dem, är det dem jag ska kontakta?

Tacksam för hjälp

Carl

Ja, kontakta Loppia, de fixar det bums.

Tack!

Sorry om det blev lite OT, men ska jag säga upp mitt avtal med dem så måste jag göra det snarast, så jag behövde snabbt svar.

MVH
/Carl

Är riktigt fly rövar förbannad.. har en aktiv usergroup med folk runt om hela världen.
Min länk för att komma ditt och sköta om den ger mig bara "Me" info.
Inte en susning om att gå vidare med det man vill...
h---te.

mvh
Lennart

Ursprungligen av tcastudios:

Är riktigt fly rövar förbannad.. har en aktiv usergroup med folk runt om hela världen.
Min länk för att komma ditt och sköta om den ger mig bara "Me" info.
Inte en susning om att gå vidare med det man vill...
h---te.

mvh
Lennart

Vad pratar du om??

Iom introduktionen av "Me", så kommer jag inte åt min Usergroup som jag har
haft i flera år på .Mac.
När jag ska dit, så får jag bara info om "Me" istället för att administrera gruppen.
En sk royal f-ckup enligt mitt tycke....

mvh
Lennart

MobileMe members may be unable to access groups.mac.com.

Dom jobbar på det ...sakta sakta sakta....

Apple - Support - MobileMe

Ursprungligen av lilledanne:

Dom jobbar på det ...sakta sakta sakta....

Apple - Support - MobileMe

Du har ingen aning om i fall dom håller på att fixa iWeb grafiken?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-14 21:45
Ursprungligen av the örjan:

Du har ingen aning om i fall dom håller på att fixa iWeb grafiken?

Testa med att tömma cachen i Safari, funkade för mig. Tyvärr så funkar fortfarande inte publiceringen i iWeb som det ska...:mad:

Ah, ok och tack. Får kolla upp det imorgon igen.

mvh
Lennart

Skumt, funkar hos mig.

Mitt pushar inte alls.. Hur ställer ni in det? Följer jag MobileMe manualen, så får jag inga push mail, kontaktern och kalenderna är tom osv..

Min puchar från webben till telefonen men inte åt andra hållet.

Vad ställde du in först? Telefonen eller Mail? Efter du synkat allt till Me så klart..

jag raderade mitt .Mac konto i mobilen då jag hade problem med utgående post. Det borde vara bra förutsättning för att det ska fungera.

Jag stängde av Push för mina kontakter efter Zimmermans varning, men då försvann alla mina kontakter från telefonen, inte bra!

  • Medlem
  • City
  • 2008-07-15 12:46

Stämmer det att dom kommer att sitta på våra pengar i 60 dagar?
Jag avslutade mitt demokonto direkt när jag såg att dom reserverat pengar men det är nu 5 dagar sedan.
Swedbank kundtjänst sa att dom inte kunde göra något och var allmänt påstridiga om att det inte gick att göra något. Kanske dags att byta bank..man vill inte ha snäsiga människor i supporten till sin bank.
Jag har iaf mailat apple support får se hur många veckor det tar att få svar.
Mobile Me är segt som sirap och enligt flera här så verkar det fungera undermåligt. Vet inte om man ska acceptera att det börjar bli msfasoner på apple eller om det alltid har varit så här.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-15 13:00

Har försökt maila och ringa Apple kring kreditskortssoppan i flera dagar, dessvärre inget svar och jag är inte ensam. Apples diskussionsforum är fullt av upprepade inlägg för att Apple vägrar svara.

Mailade Macworlds redaktion och hoppas på att de kanske kan få ett svar från Svenska Apple - ni som är drabbade kan väl kanske också göra samma sak . Macworld kan kanske få ett svar från Apple - när vi vanliga dödliga misslyckas...

Ursprungligen av iBjorn:

Har försökt maila och ringa Apple kring kreditskortssoppan i flera dagar, dessvärre inget svar och jag är inte ensam. Apples diskussionsforum är fullt av upprepade inlägg för att Apple vägrar svara.

Mailade Macworlds redaktion och hoppas på att de kanske kan få ett svar från Svenska Apple - ni som är drabbade kan väl kanske också göra samma sak . Macworld kan kanske få ett svar från Apple - när vi vanliga dödliga misslyckas...

Är lika omöjligt för oss på MacWorld att få ett svar från Apple som för er vanliga användare.

Vi har åtminstone belyst problemet på nyhetsplats, något som vi varit ensamma om ända tills nu.

Förstår er frustration fullt ut!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-15 13:55
Ursprungligen av Mikamar:

Är lika omöjligt för oss på MacWorld att få ett svar från Apple som för er vanliga användare.

Vi har åtminstone belyst problemet på nyhetsplats, något som vi varit ensamma om ända tills nu.

Förstår er frustration fullt ut!

Jag får "vibbar" av ett annat företag (ni vet vilket).

Ursprungligen av Northwiz:

Jag får "vibbar" av ett annat företag (ni vet vilket).

Menar du Ryan Air? De beter sig ungefär likadant omöjliga att få kontakt med, svarar inte på frågor man ställer via mail etc etc..., vill man göra en ombokning får man betala 15 :- i minuten.

Eller syftade du på MS?

Tycker de gånger jag behövt kontakta dem har det gått bra och jag har fått bra hjälp med både support och inofficiella patchar för buggar. Ibland har man dock blivit runtkopplad, men när man kommit rätt har man alltid fått bra hjälp.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-16 08:47
Ursprungligen av mendezzz:

Menar du Ryan Air? De beter sig ungefär likadant omöjliga att få kontakt med, svarar inte på frågor man ställer via mail etc etc..., vill man göra en ombokning får man betala 15 :- i minuten.

Eller syftade du på MS?

Tycker de gånger jag behövt kontakta dem har det gått bra och jag har fått bra hjälp med både support och inofficiella patchar för buggar. Ibland har man dock blivit runtkopplad, men när man kommit rätt har man alltid fått bra hjälp.

Microsoft var tidigare ett företag som du knappt kunde få kontakt med. Precis som du skriver så är det inte så numera. Microsoft har öppnat upp sig på senare år. Arrangerar chatt med användarna, är ofta ute och reser runt och träffar kunder och har en betydligt bättre kommunikation än företaget har haft.

Nej, jag tänkte inte på något speciellt bolag - utan snarare så att vi alla ramlat över företag som säger en sak, som säger sig värna om sina kunder men som egentligen inte gör särskilt mycket för att verkligen göra det, när det väl kommer till kritan.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-15 14:13
Ursprungligen av Mikamar:

Är lika omöjligt för oss på MacWorld att få ett svar från Apple som för er vanliga användare.

Vi har åtminstone belyst problemet på nyhetsplats, något som vi varit ensamma om ända tills nu.

Förstår er frustration fullt ut!

Tack för belysningen! Har varit ont om rubriker kring detta, några har nämnt det i samband med övrigt krångel i MobileMess , men en har gjort bra artikel:

TG Daily - MobileMe free trial accounts not free after all?

Verkar som att detta i huvudsak har drabbat europer, därför har det inte blivit samma rubriker och Apples intresse för Europa är ju lagom ljummet!

Ursprungligen av iBjorn:

Verkar som att detta i huvudsak har drabbat europer, därför har det inte blivit samma rubriker och Apples intresse för Europa är ju lagom ljummet!

Nu är det inte enbart européer som har drabbats, men av någon anledning har nästan ingen amerikansk macsajt nappat på storyn.

Verkar nästan som de är rädda för att stöta sig med Apple...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-15 18:16
Ursprungligen av Mikamar:

Nu är det inte enbart européer som har drabbats, men av någon anledning har nästan ingen amerikansk macsajt nappat på storyn.

Verkar nästan som de är rädda för att stöta sig med Apple...

Det ser ju ut ungefär på samma sätt i Sverige och Europa om vi bortser från facktidningarna. Övriga medier är snabba att haka på hysterin men det är tunt och ont om rapporter om det kaos och allt det strul som Apple orsakat i samband med lanseringen.

Jag fick verkligen stryka Swedbank medhårs fär att spärren skulle släppas och jag lyckades, verkar vara olika beroende på vem man pratar med, killen jag prata med (andra gången) var mycket hjälpsam men var tvungen att prata med någon chef (affärschef?) för att få ta bort spärrar över 500 kr.

Gör en polisanmälan då 'någon' debiterat ert konto med mera pengar än vad ni godkänt alt utan att ni köpt något alls. Sedan gör ni en anmälan till er bank så ska ni se att det blir fart på dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 15:47
  • Medlem
  • City
  • 2008-07-15 17:32

Jag tror det finns en disclaimer numera på beställningssidan, något som inte fanns lanseringsdagen vad jag kunde hitta.

Jag drabbades också av att de drog 122 Euro från mitt konto och chattade redan i fredags med två på apple support. De sa då åt mig att skicka ett mail till Apple Support i England vilket jag också gjorde. Tro det eller ej, men redan i måndags fick jag svar! De har iofs inte löst saken, men ett svar iallafall. Inte helt oväntat bad de om urtsäkt och sa att de jobbar på saken, men ingenting om när det hela ska vara löst.

Måste ändå säga att jag gillar det jag har sett och testat med MobileMe hittills och det blir nog ett abonnemang för min del iallafall.

/Carl

Bevaka tråden