Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Från admin: Använd denna tråd för att tipsa om intressanta program i App Store. Om du köpt ett program, skriv gärna om det i den här tråden.

Ursprungligt inlägg:

Kan berätta direkt att jag kommer att köpa Super Monkey Ball, räcker med att se spelet på keynoten och se många kvällar framför mig när man har tråkigt

Det ska tydligen kosta $ 9,99.

Senast redigerat 2012-10-07 16:15

Tipstråden för iPhoneprogram (från AppStore®)

Det första som man kommer att göra när man klockan 00.23 efter att ha köpt sin iPhone 3G är förstås att hoppa in i AppStore och hämta hem de bästa programmen. (Eller först testas väl GPS-funktionen och sen testas 3G-hastigheten, men sen…)

Då behöver vi förstås en tipstråd med de bästa/mest spännande/mest produktivitetshöjande/mest produktivitetssänkande/coolaste/fetaste eller klurigaste programmen.

Posta gärna en skärmbild plus en målande synopsis och en prislapp tillsammans med ditt tips.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 23:22

Nu undrar jag bara hur man tar en skärmbild med en ohackad telefon.

Tar gärna bort inlägget när jag får svar.

Ursprungligen av boris91:

Nu undrar jag bara hur man tar en skärmbild med en ohackad telefon.

Håll nere home-knappen och tryck en gång kort på sleep-knappen så tas en skärmbild och hamnar i kamerarullen (enligt TUAW). Det skiljer sig lite från den "hemliga" metoden i 1.1.3-1.1.4

Ursprungligen av Patrik D:

Nej, du missuppfattade helt syftet med den tråden, där ska man bara skriva om man köpt program, inte om man vill tipsa.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 23:25

Kommer jag också att göra. Kan man ge bort applikationer tror ni?

Jag har nämligen lovat Super Monkey Ball till alla som switchar till iPhone redan.

Ursprungligen av boris91:

Kommer jag också att göra. Kan man ge bort applikationer tror ni?

Jag har nämligen lovat Super Monkey Ball till alla som switchar till iPhone redan.

Trevligt trevligt!

Patrik tycker att vi ska använda den här tråden också för tips inte bara för köpta program utan om program som verkar allmänt intressanta, så då gör jag väl det.

Program - Briefcase
Kostnad - $5
Utvecklare - Hey Mac Software

Briefcase gör så att du kan logga in i OS X så länge fjärrinloggning är på och väl där kan du ladda hem dokument till iPhone/iPod eller ladda upp dokument till din Mac.

"Briefcase lets you:
• Download photos, videos, audio files from your Mac.
• Preview these files on your iPhone.
• Share them with another Mac user."

Ursprungligen av thevil:

Patrik tycker att vi ska använda den här tråden också för tips inte bara för köpta program utan om program som verkar allmänt intressanta, så då gör jag väl det.

Well, hela poängen med den andra tråden var att slippa sådant, jag ville bara samla program som folk verkligen köpt. Inte bara sådant man läst om på nätet eller funderar på att köpa. Därför skapade jag denna tråd för tips om program istället.

Ursprungligen av thevil:

Patrik tycker att vi ska använda den här tråden också för tips inte bara för köpta program utan om program som verkar allmänt intressanta, så då gör jag väl det.

Program - Briefcase
Kostnad - $5
Utvecklare - Hey Mac Software

Briefcase gör så att du kan logga in i OS X så länge fjärrinloggning är på och väl där kan du ladda hem dokument till iPhone/iPod eller ladda upp dokument till din Mac.

"Briefcase lets you:
• Download photos, videos, audio files from your Mac.
• Preview these files on your iPhone.
• Share them with another Mac user."

Intressant program. Eftersom fjärrinloggning måste vara aktiverat bör det ju innebära att programmet pratar via SSH. Jäkligt bra för oss som har ComHem som leverantör, då dom spärrar filöverföring via AFP i sin brandvägg.

SSH borgar dessutom för snabbare hantering än vad AFP klarar av på distans.

iPhone 2.0 Firmware (5A347) Available Early - Mac Rumors

Ser att man kan (på egen risk) ladda ner nya software 2.0 till iPhone (inte till iPod touch) här. Någon som vågar ?

Ursprungligen av KaRo:

iPhone 2.0 Firmware (5A347) Available Early - Mac Rumors

Ser att man kan (på egen risk) ladda ner nya software 2.0 till iPhone (inte till iPod touch) här. Någon som vågar ?

Om du har en upplåst iPhone idag så blir den låst och helt oanvändbar om du kör det där just nu, men den diskussionen finns redan i den här tråden, samt även delvis iden här tråden. Denna tråd är däremot till för tips på program i App Store.

Program - Mariner Calc
Kostnad - $30 (?)
Utvecklare - Mariner Software

Marineer Calc låter dig redigera Microsoft Excel-filer på din iPhone eller iPod.

Från featurelistan:
• View native excel files
• Edit_ native excel files
• 1,000,000 by 32,000 row and column support
• CocoaTouch native application
• Support for multiple sheets
• Chart and object support

Slog ihop två trådar om programtips från App Store. Ursäkta om det ser lite virrigt ut i början, men det var inte mitt fel

Ursprungligen av Adrian B:

Slog ihop två trådar om programtips från App Store. Ursäkta om det ser lite virrigt ut i början, men det var inte mitt fel

Jag lovar att köpa alla program jag skriver om, fastän det inte var mitt fel heller.
Eller det kanske det var. :">

Program - Stanza
Kostnad - $9 (?)
Utvecklare - Lexcycle

Stanza är nog den bästa e-boksläsaren för OS X och om den är lika bra för iPhone passar den perfekt i programportföljen.

"Stanza features built-in support for HTML, PDF, Microsoft Word, and Rich Text Format reading, as well as all the major eBook standards: unprotected Amazon Kindle and Mobipocket, Microsoft LIT, Palm doc, and the International Digital Publishing Forum's new epub Open eBook standard.

In addition to supporting a plethora of formats, Stanza features an open API that allows developers to implement support for their own document formats. Stanza is more than just a reader: it is a reading platform!"

Kommer bli kul se när folk inte kommer ha en aning om vart dom ska posta sin tråd/fråga/tips, i denna? I denna? Eller denna?

Skulle ju vara grymt mycket smidigare med en stor tråd.

Ursprungligen av Patrik D:

Kommer bli kul se när folk inte kommer ha en aning om vart dom ska posta sin tråd/fråga/tips, i denna? I denna? Eller denna?

Skulle ju vara grymt mycket smidigare med en stor tråd.

Nej då, det där är ju superenkelt:

En tråd för program du KÖPT och varför du gjorde det. Den ville jag hålla ren från allmänna tips och tankar kring program man kanske ska köpa. Den ska ge folk en lista på program någon faktiskt har köpt.

En tråd med allmänna TIPS om intressanta program, både sådana man läst om eller kanske sådana man använt.

Den tredje tråden kanske överlappar den andra tråden lite, men den är enbart fokuserad på gratisprogram å andra sidan, och bara program man själv testat.

Läste i Aftonbladet att de har tre program färdiga tv.nu, hitta.se och en portal. Står att det kommer att erbjudas gratis och antar att de inte menar webapplikation(?)

Artikeln:
Så här bra är nya svenska Iphone | Pryl | Aftonbladet

Aftonbladet satsar på program för Iphone. Apples Appstore är en tjänst i Iphone där man kommer direkt in i en programbutik. Cirka 1 000 företag är med i Apples testprogram redan nu. När butiken öppnas kommer bolaget också att börja ta in fler utvecklare och antalet program kommer att öka.

Bland de företag som valt att utveckla program för Iphone finns mediehuset Aftonbladet.

I första rundan är det tre program som kommer att erbjudas Iphoneanvändare gratis. Tv-guiden Tv-nu och söktjänsten Hitta.se samt en portal med alla de onlinetjänster Aftonbladet erbjuder. Där kommer också senaste nytt att rulla fram på skärmens botten.

Här är ett tips på en sajt som lanserar program redan nu, rätt snygg sajt i alla fall: tap tap tap ~ tasty bits for your iPhone

Nokia och SE måste ha riktigt jobbig huvudvärk, på MacRumors forum skriver dom att det inte går att köpa program för att för många gör det samtidigt

Och iTunes Store klarar rätt mycket.

TripLog 1040 verkar också spännande.

Remote verkar väldigt bra. Ta en titt på Gizmodos videor.
First IPhone Remote Hands-On : First iTunes Remote App for iPhone Hands-On

Kolla in Google Mobile App, en enkel videopresentation finns lite längre ner på sidan:

Official Google Mobile Blog: Searching on an iPhone can be fun

Lyckas inte hitta google mobile app i iTunes. Kommer utbudet skilja sig länder i mellan?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Lyckas inte hitta google mobile app i iTunes. Kommer utbudet skilja sig länder i mellan?

Det verkar så, i kommentarerna till artikeln så klagar någon på att det inte ens finns i UK App Store. Svårt att förstå poängen med att regionsbegränsa ett sådant program dock.

jag har laddat ned flera apps från AppStore i iTunes men hittar dom inte så jag kan ladda ned dom på min iPod Touch ! Dom är registrerade på mitt iTuneskonto och är betalda.
Hjärnsläpp eller ?:confused:

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-07-10 22:46
Ursprungligen av KaRo:

jag har laddat ned flera apps från AppStore i iTunes men hittar dom inte så jag kan ladda ned dom på min iPod Touch ! Dom är registrerade på mitt iTuneskonto och är betalda.
Hjärnsläpp eller ?:confused:

Du måste ju ha FW 2.0 installerad för att kunna lägga in program och den har ju inte släppts ännu.

Bevaka tråden