Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-24 16:10
Ursprungligen av kainen:

Inte riktigt klar hörna än men det är på g

Jag har satt upp en ljusslinga under bordet som ger skönt diffust ljus runt bordskanten och är gömd för ögat om man inte ligger under bordet, riktigt nice

riktigt snyggt! Är det en Guiness musmatta på bordet?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-24 17:36
Ursprungligen av Rasmus86:

riktigt snyggt! Är det en Guiness musmatta på bordet?

Tack

Det har du uppfattat helt rätt

Ursprungligen av kainen:

Inte riktigt klar hörna än men det är på g

Jag har satt upp en ljusslinga under bordet som ger skönt diffust ljus runt bordskanten och är gömd för ögat om man inte ligger under bordet, riktigt nice

Värmer du fötterna på Time Capsule'n?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-24 23:30
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Värmer du fötterna på Time Capsule'n?

HAHA Jag har faktiskt gjort det ett par ggr för den blir rätt varm Men jag ska flytta den så fort jag har ork och tid, det är ju meningslöst att ha en backup ståendes vid sidan om datorn om det skulle hända en olycka eller så

Här är mitt skrivbord. Vad tycks gott folk?

(Jag vet dålig bild, krånglade med fokuset, men eftersom jag komprimerade den så mycket så blir den kass här på sidan)

kainen:
Snygg ljusstake till höger. Är det i metall eller en sådan modern gjord i hårdplast ?
Hur lyckas du skriva texten i fotot ? Är det med Wacom ritplatta eller någon PhotoShop-funktion ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-26 01:35
Ursprungligen av KaRo:

kainen:
Snygg ljusstake till höger. Är det i metall eller en sådan modern gjord i hårdplast ?
Hur lyckas du skriva texten i fotot ? Är det med Wacom ritplatta eller någon PhotoShop-funktion ?

Det är en ljusstake i plexiglas med glashållare för ljusen
Körde bara lägg till text i photoshop med textverktyget och vinklade texten så som jag ville ha den (typsnitt: Helvetica).

JoakimJohansson: Tack

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-25 23:33
Ursprungligen av JoakimJohansson:

Här är mitt skrivbord. Vad tycks gott folk?

(Jag vet dålig bild, krånglade med fokuset, men eftersom jag komprimerade den så mycket så blir den kass här på sidan)

Precis så vill jag att mitt skrivbord ska se ut, och förhoppningsvis gör det det inom en snar framtid. Tyckte bilden var jättebra förresten.

Det var ju ett tag sedan jag postade något här. Har nu målat den hembyggda hyllan som jag har på skrivbordets bakkant i vitt. Tycker själv att det är ett Major improvement

Bifogar även bild på ljuslösningen under skrivbordet. Tyvärr lyckas jag inte fota så att Ni kan se hur det ser ut i verkligheten men kanske kan Ni ana det:

Även hurtsen ska få sig en annan färg så småningom, måste bara luska på vilken...

Sista bilden, usel kvalitet, visar hur det såg ut tidigare...

Senast redigerat 2008-06-27 07:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 19:37
Ursprungligen av Pajje:

Får man fråga var ni hittat denne omtalade skärmsläckare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 15:44
Ursprungligen av wildcard:

Får man fråga var ni hittat denne omtalade skärmsläckare?

9031: Free Downloads: Screensavers

och vad gör jag för fel när jag inte får det att fungera.. installera och hitta den...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 18:35
Ursprungligen av wildcard:

och vad gör jag för fel när jag inte får det att fungera.. installera och hitta den...?

Ladda ner dmg-filen.
Dubbelklicka på filen.
"FLIQLO 1.1" hamnar som en discimage i findermenyn.
Kopiera "FLIQLO.saver" från discimagen till: Macintosh HD/Bibliotek/Screen Savers.
Gå till Systeminställningar/Skrivbord och skärmsläckare.
Nu ligger FLIQLO i menyn till vänster under rubriken "Annan".

Kainen: Snygg uppsättning säger jag bara

Jag vill ha en Mac Pro! ^^

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-07-01 18:29

Är hos föräldrarna i Hallstahammar över sommaren och har med mig min Macbook så jag sitter där jag känner för. Blir mest i soffan dock. Hemma kommer det stå en iMac inom en snar framtid så slänger upp en bild på det då, ingen ide att visa upp hur PCn har det.

http://chippy.wippiespace.com/macdesk.png
http://chippy.wippiespace.com/irldesk.jpg

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-01 21:45
Ursprungligen av chippy:

Är hos föräldrarna i Hallstahammar över sommaren och har med mig min Macbook så jag sitter där jag känner för. Blir mest i soffan dock. Hemma kommer det stå en iMac inom en snar framtid så slänger upp en bild på det då, ingen ide att visa upp hur PCn har det.

http://chippy.wippiespace.com/macdesk.png
http://chippy.wippiespace.com/irldesk.jpg

Extremt snyggt bord

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-07 01:05
Ursprungligen av chippy:

Är hos föräldrarna i Hallstahammar över sommaren och har med mig min Macbook så jag sitter där jag känner för. Blir mest i soffan dock. Hemma kommer det stå en iMac inom en snar framtid så slänger upp en bild på det då, ingen ide att visa upp hur PCn har det.

http://chippy.wippiespace.com/macdesk.png
http://chippy.wippiespace.com/irldesk.jpg

Mycket nice soffa och soffbord. Är det alltid så rent där?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-07-07 01:41
Ursprungligen av High|ander:

Mycket nice soffa och soffbord. Är det alltid så rent där?

Mjo, i stort sett. Föräldrarna har en fågel som lägger fantastiskt stora "högar" som man får ta reda på ibland, men utöver det så.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-08 18:28
Ursprungligen av chippy:

Mjo, i stort sett. Föräldrarna har en fågel som lägger fantastiskt stora "högar" som man får ta reda på ibland, men utöver det så.

Tur att dom är stora iaf så att man hittar dom

haha måste säga att det ser förjävlit ut hemma hos vissa:P en Mac dator behöver kärlek och ett kliniskt skrivbord:P:D

Ursprungligen av stoolpved:

haha måste säga att det ser förjävlit ut hemma hos vissa:P en Mac dator behöver kärlek och ett kliniskt skrivbord:P:D

...hur ser det ut hos dig då (jepp kunde inte hålla mig längre)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-10 19:54

Het spegling

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-07-10 19:58

Hur gör ni för att gömma undan kablarna på smidigast sätt? Jag har ingen möjlighet att sätta fast nån anordning i väggen då det är betong så funtar på nån lösning man kan dra fast på undersidan av bordsskivan för att "leda" bort kablaget lite snajsigt. Silvertejp är sjukt bra, men jag vill gärna kunna ta loss kablarna också ;D

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-10 20:52

Pajje: Nice! Dock är jag allergisk mot kablar så i min värld så hade det varit trådlöst tangentbord + mus

Vad är det för koppartub som står längst till vänster på skrivbordet?

chippy: IKEA | Hurtsar | GALANT skrivbordssystem | SIGNUM | Kabelkanal horisontell

Se bifogad bild också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 21:06
Ursprungligen av kainen:

Pajje: Nice! Dock är jag allergisk mot kablar så i min värld så hade det varit trådlöst tangentbord + mus

Vad är det för koppartub som står längst till vänster på skrivbordet?

chippy: IKEA | Hurtsar | GALANT skrivbordssystem | SIGNUM | Kabelkanal horisontell

Se bifogad bild också

Koppartuben är hushållets sparbössa Trådlöst blir det så fort ekonomin tillåter. Har köpt alldeles för många garbage pail kids från ebay denna månad. En sak i taget...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-10 21:08
Ursprungligen av Pajje:

Koppartuben är hushållets sparbössa Trådlöst blir det så fort ekonomin tillåter. Har köpt alldeles för många garbage pail kids från ebay denna månad. En sak i taget...

Fortsätter på lite OT: haha jag har en hög på 15cm med pailkids kul att kika på ibland.

pajje: snygg skärmsläckare, fliqlo regerar.

hur kommer det sig att du har den på 12h? jag blir bara så confused av det men man kanske lär sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 23:47
Ursprungligen av klarabara:

pajje: snygg skärmsläckare, fliqlo regerar.

hur kommer det sig att du har den på 12h? jag blir bara så confused av det men man kanske lär sig?

Den är kunglig. Vill ha den med 24h. Har inte hittat hur man ändrar i Systeminställningar/skärmsläckare... Vet du?

Bevaka tråden