Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple .mac blir MobileMe

Tråden skapades och har fått 383 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 18:24

Finns även att beställa nu med leverans i Juli.

jag skickade mail till min xxx.xxx@me.mac adress.

tilläggas bör att jag redan har en .mac-adress.

Ursprungligen av el gringo:

jag skickade mail till min xxx.xxx@me.mac adress.

tilläggas bör att jag redan har en .mac-adress.

Testade min, men det fungerade förstås inte Får visst vänta lite till innan jag kan ha en riktigt kort adress.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 18:36

En fråga till er som redan har .mac, om man skaffar efternamn@me.com kan man sedan ordna adresserna fö[email protected] + fö[email protected] + fö[email protected]... allt på ett familjekonto såklart.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-05 16:01
Ursprungligen av Trineo:

En fråga till er som redan har .mac, om man skaffar efternamn@me.com kan man sedan ordna adresserna fö[email protected] + fö[email protected] + fö[email protected]... allt på ett familjekonto såklart.

Om du skaffar ett familjekonto gäller följande:

Ursprungligen av Apple:

Familjepaketet är perfekt för fem personer. Det består av ett huvudkonto som innehåller allt som ingår i det personliga medlemskapet plus fyra underliggande konton. Alla får en egen e-postadress, iDisk-mapp, 5 GB lagring för e-post och filer och 50 GB dataöverföring per månad. Det finns även en familjemapp på iDisk. Huvudkontot administrerar allt, inklusive medlemskap och förnyelse.

Om du har ett vanligt konto har du bara ett e-postkonto, men kan ha 5 e-postalias. D.v.s. 5 alternativa adresser, men de går till samma konto.

Apple - MobileMe - Kostnad

Ursprungligen av Trineo:

En fråga till er som redan har .mac, om man skaffar efternamn@me.com kan man sedan ordna adresserna fö[email protected] + fö[email protected] + fö[email protected]... allt på ett familjekonto såklart.

Visst kan du göra det om de är lediga.

Hepp, provade för första gången för en halvtimme sedan, då fungerade det inte. NU däremot går det bra att skicka till min @me.com adress, samt även de alias jag har på mac.com. Återstår att se när resten av funktionaliteten kommer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 21:14

Satt och lästa lite på engadget. Tydligen har Apple skickat ut Mobileme av misstag. Inte dags än alltså

Apple accidentally ships MobileMe to .Mac customers - Engadget

när fan kommer skiten egentligen...

Ursprungligen av Stinky:

när fan kommer skiten egentligen...

Om du pratar om Vista så har det redan kommit. Den här tråden handlar om mobileme som kommer senast på fredag denna vecka.

Ursprungligen av akerstrom:

Om du pratar om Vista så har det redan kommit. Den här tråden handlar om mobileme som kommer senast på fredag denna vecka.

Jag vet... jag läääängtar mig irriterad fattar du väl... Har förberett mitt .mac-konto minutiöst och blivit upphetsad varje gång Little Snitch markerat att dotmac-synk-processer hälsar på i mitt system... Jag ÄLSKAR mobile me... och hatar att skiten fan aldrig kommer!

Ursprungligen av Stinky:

Jag vet... jag läääängtar mig irriterad fattar du väl... Har förberett mitt .mac-konto minutiöst och blivit upphetsad varje gång Little Snitch markerat att dotmac-synk-processer hälsar på i mitt system... Jag ÄLSKAR mobile me... och hatar att skiten fan aldrig kommer!

Det kommer på kvällen den 9 juli i USA, vilket borde betyda torsdag mitt i natten/morgon för oss.

MobileMe Launching on July 9th Between 6pm-12am PT - Mac Rumors

Jag fick för mig att det var 11 juli. Men det skulle ju komma meddelande till oss som har .mac Något sånt har jag iallafall inte fått.

Var tar det vägen då? jag förhandsbeställde det när det "kom".. Ingen "delivery info" heller.. Suck

Nu har utrymmet kommit i alla fall, jag såg just att jag har 60GB på .mac.

.mac nere för uppdatering så nu är det dags om någon timme.

Sicken tid det tar, sitter och vill bli tillfredsställd i väntan på iPhone men den här takten duger inte!

Och nu är mobileme igång!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-10 17:16
Ursprungligen av akerstrom:

Och nu är mobileme igång!

Icket!

Ursprungligen av hugin:

Icket!

Det var då, varade dock inte så länge...

Någon som vet hur det blir med homepage.mac.com/användarnmn. Kommer dessa hemsidor finnas kvar och gå att uppdatera ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-10 17:04
Ursprungligen av lilledanne:

Någon som vet hur det blir med homepage.mac.com/användarnmn. Kommer dessa hemsidor finnas kvar och gå att uppdatera ?

Allt ska fortsätta funka som vanligt.

.Mac to MobileMe transition FAQ

Är det någon mer än jag som har "köpt" mobileMe på applestore och väntar på leverans?

Jag har kunnat regga mig och fått bekräftelse på det per e-mail,
men nu kan man inte logga in.

Känns ju inte jätteseriöst att man inte kan ha något rikigt klart
istället för att låta systemet vara uppe och ner varannan minut.

De VET ju att folk har väntat på detta, så folk (jag) är ju
som hökar så fort systemet är uppe.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-10 20:28
Ursprungligen av jonas.larsson:

Är det någon mer än jag som har "köpt" mobileMe på applestore och väntar på leverans?

Japp,samma här...beställde den 29:de...

Ursprungligen av lasselu:

Japp,samma här...beställde den 29:de...

Har du delivery date unknown? Ja hade ju hoppats på att kunna fixa med det i morgon, när jag fått min telefon..

Varför ska dom skicka ut en box, när det enda som behövs är serienumret

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-10 20:51

Japp, "Ej skickad ännu", "Beräknad avsändning: Mid July "...svagt...det hade de väl kunnat skicka ut så att man hade det idag...

Gokväll,
Mobile Me verkar ha födslovåndor. Det har börjat koka i trådarna på Apples supportforum Apple - Support - Discussions - .Mac to MobileMe Transition

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-11 09:53
Ursprungligen av lasselu:

Japp, "Ej skickad ännu", "Beräknad avsändning: Mid July "...svagt...det hade de väl kunnat skicka ut så att man hade det idag...

Nu är den åtminstone "Förberedd för avsändning"...:tveksam:

Bevaka tråden