Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om det nu ÄR MacOS på burken så ä det iaf inte en Apple Mac, om den inte är utanför bilden förstås.

Måste va en Mac mini från någon annan tillverkare då som står till vänster under skärmen...

Ursprungligen av Hagelin:

Måste va en Mac mini från någon annan tillverkare då som står till vänster under skärmen...

Ops! Missade den, såg bara den grå burken till vänster under skrivbordet (i fothöjd)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-07 00:56

Vilken cool blogg. Han fick mig att upptäcka vad jag precis behöver för att hänga upp mina skjortor och kostymer.

Min multimediahörna

Var och inhandlade en ny stol idag. Fett stor, men fett skön

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-09 22:20

De där kablarna var det ingen ordning på...;-)

Ursprungligen av Geggy:

De där kablarna var det ingen ordning på...;-)

håller med dig, fast det är väl så det blir när den är kopplad till macen, 5.1 surround system, xbox 360 osv

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-10 00:43

finns det video in på imacen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-10 10:05
Ursprungligen av tim-:

finns det video in på imacen?

Nej, men med ett TV-kort kan du skaffa dig s-video in.

Njet.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-10 21:13

Ääntligen har jag fått den!!:D:D:D

Lägger in bilder snart

Senast redigerat 2008-05-10 21:46
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-11 09:15

Här är dom!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-05-11 11:10

Outstanding! iMacen bara måste vara den snyggaste datorn hittills. Snyggt jobbat fedi-93!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-11 11:56

Grattis fedi-93! Nu måste du vara glad!

Har fått vara nära ett antal 24"are ett tag nu, så jag börjar tycka att 20"aren är väldigt liten.. Men det är ju ändå en iMac!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-11 13:54
Ursprungligen av dayweed:

Grattis fedi-93! Nu måste du vara glad!

Har fått vara nära ett antal 24"are ett tag nu, så jag börjar tycka att 20"aren är väldigt liten.. Men det är ju ändå en iMac!

För mig räcker den väldigt fint!Lite jobbigt med stor skärm tycker jag men 24:an är perfekt för filmer;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 22:23

Uppdaterat mitt skrivbord lite med en gammal tejprulle under MacBook:en. Ger en behagligare vinkel för både handlederna och nacken. Har även fixat en ny mus, Logitech V470.

.mp3; Jäkligt clean

Grattis förresten fedi_93 till din iMac

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-13 23:13
Ursprungligen av .mp3:

Uppdaterat mitt skrivbord lite med en gammal tejprulle under MacBook:en. Ger en behagligare vinkel för både handlederna och nacken. Har även fixat en ny mus, Logitech V470.

Snyggt och stilrent

Jag postade det här för ett tag sedan och vill tjata igen. Kolla denna produkt, kanske istället för tejprullen?

Postball -the smallest laptop stand...

Detta är inte bara för att få bättre vinkel utan även för kylningen under datorn...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-11 13:53
Ursprungligen av MatsOlov:

Outstanding! iMacen bara måste vara den snyggaste datorn hittills. Snyggt jobbat fedi-93!

Tackar Tackar!:D

Najs! Aldrig hört talas om postball innan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-14 01:08

Kolla gärna in SpaceStation från BlueLounge! Verkar som att den skulle passa dina behov.

Bluelounge - SpaceStation

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-05-18 16:49

Flickr Photo Download: Mac and Windows setup

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-18 17:28
Ursprungligen av x-per:

Flickr Photo Download: Mac and Windows setup

Det var lite sladdar du hade där nere..:p

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-05-18 22:32

aja jag känner att jag också får vara med, trots att jag inte har alla grejer jag känner att jag behöver för att känna mig helt hemma här bland superfolket som har svinsnyggt vid skrivbordet.
men men, mitt är iaf inte helt pjåkigt, och såhär ser det ut:

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-05-21 21:00

Jag blir också sugen på att visa en bild på mitt skrivbord, trots att jag varken har någon flashig apple-skärm eller ny dator. Men skrivbordet är jag nöjd med, det blev färdigt för någon vecka sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 23:44
Ursprungligen av enkel:

Jag blir också sugen på att visa en bild på mitt skrivbord, trots att jag varken har någon flashig apple-skärm eller ny dator. Men skrivbordet är jag nöjd med, det blev färdigt för någon vecka sedan.

det enda jag tänker på är värmeutväcklingen. macbooken trivs inte att drivas med stängd skärm eg. och sedan att stoppa in den i skrivbordet och dödar lufttillförseln totalt, njea jag vet inte riktigt om det är en toppen idé! bara en tanke

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-05-22 00:06
Ursprungligen av 20hz:

det enda jag tänker på är värmeutväcklingen. macbooken trivs inte att drivas med stängd skärm eg. och sedan att stoppa in den i skrivbordet och dödar lufttillförseln totalt, njea jag vet inte riktigt om det är en toppen idé! bara en tanke

Det är sant. På bilden är det visserligen inte så, men jag brukar lägga i mellan så att skärmen glipar en centimeter. Sen har jag mellanlägg så att det är en centimeter till underlaget också. Så det fungerar nästan bättre än att ha den på ett plant bord, för då kommer det nästan inte under någon luft alls. Däremot trivs den inte riktigt med att driva en extern skärm. En dag kanske det blir uppgradering till macbook pro, fast då är väl värmeutvecklingen ännu värre?

För vad jag vet så kan man inte ha locket uppe och bara använda en skärm. Det går ju att stänga locket, väcka den, och öppna locket. Men att väcka den från vila så att bara den externa används med locket öppet vet jag inte om det går?

Ursprungligen av enkel:

Det är sant. På bilden är det visserligen inte så, men jag brukar lägga i mellan så att skärmen glipar en centimeter. Sen har jag mellanlägg så att det är en centimeter till underlaget också. Så det fungerar nästan bättre än att ha den på ett plant bord, för då kommer det nästan inte under någon luft alls. Däremot trivs den inte riktigt med att driva en extern skärm. En dag kanske det blir uppgradering till macbook pro, fast då är väl värmeutvecklingen ännu värre?

För vad jag vet så kan man inte ha locket uppe och bara använda en skärm. Det går ju att stänga locket, väcka den, och öppna locket. Men att väcka den från vila så att bara den externa används med locket öppet vet jag inte om det går?

Apple själva säger att det ska gå utmärkt att köra MacBooken med stängd skärm, därför funktionen finns. Jag kör min så alla kvällar i veckan samt i stort sett non-stop under helgerna och jag har inte haft några problem alls.

För att köra den med enbart en skärm fast med locket öppet får du väcka datorn ur vila med den externa skärmen, så att den körs med stängt lock. Sedan kan du öppna locket hur mycket du vill utan att den sätter igång. Gör ofta så när jag kör skype utan extern mic men med extern skärm.

Ursprungligen av arood:

Har äntligen fått tummen ur röven och köpt en iMac

Ahh, vindruvor! Bättre än godis.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2008-05-22 01:08
Bevaka tråden