Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hehe ja det vore hemsk om du inte kunde sova på grund av min lilla robot, det gömmer sig även en söt liten nalle på skrivbordet som jag fått av min kära hustru (också mac-nörd) nallen hittade hem till mig via nallebudet.se

Säger som dig, den här tråden har varit en stor källa till inspiration att fixa till det snyggt på skrivbordet (ja ja jag vet; kablarna under det)

Är lika spännande varje gång det dyker upp en ny bild här och varje gång ser man någon smart lösning och nästa lika ofta blir jag sugen på att byte skrivbord till något bättre, även fast det jag har är helt funkis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 18:54

atomlab:
Clean ! Inga kladdiga barnhänder som varit där. Ja, bättre än så här blir det väl inte. Det skulle vara om du hade en MacBook Pro istället förstås (eftersom jag själv gillar bärbart mest). Vad har du för skrivbordsbild; ser ut som en träpanel ? Snyggt i vilket fall som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 20:13

Det är korrekt. Svartbetsad furu. Precis som golvet den står på!

http://wallpaperstock.net/black-floor-wallpapers_w6854.html

En MPB med 23" skulle inte se så bra ut. 2 bärbara brevid varandra är inte så snyggt. Haha fast det är bara jag det.

Kanske skall ställa upp en 17" MBP från väskan för provfotografering

  • Medlem
  • Älvsbyn
  • 2008-04-10 19:32

Fick hem det nya skrivbordet idag, Ikeas Galant.

Ursprungligen av Anton E:

Fick hem det nya skrivbordet idag, Ikeas Galant.

Datorn ser ut att stå väldigt nära bakre väggen - tycker det borde störa utblåset

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 07:46
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Datorn ser ut att stå väldigt nära bakre väggen - tycker det borde störa utblåset

Sitter ju två mastodontfläktar där fram.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-11 09:07
Ursprungligen av foccus:

Sitter ju två mastodontfläktar där fram.

Men utblåset är bak på maskinen

Ursprungligen av MatsOlov:

Men utblåset är bak på maskinen

Precis. Fläktarna i fronten suger in frisk kylande luft och fläktarna där bak blåser ut den uppvärmda luften. Om inte den varma luften har någonstans att ta vägen så riskerar du nog överhettning.

Jämförelsevis står min G5'a med cirka 15cm avstånd från bakre väggen och det blir ändå ganska varmt under skrivbordet. Jag har dock space på alla sidor om datorn så förhoppningsvis, har funkat hittills, räcker det för cirkulationen av luft.

Senast redigerat 2008-04-11 10:48

Så här ser det ut hemma just nu, får posta en bild på studion senare.

  • Medlem
  • Älvsbyn
  • 2008-04-11 15:26
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Datorn ser ut att stå väldigt nära bakre väggen - tycker det borde störa utblåset

Jag hade just ställt upp datorn på det nya skrivbordet, nu står datorn nästan i framkant på skrivbordet. Mellanrummet till bakväggen är nu ungefär 15 cm. Jag har dock aldrig haft problem med temperaturen.

Gusten68: Jag har bara hunnit ha skrivbordet i en dag. Det jag gillar är själva bordsskivan som har precis rätt mått för mina behov (120 x 60 cm) och känns "mjuk". Fint att bordet är inställbart i höjdled även om det är ganska bökigt att ändra. Utseendet på benen är jag inte jätteförtjust i men det duger.

dekau: Skärmen är en Eizo S2401WSE och är sådär, backlight-blöder ganska kraftigt i över och underkant men det är ingenting jag märker eller störs av. Den är ganska djup om man har den i normal höjd. Jag gillar att den är väldigt inställbar och har DVI, VGA, två USB och inbyggda högtalare (ingenting jag använder dock). Pivot har den också.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-04-13 16:53

Så här ser de ut hemma numera! Skönt med lite yta!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-13 19:00
Ursprungligen av Anton E:

Jag hade just ställt upp datorn på det nya skrivbordet, nu står datorn nästan i framkant på skrivbordet. Mellanrummet till bakväggen är nu ungefär 15 cm. Jag har dock aldrig haft problem med temperaturen.

Ah, en till som gillar bordet och även har sin MP stående på bordet. Coolt.

Ps. Det är inte bordet som är snett, utan det är endast lampskärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-08 21:42
Ursprungligen av Reisan:

Ah, en till som gillar bordet och även har sin MP stående på bordet. Coolt.

Ps. Det är inte bordet som är snett, utan det är endast lampskärmen.

Lite stökigt och hemtrevligt, som det skall vara

Ett skrivbord är inte alltid rent och prydligt. En Mac kan med fördel också användas ute i verksta'n.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-23 17:59
Ursprungligen av foccus:

Lite stökigt och hemtrevligt, som det skall vara

Haha, ja så farligt är det inte. Får planera bättre en annan gång. Det duger så länge.

Ursprungligen av Anton E:

Fick hem det nya skrivbordet idag, Ikeas Galant.

Jag är lite sugen på att köpa mig ett galant... en liten minirecension skulle vara kul att se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 14:01
Ursprungligen av Anton E:

Fick hem det nya skrivbordet idag, Ikeas Galant.

Vad är det för skärm du har?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-13 18:24

Jag blev nyfiken på dina hyllor ovanför skrivbordet. Vad är det för samling figurer? Smurfar? Om det är smurfar så är jag grymt avundsjuk!

Ursprungligen av Reisan:

Jag blev nyfiken på dina hyllor ovanför skrivbordet. Vad är det för samling figurer? Smurfar? Om det är smurfar så är jag grymt avundsjuk!

Finns fyra smurfer i hyllan (varav två är piratkopior), annars är det mest sniksar.

Är du nyfiken på vad sniksar är för något, så håller just nu på med en online-katalog över alla sniksar tillsammans med världens antagligen största smurf- och snikssamlare, dock fortfarande långt ifrån klar. http://sniknet.isterenge.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-13 18:56
Ursprungligen av ztaafen:

Finns fyra smurfer i hyllan (varav två är piratkopior), annars är det mest sniksar.

Är du nyfiken på vad sniksar är för något, så håller just nu på med en online-katalog över alla sniksar tillsammans med världens antagligen största smurf- och snikssamlare, dock fortfarande långt ifrån klar. http://sniknet.isterenge.se

Jag har aldrig sett dessa Sniksar tidigare. Kollade hemsidan och läste om dessa Sniksar. Coolt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-13 19:17

Här är min MacBook Pro 17"

Ber om ursäkt för de stora bilderna.

http://leftroom.likgiltighet.org/MacBook Pro/

Så här ser det ut hos mig:

Det består av en MacBook Pro 15", en 20" Cinema Display, det gamla trådlösa Apple-tangentbordet (som skall bytas ut mot det nya snarast) samt en Logitech VX Nano.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-13 22:12
Ursprungligen av spegelboll:

Så här ser det ut hos mig:

Det består av en MacBook Pro 15", en 20" Cinema Display, det gamla trådlösa Apple-tangentbordet (som skall bytas ut mot det nya snarast) samt en Logitech VX Nano.

Riktigt riktigt cleant, vad är det för skrivbord? Ek antar jag.

Ursprungligen av Stenelo:

Riktigt riktigt cleant, vad är det för skrivbord? Ek antar jag.

Skrivbordet är Mikael från IKEA. Men nu verkar det som dem har tagit bort ek-varianten. Kan iofs vara så att ek inte finns i lager.
Det är inte världens stabilaste skrivbord då det inte är ek rakt igenom, men som student så måste man ju prioritera bort vissa saker

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-14 00:18
Ursprungligen av spegelboll:

Skrivbordet är Mikael från IKEA. Men nu verkar det som dem har tagit bort ek-varianten. Kan iofs vara så att ek inte finns i lager.
Det är inte världens stabilaste skrivbord då det inte är ek rakt igenom, men som student så måste man ju prioritera bort vissa saker

Okej, mer än överkommligt i pris ju! Ja, hoppas ek-varianten finns kvar - jag är inte något fan av mörktsåinihelvete-stilen och björk är lite tråkigt. Får nog acceptera att man är lite ek-Svensson.

Bra att veta är tydligen att skrivbordet:

'Passar för bildskärm upp till 19".' - Jag är rädd att du får sälja din ACD, sorligt men sant...

Ursprungligen av Stenelo:

Okej, mer än överkommligt i pris ju! Ja, hoppas ek-varianten finns kvar - jag är inte något fan av mörktsåinihelvete-stilen och björk är lite tråkigt. Får nog acceptera att man är lite ek-Svensson.

Bra att veta är tydligen att skrivbordet:

'Passar för bildskärm upp till 19".' - Jag är rädd att du får sälja din ACD, sorligt men sant...

Ungefär så resonerade jag då jag valde träslag till min lägenhet. Ek är helt enkelt att perfekt mellanting.

Haha! Det där hade jag missat. Nu finns det förvisso en påbyggnadsdel till skrivbordet som lär vara den som sätter den övre gränsen, men informationen är ju lite felplacerad
Men det måste ju vara som det står på deras hemsida, så det återstår väl bara att köra skärmen till skroten

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-14 08:44
Ursprungligen av spegelboll:

Så här ser det ut hos mig:

Det består av en MacBook Pro 15", en 20" Cinema Display, det gamla trådlösa Apple-tangentbordet (som skall bytas ut mot det nya snarast) samt en Logitech VX Nano.

Snyggt, gillar dina lampor. Var hittar man dom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 09:20
Ursprungligen av MatsOlov:

Snyggt, gillar dina lampor. Var hittar man dom?

Ikea

Bevaka tråden