Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

gustavb, jag har inte lyckats med konstgräset. men jag vart så nöjd med evian/naive att jag inte kollade med nån på sidan om hur man skulle göra... det kanske kan vara ett alternativ?

Ursprungligen av klarabara:

gustavb, jag har inte lyckats med konstgräset. men jag vart så nöjd med evian/naive att jag inte kollade med nån på sidan om hur man skulle göra... det kanske kan vara ett alternativ?

Jag gissar på att skälet till att konstgräset inte funkar är att det inte är en bild i egentlig mening utan bara ett urklipp. Jag testade att öppna filen med Graphicconverter och sparade den som en gif men då jag sedan testade båda i skrivbordsinställningarna så funkade båda men jag var tvungen att stänga av ett program som heter Deskshade som lägger en zoomad kopia av skrivbordsbilden över alla eventuella ikoner på skrivbordet. Om inte någon av Er har Deskshade så är det möjligt att det är något annat fel. Jag har ofta märkt att OSX ibland är lite motvilligt till att "tile'a" vissa bilder.

här kommer mitt bidrag i Mac familjen med, Pappa Macbook Pro, Storebror Iphone och Lillebror Touch

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-23 11:37

ja, det var minimalt!

Pettson00:

Fattas det inte lite tjejor/kvinnor i din samling ?
Du får ta och köpa en Mamma MacBook och en syster iPod Nano, tycker jag.

Stilren samling annars och du slog mig dessutom i den inofficiella tävlingen om vem som har minst datorhörna.

Ursprungligen av KaRo:

Pettson00:

Fattas det inte lite tjejor/kvinnor i din samling ?
Du får ta och köpa en Mamma MacBook och en syster iPod Nano, tycker jag.

Stilren samling annars och du slog mig dessutom i den inofficiella tävlingen om vem som har minst datorhörna.

Haha man vet aldrig om man köper nått sånt också

Du är fortfarande ledare i folk med minsta datorhörna eftersom det där är bara provisoriskt tills jag fixat snyggare skrivbord

Inga större uppdateringar annat än rejält uppstädat och minin har fått en större skärm att leka på...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-23 19:50
Ursprungligen av Gusten68:

Inga större uppdateringar annat än rejält uppstädat och minin har fått en större skärm att leka på...

Det här var en genomtänkt och väldigt snygg arbetshörna måste man säga.

Ursprungligen av Gusten68:

Inga större uppdateringar annat än rejält uppstädat och minin har fått en större skärm att leka på...

Dags att skaffa några kabelhängare under skrivbordet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-23 19:59
Ursprungligen av Per Fogelberg:

Dags att skaffa några kabelhängare under skrivbordet.

Man hinner väl inte allt på en gång

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-23 20:02
Ursprungligen av Gusten68:

Inga större uppdateringar annat än rejält uppstädat och minin har fått en större skärm att leka på...

Det ser bra ut Gusten68! Den röda bordslampan sticker ut och är en härlig färgklick i det hela.

Gusten68:

Vad är det för en liten robotliknande sak du har på bordet till vänster om den röda lampan ? Hemmabygge eller Teknikmagasinet ?

Ähh ! Till höger menade jag. Mellan lampan och den högra/stora datorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-23 22:32
Ursprungligen av KaRo:

Ähh ! Till höger menade jag. Mellan lampan och den högra/stora datorn.

Tänkte rätta dig i förra inlägget, men det kändes som petiteser. Bra att du själv upptäckte det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-23 22:36
Ursprungligen av KaRo:

Gusten68:

Vad är det för en liten robotliknande sak du har på bordet till vänster om den röda lampan ? Hemmabygge eller Teknikmagasinet ?

Till vänster om vänstra högtalaren är antagligen en leksak som står på den externa hårddisken. Till höger om den vänstra högtalaren är en USB-hubb. Där man kan få tillgång till fler uttag för USB-kontakter. I den sitter en LED-lampa som ansluts med USB-kontakt och som slingrar sig uppåt i en arm. Se bild nedan:

Jag menade den här lilla grejen som Gusten68 har vid den röda lampan.
http://screencast.com/t/PVt1VreL

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-23 23:07
Ursprungligen av KaRo:

Jag menade den här lilla grejen som Gusten68 har vid den röda lampan.
http://screencast.com/t/PVt1VreL

Jag ser bara den röda lampan, hörlurarna och leksaken. De andra sakerna är för små.

Jag menade leksaken. Trodde det var en robot eftersom det ser ut som något med armarna ut. Tänkte kanske det var en kul grej som kunde röra på sig el dyl.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-24 00:04
Ursprungligen av KaRo:

Jag menade leksaken. Trodde det var en robot eftersom det ser ut som något med armarna ut. Tänkte kanske det var en kul grej som kunde röra på sig el dyl.

Ok, antog först att du syfta på leksaken och sedan när du bifoga bilden där både leksaken och röda lampan, så blev jag osäker... Ja, vi får se när Gusten68 svarar och ger klarhet i det hela.

Ursprungligen av KaRo:

Jag menade leksaken. Trodde det var en robot eftersom det ser ut som något med armarna ut. Tänkte kanske det var en kul grej som kunde röra på sig el dyl.

Jag kan ha fel men det påminner lite om en sk. "helpinghand"

Jag har en sådan på mitt skrivbord, håller i en gammal tidningsframsida med det klassiska randiga äpplet mot svart bakgrund och texten "Think Different" under. Syns på bilden nedan - längst ut och upp till höger:

Ursäkta min bortavaro... helt rätt en leksak... hittade den på ICA Maxi för ett par tio och slog till det är en Lego Bionicle robot av något slag... är inte så hemma på det där men den såg cool ut och var billig "du ska bo på mitt skrivbord tänkte jag" (lite barnslig får väl en snart 40-årig gubbe vara va?:p )

Beträffande kabelhängare... jag har helt gett upp att mota kabelhärvor... får aldrig till det bra...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-24 17:54
Ursprungligen av Gusten68:

Ursäkta min bortavaro... helt rätt en leksak... hittade den på ICA Maxi för ett par tio och slog till det är en Lego Bionicle robot av något slag... är inte så hemma på det där men den såg cool ut och var billig "du ska bo på mitt skrivbord tänkte jag" (lite barnslig får väl en snart 40-årig gubbe vara va?:p )

Ok, så det var en leksak. Ja, det finns en hel det olika figurer från Lego Bionicle robots. Javisst, man ska framhäva barnet inom en oavsett ålder.

Ursprungligen av Gusten68:

Beträffande kabelhängare... jag har helt gett upp att mota kabelhärvor... får aldrig till det bra...

Mm, du får lägga det åt sidan ett tag och längre fram ta nytt grepp på det hela.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-24 17:58

Gusten68: Kolla och försök hitta just den du har, så blir KaRo glad.

http://bionicle.lego.com/en-us/Gallery/default.aspx

Kan inte hitta min... tror det var en tidigt utgående modell eftersom jag bara gav typ 30:- för den...

Så här ser den ut och för att vara lite "on-topic" så står den och vaktar en extern La-Cie DVDbrännare med lightscribe (köpte brännaren eftersom jag inte hade dvd brännare i minin)

EDIT: ögonen lyser om man trycker den på skallen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-24 21:00
Ursprungligen av Gusten68:

Så här ser den ut och för att vara lite "on-topic" så står den och vaktar en extern La-Cie DVDbrännare med lightscribe (köpte brännaren eftersom jag inte hade dvd brännare i minin)

EDIT: ögonen lyser om man trycker den på skallen

Hehe, nu ser man hur den ser ut. Coolt.

Ja nu törs inga virus i närheten av mina Macar

Haha, så det var enrobot ! Bra, då slipper jag ännu en sömnlös natt då jag vrider och vänder mig för att komma underfund med vad det var;) .
Och tack för tipset om var man kan köpa dylika prylar. Jag hör till dom till slinker in på Teknikmagasinet ibland och gärna slinker ut med någon ny liten onödig med rolig sak. Det skulle man kunna ha en egen tråd om här på 99.se.....

Intressant att se olika skrivbord. Tror visst att jag fortfarande har den minsta (men knappast inte snyggaste) datorhörnan. Jag använder bara trådlöst och sitter på olika ställen i lägenheten.

Bevaka tråden