Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pang prego på P3 är det någon som tycker det är skoj?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyssnar en hel del på P3 och på eftermiddagarna går Pan Prego, det är faktiskt det första program som fått mig att byta kanal, så dåligt är det tycker jag.
Trots att jag gett det ett flertal chanser.

Är det någon som uppskattar detta program, finns det någon som tycker detta är roligt?

Anders och Måns program har varit blandade innan men nu när det bara är Måns är det riktigt dåligt.

P3? Älskade den kanalen på sent 80- och tidigt 90-tal (är det någon som minns September?). Nu får jag nästan utslag av den. Det mesta känns som en sämre kopia av reklamradio.

Med detta sagt, nej jag har inte hört, och kommer antagligen inte att höra Pan Prego. Särskilt inte om du dissar det så hårt.

Är det det programmet som bygger på att man upprepar något totalt nonsens hela tiden?
Typ "Malte Hjulström?
Å du menar han som käkade sololja sommaren 93 på Ibiza..."

Detta upprepas kanske 50ggr under ett program....

Oftast handlar det om nån "kändis" som skall "skändas" på detta sätt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-15 01:47

Tacka vet jag Mammas Nya Kille. "Helt sjuuukt bra, hördu Bengt."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-15 02:17

Det är inte Måns Nilsson i Pang Prego, det är några av de från Hej Domstol. Samma gäng som nyligen gjorde spinoffen "Hej rymden" i SVT. Fast nu när jag kollar verkar det bara vara en av dem - Jesper Rönndal.
Det där med tjat om en liten grej är taget rakt av ifrån vad de gjorde i Hej Domstol. Då tyckte jag ofta att det var riktigt bra gjort, t.ex. när de intervjuade massa folk på stan och alla svarade "Peter Harrysson" oavsett frågan.
Men Pang Prego är inte alls i samma klass och lååååångt bort från det helt fantastiska Så funkar det, som de var med i också.
Nästan allt som Anders och Måns har gjort är enl. mig genialt bra. Wallraff, Så funkar det, Anders & Måns (TV) och framförallt när de hade morgonpasset på fredagar en kort period. Helt fantastiskt. Det enda som inte riktigt nådde upp till geninivån var Fråga Anders & Måns.

Mammas nya kille??? Det är fruktansvärt. Går ju bara ut på att en person sitter och pratar med samma "skojiga" dialekt hela tiden medan en annan låter seriös på ett överdrivet sätt och "intervjuar". Dåligt genomförd och ovarierad buskis.
Ungefär samma grej som Roll on, för några år sedan. Två tjejer som gör 10000 jätteutdragna sketcher utan någon som helst rolig poäng, där de alltid pratar med samma överdrivna dialekt hela tiden.

Nej tacka vet jag Rally och Clownen luktar bensin. Och Deluxe var lite kul det första året, fast Önska var bättre. Och jag gillade faktiskt det kontroversiella Salva.

Tyvärr är all radio nuförtiden extremt dålig och spelar exakt samma jävla skräpmusik. Förutom P3, som har några få stunder av smak. Synd att de lade ner många av musikprogrammen som gick på kvällarna förut och synd att de flesta nya humorprogram i både TV och radio är helt värdelösa (Hjälp t.ex. - har ni sett maken till något så jättekommersiellt och innehållslöst?).

Kommer ihåg när P3 var Brett och Kommersiella radin ännu inte fanns. Kommersiella radion kom och skulle ta vara på det smala...

Så nu har vi 50 kommersiella radiostationer som blev uppköpta..så det finsn väl ett fåtal kanaler kvar (Radio City, Energy...) och alla spelar samma 100 låtar.
P3 har kovänt och står idag för all smal musik. Allt från Dreadlocks till hårdrock.
P4 är idag, reportage, musik för folk runt 50 och sport.

Kommersiella radion pratas av amfetaminspeedade stockholmsjävlar och public Service är fullt med folk med obskyra efternamn (Vinterbarn-Elgh) och graverande talfel (skorrningar, läspningar, SFI-svenska, pipljud etc)

Själv kommer jag på mig själv att ratta in både p1 och p2 oftare och oftare.
Laddar ner en mängd podcaster också...

  • Medlem
  • 2008-03-15 11:22

Åh, minns ni Metropol...

Åh!

Jepp... och Eldorado... Kjell Alinge! Denne underbare radiopratare

Både Metropol och Eldorado finns att ladda ner....

  • Medlem
  • 2008-03-15 11:31
Ursprungligen av Goflorp:

Åh!

Jepp... och Eldorado... Kjell Alinge! Denne underbare radiopratare

Finns igen:
http://www.sr.se/cgi-bin/p2/program/index.asp?programID=2196

Jag har funnit att jag kommit till den åldern att de enda gånger jag lyssnar på radio är när de spelar vettig jazz på P2...

  • Medlem
  • 2008-03-16 19:43
Ursprungligen av Capeman:

Jag har funnit att jag kommit till den åldern att de enda gånger jag lyssnar på radio är när de spelar vettig jazz på P2...

Är du så gammal och gaggig att du inte ens kan ta till dig talad radio?

Ursprungligen av Baron:

Är du så gammal och gaggig att du inte ens kan ta till dig talad radio?

Hahaha jag är nog förbi det... Jag blev nedtagen på jorden av en söt flicka på jobbet häromdagen som gissade att jag var 37. Jag som fortfarande får visa leg på bolaget! Jag var såå förnärmad...

  • Medlem
  • 2008-03-16 21:02

Min fru fick visa leg på systemet när hon hade fyllt 40.

Ursprungligen av Baron:

Min fru fick visa leg på systemet när hon hade fyllt 40.

Säkert bara för att han bakom disken tyckte du hade en snygg fru...

  • Medlem
  • 2008-03-16 21:17
Ursprungligen av Goflorp:

Säkert bara för att han bakom disken tyckte du hade en snygg fru...

Då var det i så fall en lesbisk expedit...

Ursprungligen av Baron:

Då var det i så fall en lesbisk expedit...

Möjligt...

Ursprungligen av Baron:

Min fru fick visa leg på systemet när hon hade fyllt 40.

Jag får fortfarande visa leg på systemet, senast förra veckan. Mitt mål är att åtminstone klara mig till 35 innan de slutar fråga.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-16 21:41

P3, är det kanalen som bara spelar hip-hop? Har inte lyssnat aktivt på den kanalen sedan slutet av 80-talet, jag heller. Minns ni Roxx? Som bara spelade tung rock.

Vem går på bolaget? Jag gör mitt eget dricka, billigare och godare.

Ursprungligen av MatsOlov:

P3, är det kanalen som bara spelar hip-hop? Har inte lyssnat aktivt på den kanalen sedan slutet av 80-talet, jag heller. Minns ni Roxx? Som bara spelade tung rock.

Vem går på bolaget? Jag gör mitt eget dricka, billigare och godare.

Konjak är jobbigt att göra hemma...

  • Medlem
  • 2008-03-16 21:46

Inte Roxx, men väl Rockbox.

Tjeckisk öl är svår att få till hemma. Samma problem med ett skapligt rödtjut.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-18 19:15

Konjak är juegentligen bara destillerat vin, men måste vara producerat i ett visst distrikt i Frankrike för att få heta cognac, som jag förstått det, men att destillera vin själv går ju bara bra Själv experimenterar jag mest med olika sorters mjöd.

Har några band inspelade med rock-programmet, skall ta och digitalisera dom någon dag.

Ursprungligen av MatsOlov:

Konjak är juegentligen bara destillerat vin, men måste vara producerat i ett visst distrikt i Frankrike för att få heta cognac, som jag förstått det, men att destillera vin själv går ju bara bra Själv experimenterar jag mest med olika sorters mjöd.

Ja precis, försöker man göra det hemma blir det ju bara brandy.

1
Bevaka tråden