Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-18 14:40
Ursprungligen av Stenelo:

Har ett likadant skrivbord och har kommit underfund med att det är omöjligt att döja sladdarna, peck.

haha jag med nu...har rensat skrivbordet helt några gånger det senaste halvåret för att försöka organisera kabelröran...men det ser ut på samma sätt ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 18:00

ser bra ut på skrivbordet idag!

2 mackbook air kartonger? what are you, rich?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-21 18:17

Fy satan, om du bara behöver den ena är du välkommen att skicka den andra till mig! PM:a för adress.

kartongen duger för mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 18:30

Haha...Hoppas att tjejen blir glad när hon kommer hem.

Den är liten när till och med kartongen ser liten ut mot en 24" iMac

din flickvän måste vara väldigt glad att ha dig

Ursprungligen av fedi-93:

jag undrar bara hur man lägger in en bild?...nån?

Se till att vara i "Avancerat läge" , välj bifoga filer eller klicka på den lilla gula ikonen ovan
som ser ut som ett vykort i gult. "Insert picture"

Varför ställer vissa av oss sin G5/Mac Pro på skrivbordet? Nog för att det är ett snyggt chassi, men Så snyggt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-24 17:13
Ursprungligen av Noumenon:

Varför ställer vissa av oss sin G5/Mac Pro på skrivbordet? Nog för att det är ett snyggt chassi, men Så snyggt?

"Desktop" ? Det heter väl inte "Deskbelow" ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-24 18:22
Ursprungligen av Noumenon:

Varför ställer vissa av oss sin G5/Mac Pro på skrivbordet? Nog för att det är ett snyggt chassi, men Så snyggt?

Jag valde att ställa min MP på bordet för att minska insug av damm och katthår. Inte för att jag har det så värst dammigt, men det kommer in mindre om den står högre upp. Och när jag hade den på golvet så gick min katt och strök sig mot fronten.

Hade gärna hellre haft den på golvet...

Ursprungligen av Reisan:

Jag valde att ställa min MP på bordet för att minska insug av damm och katthår. Inte för att jag har det så värst dammigt, men det kommer in mindre om den står högre upp. Och när jag hade den på golvet så gick min katt och strök sig mot fronten.

Hade gärna hellre haft den på golvet...

Jag har min G5'a stående på golvet på en cirka 10cm hög plattform - just för att minska dammet och för att förenkla dammsugning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-24 20:56
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har min G5'a stående på golvet på en cirka 10cm hög plattform - just för att minska dammet och för att förenkla dammsugning.

Ja, en fördel att ha datorlådan upplyft eller placerad ovanför golvet är ju dels minskad insug av damm och enklare att städa på golvet. Dock hör man surrandet mer från lådan om man t ex har den som jag har. Och att den tar lite plats på skrivbordet. Men det är smågrejor som jag överlever.

Ursprungligen av Reisan:

Jag valde att ställa min MP på bordet för att minska insug av damm och katthår. Inte för att jag har det så värst dammigt, men det kommer in mindre om den står högre upp. Och när jag hade den på golvet så gick min katt och strök sig mot fronten.

Hade gärna hellre haft den på golvet...

Det ser ut som du har ett skrivbord från IKEA. Till mitt IKEA-skrivbord har jag köpt till en datorhållare som skruvas i chassit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-25 17:32
Ursprungligen av Per Fogelberg:

Det ser ut som du har ett skrivbord från IKEA. Till mitt IKEA-skrivbord har jag köpt till en datorhållare som skruvas i chassit.

Japp, det är från en av IKEA:s kontorsserier. Ja, jag har funderat på en sådan anordning så att man kan ha datorlådan under bordet men upplyft från golvet. Detta är en bra lösning med tanke på insug av dammråttor. Dock är den tyvärr för lågt placerad för att undgå min katt. Som gärna stryker sig mot alla grejor i den höjden och som är i närheten av där jag är. Men jag kommer antagligen att skaffa en sådan anordning om jag känner att jag behöver lite mer ytan ovanpå skrivbordet.

Tack för ditt tips!

Skrivbordet sedan PCn slängts ut och flickvännen också skaffat sig en macbook. De två vita älsklingarna heter Lennart och Dofny.

Ursprungligen av Monkeywrench:

Skrivbordet sedan PCn slängts ut och flickvännen också skaffat sig en macbook. De två vita älsklingarna heter Lennart och Dofny.

Hur är den varianten ritbrädet av Bamboo?

Det funkar mycket bra! Än så länge har vi konstaterat att den funkar bra för att ersätta musen, att den underlättar fotoredigering samt att det går att rita med den. Det sistnämna är dock inte såå ingående testat men den verkar följa med bra. Helt klart värd pengarna!

EDIT: När jag läste in mig på de olika varianterna kom jag fram till att bamboo och bamboo fun är i princip samma bräda. Det som skiljer är utseendet och att det följer med programvara med "fun". Att profilera denna som ett bräde för kontorsjobb är bara smart marknadsföring.

Ursprungligen av Monkeywrench:

Det funkar mycket bra! Än så länge har vi konstaterat att den funkar bra för att ersätta musen, att den underlättar fotoredigering samt att det går att rita med den. Det sistnämna är dock inte såå ingående testat men den verkar följa med bra. Helt klart värd pengarna!

EDIT: När jag läste in mig på de olika varianterna kom jag fram till att bamboo och bamboo fun är i princip samma bräda. Det som skiljer är utseendet och att det följer med programvara med "fun". Att profilera denna som ett bräde för kontorsjobb är bara smart marknadsföring.

Jag har funderat på att köpa den men jag hade gärna sett att den Bamboo du har även kom med Elements, precis som Fun-varianten. Den rena okrussidulliga (nytt ord) formen på ditt bräde är bättre än den andra varianten.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 21:30

Jag har en bekant som har en Mac Pro och den är nästintill helt ljudlös, och under förutsättning att alla MP:n är det ser jag ingen anledning till varför man inte kan ha den på bordet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-24 21:46
Ursprungligen av Doktor G:

Jag har en bekant som har en Mac Pro och den är nästintill helt ljudlös, och under förutsättning att alla MP:n är det ser jag ingen anledning till varför man inte kan ha den på bordet.

Då kan din kompis vara glad att den avger låg ljudnivå. Jag kör med en snabbare systemdisk, som har högre ljudnivå än en 7200 RPM. Så det visste jag när jag köpte den. Att jag fick räkna med högre ljudnivå. Sen har jag tre 7200 i RAID-uppsättning som tillsammans ger ifrån sig lite mer ljud också än om man bara hade en av dem.

Vill man så kan man ordna en tystare dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 02:14

Sidde: Hur har du kopplat in PS3:an? Jag har en Xbox 360 som jag skulle vilja trycka in i min gamla iMac (Den helvita intelmodellen).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-25 07:24
Ursprungligen av Pluffo:

Sidde: Hur har du kopplat in PS3:an? Jag har en Xbox 360 som jag skulle vilja trycka in i min gamla iMac (Den helvita intelmodellen).

http://www.99.se/1467367-post1530.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 14:24

Huga! 1300 spänn?

Nej tack!

Och så här ser det ut hemma hos mig.

mStand, det bästa som hänt min nacke

Hemma hos Jonas Larsson

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-01 21:25
Ursprungligen av jonas.larsson:

Och så här ser det ut hemma hos mig.

mStand, det bästa som hänt min nacke

Väldigt clean!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-01 21:34

Tjusigt Jonas, jag är också en MHB:are

  • Oregistrerad
  • 2008-03-02 02:00

Jag måste vara en av de få Macanvändare som saknar inredningstalang.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-02 10:45
Ursprungligen av Doktor G:

Jag måste vara en av de få Macanvändare som saknar inredningstalang.

Haha?

Min vänstra skärm är så ful

Bevaka tråden