Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Sidde:

Mitt skrivbord när jag lirar PS3 på iMacen. Införskaffat en ny stol också.

Jag såg tidigare i tråden att du använder en tv-mottagare för att få in PS3 på iMacen. Jag är mer intresserad av vilken tv-mottagare du använder? Är det några problem med fördröjningar? Hur är bildkvaliteten?

Såg att Elgato Eyetv Hybrid stödjer PS3 genom RCA/s-video. Är det en sådan du använder?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-24 09:25
Ursprungligen av stefanduberg:

Jag såg tidigare i tråden att du använder en tv-mottagare för att få in PS3 på iMacen. Jag är mer intresserad av vilken tv-mottagare du använder? Är det några problem med fördröjningar? Hur är bildkvaliteten?

Såg att Elgato Eyetv Hybrid stödjer PS3 genom RCA/s-video. Är det en sådan du använder?

Kör S-Video mellan PS3an och datorn via EyeTV Hybrid, det är ingen fördröjning alls och det decodas av datorn. Bildkvaliteten blir som när man kör PS3an mot en standard tv, fast aningen bättre då man slipper allt 50hz flimmer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-24 13:20

Jag städar och städar, men efter några dagar så ser det ut såhär igen... Att alla grejor inte av sig själv städar undan sig. För dåligt alltså!

Ursprungligen av Reisan:

Jag städar och städar, men efter några dagar så ser det ut såhär igen... Att alla grejor inte av sig själv städar undan sig. För dåligt alltså!

http://disk.mac.se/rei/_utdelat/skrivbord.jpg

Vilken storlek på ACD är det du har?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-24 19:20
Ursprungligen av Zawamura:

Vilken storlek på ACD är det du har?

Det är en 20" ACD.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-09 00:50
Ursprungligen av Sidde:

Mitt skrivbord när jag lirar PS3 på iMacen. Införskaffat en ny stol också.

My Dream-Your Reality.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 09:20

@Zoetrap: Vad är det för mus med i bild?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-31 10:21

Jag slår vad om att det är en Microsoft

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-31 21:07
Ursprungligen av homesick:

Jag slår vad om att det är en Microsoft

Zoetrap

Citat:

Logitech V470. Nyligen införskaffad. Helt nöjd med köpet.

OK, OK, I lost...:cool:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 09:48
Ursprungligen av Adzam 1:

Aha, Mars Volta ser jag. ;D

Jepp. Satt och funderade om någon skulle notera det

Ursprungligen av homesick:

OK, OK, I lost...:cool:

Hehe, Hittade inga tilltalande MS möss i rätt prisklass, men visst kollade jag in några

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 15:11
Ursprungligen av .mp3:

@Zoetrap: Vad är det för mus med i bild?

Logitech V470. Nyligen införskaffad. Helt nöjd med köpet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 17:02
Ursprungligen av Zoetrap:

Logitech V470. Nyligen införskaffad. Helt nöjd med köpet.

Ah, har själv spannat in den funderar starkt på att köpa den.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-31 15:54

Jag skulle tro att han kör med en TV-mottagarsticka i Macen.

Intressant sida bilderna ligger på, Sidde. Att ha en pyramid av datorer är rätt imponerande: http://home.frontslash.org/gallery/index.php?dir=%2FComputing%2F2005-05-04-My_old_Macs&page=&prev=PICT1362.JPG

Senast redigerat 2008-01-31 16:06
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 16:51

Bara jag som tycker sidde's ps3a är "lite för nära" en högtalare? Optisk lagringsmedia och magneter!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-06 15:41
Ursprungligen av Kenneth M:

Bara jag som tycker sidde's ps3a är "lite för nära" en högtalare? Optisk lagringsmedia och magneter!

Sist jag kollad gick optiska lagringsmedia ihop ganska bra med magnetism

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-06 22:27
Ursprungligen av Kenneth M:

Bara jag som tycker sidde's ps3a är "lite för nära" en högtalare? Optisk lagringsmedia och magneter!

Är skärmade högtalare.
Samt, optiskt är laser. Inte magnet som disketter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 17:18

fedi-93: 24"

Här kommer mitt bidrag, inte mycket för världen men det duger, vill ha det rent och enkelt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-06 23:28

Det finns en hårddisk i den också.

Har inga foton då rumsockupanten ej flytt fältet ännu, men detta är dock planen för mitt arbetsrum:

Senast redigerat 2008-02-07 06:06
Ursprungligen av Noumenon:

Har inga foton då rumsockupanten ej flytt fältet ännu, men detta är dock planen för mitt arbetsrum:

Imponerande "skiss" mycket arbete och tanke bakom.. vad har du använt för program för att göra "skissen"

Ursprungligen av Noumenon:

Har inga foton då rumsockupanten ej flytt fältet ännu, men detta är dock planen för mitt arbetsrum:

2 Rectifiers? Har du en isobox att micka upp i eller tänkte du lajna? Och varför 2? (avundsjuk)

Mest tristess bakom, om jag skall vara helt ärlig. Det i kombination med sömnlöshet
Jag använde sketchup och det mesta (läs: trumset, skrivbord, mac, förstärkare, soffa, blomma, gardiner, downlights och dödskaller) är modeller hittade på 3dwarehouse.

Ursprungligen av Noumenon:

Mest tristess bakom, om jag skall vara helt ärlig. Det i kombination med sömnlöshet
Jag använde sketchup och det mesta (läs: trumset, skrivbord, mac, förstärkare, soffa, blomma, gardiner, downlights och dödskaller) är modeller hittade på 3dwarehouse.

Det var ett ärligt svar... Men fortfarande så imponerar din "skiss", klart proffsigt gjort!
"Tummen upp" från mig!

  • Medlem
  • 2008-02-08 20:58

Jaha, så här har jag löst det i min lilla etta. 15,4" MBP står på ett ställ från griffin, med apple wireless tangentbord samt en styck microsoft wireless laser mouse 8000 (jo, möss kan dom allt göra).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-08 21:03
Ursprungligen av FrrH:

Jaha, så här har jag löst det i min lilla etta. 15,4" MBP står på ett ställ från griffin, med apple wireless tangentbord samt en styck microsoft wireless laser mouse 8000 (jo, möss kan dom allt göra).

Denna typ av lösning har jag förespråkat många gånger. Har själv haft det tidigare. En laptop, laptopställ, trådlös tangentbord och mus. Utmärkt lösning för ett kombinerat stationärt/bärbart. Om man behöver större skärm, så kan man ju alltid utöka med en extern skärm i valfri storlek.

  • Medlem
  • 2008-02-09 12:27
Ursprungligen av Reisan:

Denna typ av lösning har jag förespråkat många gånger. Har själv haft det tidigare. En laptop, laptopställ, trådlös tangentbord och mus. Utmärkt lösning för ett kombinerat stationärt/bärbart. Om man behöver större skärm, så kan man ju alltid utöka med en extern skärm i valfri storlek.

Jag gillar det skarpt. Först var jag inne på att även skaffa en extern skärm men insåg snabbat att det är lite överflödigt för min del. Jag arbetar mestadels med text, men även med viss foto- & videoredigering. Med stället hamnar man så pass nära skärmen ändå, och med MBP:s fantastiska upplösning har jag faktiskt inget behov av mer skärmyta - i synnerhet inte eftersom jag snabbt tagit till mig spaces.

Mobiliteten är ju den stora vinsten (är ute & far rätt mycket). Extraladdare i västan, bara att fälla ihop & springa iväg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 16:05
Ursprungligen av FrrH:

Jag gillar det skarpt. Först var jag inne på att även skaffa en extern skärm men insåg snabbat att det är lite överflödigt för min del. Jag arbetar mestadels med text, men även med viss foto- & videoredigering. Med stället hamnar man så pass nära skärmen ändå, och med MBP:s fantastiska upplösning har jag faktiskt inget behov av mer skärmyta - i synnerhet inte eftersom jag snabbt tagit till mig spaces.

Mobiliteten är ju den stora vinsten (är ute & far rätt mycket). Extraladdare i västan, bara att fälla ihop & springa iväg.

Utmärkt lösning för ditt behov. Egentligen så är detta den mest praktiska och mångsidiga lösningen. Om man inte kör med trådlös tangentbord och mus, så kan det ju bli lite bökigt att dra ur och sätta i kontakter. Eller om man har t ex extern hårddisk. Men det är ju väldigt lite besvär för en helhetslösning.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-18 13:20

Här är mitt skrivbord, inte särskilt snyggt men man gör så gott man kan
Lägg helst inte märke till kablarna bakom skärmen...hata kablar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-18 14:03
Ursprungligen av ledin:

Här är mitt skrivbord, inte särskilt snyggt men man gör så gott man kan
Lägg helst inte märke till kablarna bakom skärmen...hata kablar!

Har ett likadant skrivbord och har kommit underfund med att det är omöjligt att döja sladdarna, peck.

Bevaka tråden