Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphonens hemskärm startar om sig. Farväl?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
har varit utan problem med min Iphone i snart 6 månader nu.
Men igår hände det.
Var inne i installer och fick för mig att installera ett tema till telefonen.
Men installer bara gav mig ett felmeddelande.
När jag sedan gick ur installer så fastnade telefonen. Jag resetade den med home+stäng av knappen men när jag sedan kommer in i telefonen så finns det ingen bakgrund, allt är på engelska och sedan kommer apples lilla söta laddningsicon upp(den som snurrar runt) och sedan startas hem-skärmen om var 10 sekund och mellan omstarterna så är den i princip låst. Är rädd för att det här är slutet för min iphone.
Om nån vet något om problemet så svara!!
Har fortfarande 1.0.2.
Bör tilläggas att itunes inte upptäcker telefonen heller.

Vänliga hälsningar,
Pontus Krusing

Senast redigerat 2008-01-22 11:40

Jag var ute för ett liknande problem, mitt hängde ihop med att temat var felaktigt.
Om du har ssh-daemon installerad och igång, kolla om du kan logga på och sedan radera temat.
Då laddas default-temat istället.

problemet är att jag inte verkar få igång wifi.
jag hinner precis trycka igång det men sen hänger sig telefonen och kastar sig ut till hem-skärmen och då verkar det inte ha kommit igång ordentligt för jag kommer inte åt den med ftp programmet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 17:20
Ursprungligen av pontuskrusing:

problemet är att jag inte verkar få igång wifi.
jag hinner precis trycka igång det men sen hänger sig telefonen och kastar sig ut till hem-skärmen och då verkar det inte ha kommit igång ordentligt för jag kommer inte åt den med ftp programmet.

Hej! Jag hade samma problem med min iTouch! Du måste lägga telen i återställnings läge och ansluta till itunes. "Nedgradera" till 1.1.1 sen kan du boota telen med ibrikr

Ursprungligen av Oasis:

Hej! Jag hade samma problem med min iTouch! Du måste lägga telen i återställnings läge och ansluta till itunes. "Nedgradera" till 1.1.1 sen kan du boota telen med ibrikr

Vad menar du med återställningsläge?
Saken är den att Itunes överhuvudtaget inte upptäcker Iphonen. Jag kan inte återställa den och ej heller uppgradera den till 1.1.1. Tror att hoppet är ute för iphone.
om någon har en lösning på problemet, snälla skriv till mig! är tacksam för alla svar.

Har du prövat att återställa den till 1.0.2? Eftersom det handlar om ett mjukvarufel så bör det lösa det.

1604

jag gick in i återställningsläget och försöker nu att installera firmwaren igen.
När den nästan är färdiginstallerad får jag ett felmeddelande.
"iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1604)"
Vad menas med (1604)? Har även fått (1603) när jag testade att installera version 1.1.1.
Har testat att byta usb-port, starta om datorn, ta ut simkortet.
Finns det några fler tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-22 20:59

Jag har själv ingen iPhone, men hittade följande hos Apple: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=307007 Det kanske kan vara värt att testa.

min ipad mini går tillbaka till hemskärmen automatiskt när jag öppnar vissa program som till exempel clash of clans. om nån vet varför så svara please!!!!!!!

Ursprungligen av ipadios:

min ipad mini går tillbaka till hemskärmen automatiskt när jag öppnar vissa program som till exempel clash of clans. om nån vet varför så svara please!!!!!!!

Programmen kraschar. Jag skulle först prova med att radera dem och installera om dem.

Och du är i fel tråd...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-01-12 18:27

Jävlar, fin bump!

1
Bevaka tråden