Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag surfade igenom MacTHEMES iPhone Screenshot Thread och blev inspirerad att göra en egen sådan tråd här.

Såhär kan en skärmbild se ut, detta är en upplåst telefon som kör Telia, men i övrigt inte modifierad:

För att ta en skärmbild har jag använt Erica Saduns iPhone screenshot utility. Hack the iPhone har en bra guide för hur man använder det: How to take screen shots on OS X Det kräver lite kunskap, men har man redan lyckats låsa upp sin telefon klarar man av detta också.

Ovanstående skärmbild är inte så spännande, men i takt med att allt fler hackar sin iPhone och testar att byta ut ikoner, bakgrund osv kan det bli lite mera intressant.

Clean..

No offense, men jag förstår varför Apple låser iPhonen så mycket som de gör... Fasiken vad plottrigt det kan bli.

Ursprungligen av Leftrustle:

No offense, men jag förstår varför Apple låser iPhonen så mycket som de gör... Fasiken vad plottrigt det kan bli.

Håller verkligen med, alla ikoner förstör på sätt och vis. Det skulle nog passa med Stacks á la Leopard...

Ursprungligen av Leftrustle:

No offense, men jag förstår varför Apple låser iPhonen så mycket som de gör... Fasiken vad plottrigt det kan bli.

Därför gör man som jag! Använder "Categories"! Jag har 2 rader med ikoner överst på skärmen och 5 ikonen nere på "Dockan".. Bakgrundsbilden syns klart och tydligt och allt är då organiserat och smidigt:D

Leftrustle:
Du måste vara forumets suraste användare just nu.

Ursprungligen av RockyMontana:

Leftrustle:
Du måste vara forumets suraste användare just nu.

Nänä, är glad som en sill, med en bitter eftersmak. Bara bitter, aldrig sur

här är min skärmbild

Ursäkta att man tar upp tråden, men alla andra gör ju det . Hur fixar man de genomskinliga ikonerna viiddee? samt bakgrund i menyn? Väldigt tacksam för svar!

mvh/ Anders

Ursprungligen av man_1985:

Ursäkta att man tar upp tråden, men alla andra gör ju det . Hur fixar man de genomskinliga ikonerna viiddee? samt bakgrund i menyn? Väldigt tacksam för svar!

mvh/ Anders

Om du installera Installer och där hittar du ett program som heter Summerboard.
Där finns ett gäng med trevliga teman.

Vill ha det enkelt och rent.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-26 13:08

Här är min

Det är ett ihopplock av ikoner från MacThemes som jag tyckte passade ihop. Skärmdumpen skapades med ScreenShot. Den enda ikonen jag "gjort själv" är Mail.

Ursprungligen av kia2:

Här är min

Det är ett ihopplock av ikoner från MacThemes som jag tyckte passade ihop. Skärmdumpen skapades med ScreenShot. Den enda ikonen jag "gjort själv" är Mail.

MYCKET snygga ikoner, får nog läsa på hur man trixar dit egna för inget theme i summerboard har känts sådär riktigt klockrent än.

Mitt just nu

Jag vill ha så rent som möjligt:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 23:14
Ursprungligen av SenatorN:

Jag vill ha så rent som möjligt:

Hur döljer du ikoner? Jag trodde att man behövde ett program för det. Men du verkar inte ha det.

Ursprungligen av kia2:

Hur döljer du ikoner? Jag trodde att man behövde ett program för det. Men du verkar inte ha det.

Jag har bara installer, customize och installer installerat, och gömmer dom med customize. Behöver jag komma åt nån av dom gör jag det med programmet dock.

Ursprungligen av kia2:

Här är min

Det är ett ihopplock av ikoner från MacThemes som jag tyckte passade ihop. Skärmdumpen skapades med ScreenShot. Den enda ikonen jag "gjort själv" är Mail.

Jag tycker detta var väldigt snyggt.
Hur gör man för att fixa detta?

(Jag har PC.)

Nicke

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-26 15:07

Renaissance theme made by Louie Mantia nu i juletider:

Annars:

Jag installerade SummerBoard, men när jag använder något tema så byter bara några enstaka programiconer symbol?

Jag provade t.ex. Renaissance temat ovan, men bara Mail, safari, iPod och YouTube bytte iconer?

Det var likadant med vilket tema jag än provade...
Någon annan med samma problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-26 20:51
Ursprungligen av Janne.M:

Det var likadant med vilket tema jag än provade...
Någon annan med samma problem?

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/231352-hur-byter-ikoner.html#post1417354

Ahhh..
Misstänkte att det var något sådant. Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-31 16:46

Årets sista dash

GOTT NYTT 2008 på er alla!

Ursprungligen av Petersen:

Årets sista dash

GOTT NYTT 2008 på er alla!

enkelt och stilrent, vad är det för tema?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-03 03:31

Jag bryter av trenden med dashboards en liten sekund för att sprida den fåniga glädjen som uppstod när jag installerade Guitar Hero III, nääästan lika skoj som på boxen.
Rock on!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-03 10:52
Ursprungligen av Petersen:

Jag bryter av trenden med dashboards en liten sekund för att sprida den fåniga glädjen som uppstod när jag installerade Guitar Hero III, nääästan lika skoj som på boxen.
Rock on!

Cool! Finns det i Installer? (Har inte wlan hemma så vill vara beredd att hugga när jag är hos en kompis... )

hittar det inte i installer, vill ha det NU!

Kom igen Petersen, berätta!!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-03 15:47

1. Guitar Hero finns i installerna om du har den sourcen som har just Guitar Hero III
Sourcen heter http://limitededitioniphone.com/lei.xml och du behöver även installera Tap Tap Revoultion innan det kommer fungera.

2. Dashboarden heter "Chalkwork" och endast MMS-ikonen är moddad för att passa in då denna var sådär tråkigt std slät äckelgrön. Jag skapade en mapp under "SummerBoard" i telefonen med namnet ChalkWork och kopierade bara in hela rasket dit. Ikonerna hittar ni här: http://qualityicons.blogspot.com/2007/09/custom-iphone-chalkwork-icons-theme.html

Bevaka tråden