Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre alternativ än (sega) handbrake?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-09 18:59

Hej! Har lite frågor!

1. Handbrake har ju alltid varit lite småsegt, men det har faktist blivit värre med tiden. Numera tar en film på 42min upp till 6h (!) att få in på datorn! Vad kan detta bero på?
2. Finns det något bättre program till mac om man vill få in sina filmer smidigt från DVD:n till iPoden?

måste vara något fel på datorn.
För mig tar det 1.1/2 timme i handbreake

Vet inte heller vad du har gjort med den sortens tider, kolla upp! Handbrake rockar mer an nagot annat jag sett i genren.

Några förslag om man har en redan komprimerad film, såsom avi och mpeg? iSquint och VisualHub finns, några erfarenheter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 09:02

Jag körde över Transformers som är lite över 2 tim (Drygt 930MB) med Handbreak. Det tog nog 5 tim att göra, men jag körde igång den över natten. Kvaliten blev oslagbar på min iPhone.

Jag har testat 2-3 olika, men kvaliten blir bäst med Handbreak.
Antar att om man minskar kvaliten så kommer det att gå mycket snabbare. Dessutom kör man inte över sååå många filmer till telefonen eller?

Blir kvaliteten bättre om man rippar filmer via Handbreak? Jag använder iSquint och tycker att det funkar kalasbra. Går snabbt att koda om och kvaliteten är klart godkänd om man kör på "fullt ös". Har iof bara testat med .avi filer. Handbreak är väl bara för att koda om DVD och .TS filer?

Adzam:
Svårt att veta om det är långsamt eller inte då du inte skriver vad du har för dator.
Min macbook rippar dvd med 15-18 fps medans min macpro gör det med 60-70 fps.

  • Medlem
  • 2007-12-02 11:59

Dvd ripper tycker jag är mkt bättre och enklare än Handbrake!
http://www.mp4converter.net/dvd-ripper-mac.html

Däremot vet jag inte vad man ska använda om man ska göra om en divx till iphone fil?

Handbrake, iSquint, VisualHub (och säkert fler) använder samma motor i bakgrunden. Kvalitets- och hastighetsskillnader beror uteslutande på olika inställningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-04 23:34

Jag använder nästan uteslutande "MPEG Streamclip" till all min komprimering/konvertering, vilket fungerar riktigt bra tycker jag. Har även använt QuickTime Pro för att konvertera kortare filmer (som kan ses via QT med Perian) och är riktigt nöjd med den kvaliteten också.

1
Bevaka tråden