Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Annan typ av "Dock"?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-02 16:31

Hittade följande bild på Google:

http://gestalterblog.de/wp-content/uploads/2007/03/192874011_76af912c3f.jpg

Någon som vet om det går att få den typ av "Dock" som ersätter den vanliga?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-08-02 17:00

Är det inte lite Linuxaktigt i vissa avseende?

Det är en linuxdist, inte Mac OS X.

Men det går att få bort mjölken runt docken Snyggar upp den lite, tycker jag personligen

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-08-10 15:10
Ursprungligen av rikard.agren:

Men det går att få bort mjölken runt docken Snyggar upp den lite, tycker jag personligen

hur gör man det???

  • Medlem
  • 2007-08-02 18:08

Med TransparentDock kan du få till det ungefär så. Sätta bakgrundsfärg, vänsterjustera etc.

Är inte bilden en av alla dessa Leopard-mock-ups som cirkulerade?

Ursprungligen av mpower:

Hittade följande bild på Google:

http://gestalterblog.de/wp-content/uploads/2007/03/192874011_76af912c3f.jpg

Någon som vet om det går att få den typ av "Dock" som ersätter den vanliga?

Min gissning är att det inte ens är MacOSX som visas utan snarare Vista med ett MacOSX-skin

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-08-02 21:00
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Min gissning är att det inte ens är MacOSX som visas utan snarare Vista med ett MacOSX-skin

Hur som helst tycker jag om det.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-02 23:57

Det längst ner ser väldigt mycket ut som KDE (en window manager i linux), vilket man med lite trixande kan köra genom X11 på OS X. Se mer här: http://ranger.users.finkproject.org/kde/index.php/Home

Edit: Fast vid närmare eftertanke ser det ut at vara photoshoppat. Kolla Äpplet och Spotlight ikonen i menyn, och sökningen i Findern. Så ser ingen av dem ut på riktigt i vare sig Tiger eller Leopard. Och fönstret som rullar ihop har jag inte heller sett något som kan göra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-10 16:03
Ursprungligen av shandar:

Kolla Äpplet och Spotlight ikonen i menyn, och sökningen i Findern. Så ser ingen av dem ut på riktigt i vare sig Tiger eller Leopard.

Det såg ut exakt så i betan av 10.4 Tiger. Alla hatade det och tyckte att det såg ut som Windows XP, så de ändrade tillbaka det.

Linuxdist sa jag tidigare och jag står fast vid mitt ord.

Att dra fönster sådär går att göra med Berryl, ett väldigt experimentelt GUI till Linux.

Linuxdist sa jag tidigare och jag står fast vid mitt ord.

Att dra fönster sådär går att göra med Berryl, ett väldigt experimentelt GUI till Linux.

Klart att det är Linux.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2007-08-03 11:49

Gnome/Beryl på valfri dist!

transparent dock

Ursprungligen av Mannys bone:

transparent dock

Ja eller ClearDock

Skillnaden mellan de två är att Cleardock är freeware medan den andra är shareware. CD är ett plugin kopplat till Application Enhancer, som även krävs ifall man använder Shapeshifter, som man måste installera först

1
Bevaka tråden