Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-tråden inför lanseringen

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Haha!

2001: An iPhone Odyssey: http://www.youtube.com/watch?v=0FFkvhoEfX8

Sorry om den redan finns länkad till här nånstans.

kan vara intressant att göra en poll och se hur många som kommer att casha åbäket vid jul?

Jag kommer. Ja.

Om den finns i sverige, dårå.

Jag och min sambo använder MMS flitigt. Hon är hemma med unge och skickar dagligen footon när underbarnet gör något spännande. Smidigt, och snabbt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jag och min sambo använder MMS flitigt. Hon är hemma med unge och skickar dagligen footon när underbarnet gör något spännande. Smidigt, och snabbt.

Aha, ok. Är inte riktigt i det läget själv... Men duger det inte att din sambo kan skicka MMS:et till din mail (inkl iPhone)?

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Aha, ok. Är inte riktigt i det läget själv... Men duger det inte att din sambo kan skicka MMS:et till din mail (inkl iPhone)?

Möjligt, men det ahr vi inte kollat upp. givetvis är det så, att om email-skickande blir lika snabbt och lättillgängligt i mobilerna som MMS kommer MMS att dö ut. Problemet är att om jag skaffar en iPhone utan MMS kommer inte min sambo kunna skicka några till mig, vilket stör. Det är ju inte säkert att hon skaffar en iPhone också...

[QUOTE="Leftrustle;1290819"]Problemet är att om jag skaffar en iPhone utan MMS kommer inte min sambo kunna skicka några till mig, vilket stör. Det är ju inte säkert att hon skaffar en iPhone också...[/QUOTE

Man kan skicka MMS till en epostadress, det vore ju en lösning i så fall. Dessutom kan man svara på det så att det kommer som ett MMS till mobilen som skickade. (Funkar för Telenor/Vodafone/Europolitan)

[quote="Lordlondon;1290940"]

Ursprungligen av Leftrustle:

Problemet är att om jag skaffar en iPhone utan MMS kommer inte min sambo kunna skicka några till mig, vilket stör. Det är ju inte säkert att hon skaffar en iPhone också...[/QUOTE

Man kan skicka MMS till en epostadress, det vore ju en lösning i så fall. Dessutom kan man svara på det så att det kommer som ett MMS till mobilen som skickade. (Funkar för Telenor/Vodafone/Europolitan)

Se där ja, det skulle funka.

Jag kommer också köpa antagligen. Beror på hurpass låst den är, men antagligen

Jag kommer att följa recensionerna och kommenterna noga innan jag bestämmer mig för köp. Framförallt om gränssnittet i praktiken fungerar lika bra som det ser ut i demo.
- Fungerar de virtuella tangentbordet bra?
- Går det enkelt att ringa med en hand? (Ett krav från min sida.)
- Håller den för vardagens hårda slit?
- Kommer man att sakna fysiska knappar?
- osv osv

Om den fungerar lika bra i praktiken så är jag het på att köpa en, annars inte.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kommer att följa recensionerna och kommenterna noga innan jag bestämmer mig för köp. Framförallt om gränssnittet i praktiken fungerar lika bra som det ser ut i demo.
- Fungerar de virtuella tangentbordet bra?
- Går det enkelt att ringa med en hand? (Ett krav från min sida.)
- Håller den för vardagens hårda slit?
- Kommer man att sakna fysiska knappar?
- osv osv

Om den fungerar lika bra i praktiken så är jag het på att köpa en, annars inte.

Nästan samma krav som jag ställer mig.

När det gäller det virtuella skrivbordet är det främst snabbheten som oroar mig, känslan tror jag nämligen till en början kommer kännas skum.

Jag tror att det borde vara minst lika enkelt att ringa med en hand när man tittar på de demos som finns.

Det som är det största frågetecknet är med tanke på ipoden hur den klarar att hålla för allt vardagligt slit.

Avsaknaden av fysiska knappar kan jag nog också till en början se som ett problem men som jag tror avtar med tiden när man vant sig, det beror antagligen även på hur smart deras multi-touch är.

En annan sak jag tänkte på angående iPhone:

Jag har på sistone sprungit omkring med min iPod en hel del, inte för att lyssna på den eller titta på den själv, men för att visa upp bilder och filmer från en resa vi gjorde nyligen. Det är så himla smidigt: om nån frågar hur det var så kan man slänga upp iPoden och t.ex. visa undervattensfilm från dykningen utanför Malaysias östkust inom en minut. Jag har dessutom synkat hela mitt iPhoto Library* så jag kan närsomhelst ta fram vilken bild jag vill sedan 2002 (nästan 20.000 bilder!).

Skärmen på iPod är dock ändå rätt liten, en iPhone vore ett jättelyft ur den synvinkeln. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ha en iPhone bara som en iPod. Dock skulle den behöva växa lite i lagringsutrymme, men det är ju bara en tidsfråga innan det händer.

* = Upptäckte igår, när jag körde WhatSize, att sedan jag började synka iPhoto Library med iPoden så har jag fått en gigantisk mapp, "iPod Photo Cache", som äter upp utrymme på min hårddisk. Den är just nu på hela 15 gigabyte! En klar nackdel då varje gig är värdefull, på en bärbar dator har man sällen för mycket utrymme över.

Tangentbordet tror jag på; skriver ofta in min mail-adress på kontorets kopiater med ett sådand "virtuellt" tangentbord, och det går förvånansvärt fort. Lägg sedan till T9 och mer känslig skärm så borde det gå bra.

Men; det återstår så klart att se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 13:56

Saken är den att SMS är långt ifrån stort i USA och MMS är det få som ens har hört talas om där.
Tror säkert att MMS finns med i euro/asia versionen av telefonen.
I usa är det voicemail som gäller för hela slanten.

Inga kontaktkort i iPhone i Europa enligt Apple:

I can say that for Italy, those of you very accustomed to pre-paid, there will be issues with the iPhone.

Q3) then a more pointed question is asked: "...does this mean Apple will pursue the same subscription only strategy in Europe & Italy (as it is doing the US)?"

A: Yes, I can confirm that it has been decided that it will only be offered by subscription"

Apple har mejlat ut följande till de som anmält sig för info om iPhone: "Get ready. iPhone is coming June 29."

Mejlet innehåller punkter som Get Ready for iPhone, Contacts, Calendar, Email, Photos och Music and Video.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-06-12 23:19

GPS vill jag gärna ha i den. Har det ryktats något om det?

Ursprungligen av filuren:

GPS vill jag gärna ha i den. Har det ryktats något om det?

Ja, det är ingen GPS i den, kolla t.ex. i personalmanualen som jag länkar i första inlägget i tråden, där står det:

- GPS is not part of the iPhone feature set.

Bevaka tråden