Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF2007 klockan 18.00

Tråden skapades och har fått 388 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-09 22:34
Ursprungligen av Macx:

Helst av allt hade jag velat se en 40" iMac med 1920x1200-upplösning som 24" att ersätta TVn med och kunna stoppa i all möjlig media i direkt, istället för att lagra i diverse datorer i huset. Man får väl ge sig till tåls ett tag till...

Kunde inte sagt det bättre själv.

///Maxim

Tycker det är lite trist att de tagit bort "Computer" från Apple Computer. Jag vill ha mer fokus på datorer. Hoppas de presenterar något nytt och överraskande på den fronten snart.

Engadget har bilder på iPhone. Måste säga att den ser riktigt smutt ut..

Jag måste smälta det här, nästan tur att den inte går att köpa idag. Sugen på en Apple TV dock.

//Stefan

Edit, tog lite tid på mig att skriva inlägget så jag blev tvåa..

mmm iphone verkar lite hyvens
lite strippad på *swush-fladder-och-pling* så blir den troligtvis rätt så nais att ha att göra med..

<edit: seegt iKandy grafik intresserar inte mig>

När och var kan man se keynoten?

Gizmodo har 50 bilder på iPhone.

Vad tror ni? Flipp eller flopp?

//Stefan

  • Medlem
  • 2007-01-09 21:42
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad tror ni? Flipp eller flopp?

//Stefan

Flipp om osx funkar snabbt och relativt felfritt.

Flopp om den är det minsta seg....

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 21:42

Mer flopp än flipp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 21:05
Ursprungligen av JockeBo:

Mer flopp än flipp.

Kan jag citera dig på de orden om ett år?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 08:42
Ursprungligen av JockeBo:

Mer flopp än flipp.

Såhär 3 år senare får väl säga att det blev mer flipp än flopp.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-01-09 21:52

Keynoten är inte uppe än men adressen är http://www.apple.com/iphone/keynote/

  • Medlem
  • 2007-01-09 21:59

Hmm, kanske flopp ändå, den kommer inte till sverige förrän i höst? (enl.dn) Då är det mycket som inte är lika coolt längre.

- 4-8gb minne kommer inte vara nått märkvärdigt.
-2 megapixel är definitivt i underkant...
- Ingen 3G, när alla telefoner snart har både och?
-Ingen GPS som jag antar att ett flertal modeller från Nokia och SE kommer ha?

...men jag kommer nog köpa en ändå bara för att det är en mac.

Ursprungligen av oee:

Hmm, kanske flopp ändå, den kommer inte till sverige förrän i höst? (enl.dn) Då är det mycket som inte är lika coolt längre.

- 4-8gb minne kommer inte vara nått märkvärdigt.
-2 megapixel är definitivt i underkant...
- Ingen 3G, när alla telefoner snart har både och?
-Ingen GPS som jag antar att ett flertal modeller från Nokia och SE kommer ha?

...men jag kommer nog köpa en ändå bara för att det är en mac.

Ja men snälla nån - vem vet om de i höst kommer att köra samma spec.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-09 22:18
Ursprungligen av oee:

Hmm, kanske flopp ändå, den kommer inte till sverige förrän i höst? (enl.dn) Då är det mycket som inte är lika coolt längre.

- 4-8gb minne kommer inte vara nått märkvärdigt.
-2 megapixel är definitivt i underkant...
- Ingen 3G, när alla telefoner snart har både och?
-Ingen GPS som jag antar att ett flertal modeller från Nokia och SE kommer ha?

...men jag kommer nog köpa en ändå bara för att det är en mac.

Jag hoppas (och tror) att Apple, nu när de är mobiltillverkare, speedar upp farten vad gäller småuppdateringar som du nämner ovan.

Det stora grejen här tycker jag är att de ger sig in i mobilsvängen med allt vad det innebär och de gör det med en telefon som är grym just nu (åtminstone i US). Den allra största grejen(-erna) är dock OSX, gränsnittet & funktionerna. Det kommer att vara riktigt grymt även när den kommer till Sverige, i synnerhet som allt är patentskyddat så kommer det att ta år innan någon annan kan göra något liknande pga av tvister och stämningar.
Minnet och megapixlar kan alltid lätt bättras på... Vi kommer säkert att se en iPhone med 16 Gb minne och minst 3.2 eller 4 megapixel i höst.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 22:47
Ursprungligen av rk:

Det kommer att vara riktigt grymt även när den kommer till Sverige, i synnerhet som allt är patentskyddat så kommer det att ta år innan någon annan kan göra något liknande pga av tvister och stämningar.
Minnet och megapixlar kan alltid lätt bättras på... Vi kommer säkert att se en iPhone med 16 Gb minne och minst 3.2 eller 4 megapixel i höst.

Patent hit, patent dit. Det finns ju redan GI som man styr med fingrarna, så där superrevolutionerande tycker jag inte heller att det ser ut att vara. En snygg förpackning tlll leksaken men kom ihåg att den inte fungerar ännu.

Jaha då är det som vanligt - fullt med klagande människor.

Jag skrev tidigare att jag skulle bli besviken om de inte presenterade en ny Finder.

Det kommer senare - och trots att man vet om en del saker som kan bli problematik med denna iphone så måste man ändå säga att jag är för första gången är sugen på en ny telefon.

Bara jag som itne fattat det här med batteritiden? Hur lång är den egentligen och är det två batterier som det ryktades?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-09 22:02

Verkar som om det är ett batteri men inget är väl klart ännu. Det är ett halvår kvar innan den släpps.
Enligt Apple:
5 h tal/video/surfande
16 h musik
Inget om standby...

http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html

Sen till Apple tv och att det inte går att köpa nått från itms - men va fasiken - hur många här köper era filmer?

Det jag undrar med Apple tv, går det att köra på en vanlig tv (CRT).
Eller kommer det fungera med min projektor som har component?

Sen vore det trevligt om man kunde styra sin musik utan att tv´n är på, detta kommer trolitvis att fungera med nya mobilen.

Ursprungligen av draags:

Det jag undrar med Apple tv, går det att köra på en vanlig tv (CRT).
Eller kommer det fungera med min projektor som har component?

Om det finns CRT-skärmar med komponentingång så borde det fungera. Jag vet inte heller huruvida det finns komponent till S-video- eller Scart- eller kompositkablar. Till din projektor med komponentingång borde det fungera utan problem.

  • Medlem
  • Mark
  • 2007-01-09 22:03

Ok, vet inte om det har funnits innan, men nu såg jag att det finns Quicktimefilmer på bl.a. Time Machine på apple.com/macosx... Fanns inte för några dagar sedan när jag kollade iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 22:07
Ursprungligen av m-blo:

Ok, vet inte om det har funnits innan, men nu såg jag att det finns Quicktimefilmer på bl.a. Time Machine på apple.com/macosx... Fanns inte för några dagar sedan när jag kollade iaf.

De har så vitt jag vet funnits där sedan första presentationen av Leopard hölls på WWDC06.

  • Medlem
  • Mark
  • 2007-01-09 22:08
Ursprungligen av vanilj:

De har så vitt jag vet funnits där sedan första presentationen av Leopard hölls på WWDC06.

Ah, jag var inne där för några dagar sen har jag för mig, och såg bara bilder. Äh, mitt fel då. Time Machine-animeringarna verkar grymma iaf.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-09 22:07

Så en TV beställd!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-01-09 22:20

iPhone...saknar ord. Känns nästan för bra för att vara sant, man skulle nästan kunna tro att det var vaporware alltihop!

I övrigt kändes det lite knasigt med Macworld keynote helt utan Mac eller MacOS! Men iPhone kompenserar allt!

Om denna är bara lite mer logisk än de mobiler som finns idag - ja då är den grym. Sen kan folk snacka specar hit o dit. Det är inte enbart det allt handlar om.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-01-09 22:30

Men vänta nu....

Först haussar man upp iPhone-ryktet till orimliga nivåer och när sen Apple lanserar den grymmaste mobilen som sett dagens ljus så dissar ni den? Jag får det inte att gå ihop!?

Har ni ens bemödat er att kolla in presentationen av iPhone på www.apple.com?

OK, visst är det tråkigt att iPhone inte går att köpa i Europa förrän fjärde kvartalet 2007. Men betänk då att iPhone säkert har uppdaterats minst en eller två gånger innan den kommer hit. Jag slår vad om att det är annat ljud i skällan när ni väl står med er iPhone i handen.

Efter varje keynote slås jag av hur negativt inställda många är till de produkter som lanseras, produkter som efter ett tag visar sig vara fullständigt klockrena!

Kommer ni förresten ihåg diskussionerna när Apple hade lanserast den första versionen av iPod? Påminner ganska mycket om kommentarerna i den här tråden

Skärp till er nu! Inse att Apple (återigen) har gjort något grymt som kommer tillfredställa mig och många miljoner andra personer på vår jord!

Amen!

Det jag ser fram emot mest är synkroniseringen av bokmärken, mail och kontakter tillsammans med ett bekant gränssnitt. Att få använda samma "program" både på resande fot och hemma känns stort. Kan se mig själv sitta och dricka en espresso på stan och höra "swosh" ljudet från mail.app när jag svarat på ett mail.

Att jag dessutom kan ta med film, foto och musik samtidigt känns också roligt. Att kunna köra en slideshow med de senaste semesterbilderna och sedan dela med sig dem via w-lan eller bluetooth känns fräscht.

Jag hoppas verkligen att vi kommer att sälja den, och att operatörerna ser möjligheterna med den. (Och att även Apple förstår att operatörerna måste få lite incitament för att marknadsföra den, t.ex. möjlighet att tjäna pengar på ökad datatrafik)

Den här nyheten finns på alla nyhetssidor nu, vilken reklam för Apple. Inte många som lyckas skapa samma hype som dem.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det jag ser fram emot mest är synkroniseringen av bokmärken, mail och kontakter tillsammans med ett bekant gränssnitt. Att få använda samma "program" både på resande fot och hemma känns stort. Kan se mig själv sitta och dricka en espresso på stan och höra "swosh" ljudet från mail.app när jag svarat på ett mail.
//Stefan

Second that!

Jag tycker snarare attdet känns som alla vill ha iPhone Jag med

Bevaka tråden