Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AV Connection Kit VS. Kopia från Teknikmagasinet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har precis skaffat mig en 30 GB G5, och tänkte använda den lite till stereon å så. Apple säljer ett kit, AV Connection Kit för 995:- som skulle vara mig behjälpligt. Teknikmagasiet säljer något liknande "iPod tillbehörskit" för 399:- Fjärrkontrollen är så klart fulare, men finns det någon annan anledning till att jag ska betala 150% mer för att köpa orginal? Ångrar jag mig om jag köper kopian, eller kommer denna docka och sladdar fungera lika bra?

/Bush Doctor

Bifogar annons från teknikmagasinet:

iPod tillbehörskit
Paket innehållande ett gäng nyttiga iPod-tillbehör.
* Dockningsstation (3,5 mm AV ut, S-video ut, USB) för laddning och överföring. Även en fjärrkontroll ingår!
* Nätadapter för laddning via vägguttaget
*USB-kabel
* AV-kabel (ljud och bild)
Pris: 399 kr

Nyckelfunktioner - Dockningsstation (3,5 mm AV ut, S-video ut, USB)
- Fjärrkontroll till dockan
- Nätadapter för laddning via vägguttaget
- USB-kabel
- AV-kabel (ljud och bild)

Apple varianten håller ju helt klart längst.
Kopian har väl mycket bristande kvalitet för det priset.
Man får vad man betalar för

mor tomte:
nja, i fallet med apple-produkten är nog en hel del av priset för *m ä r k e t*. Apples produkter brukar ha hyfsade överpriser...

Själv har jag Apples variant på kitet ovan. Är sjukligt nöjd och allt rullar som det ska. Brukar inte vara prylbögig av mig, men om jag nu skall ha något som jag använder mycket och vill att det skall funka OCH vara snyggt så fanns det inga alternativ!
Jag menar, en brödrost får gärna vara från ELLOS och kosta en femma och en fimp, men så är jag ju inte kock heller!
iPoden har en liten liten central plats i vardagsrummet och jag pallar inte inte betala över 4000 spänn för en fin grej som sedan får kexprodukter att spela med!
Min rekomendation är således att låta Apple få sina överflödiga miljarder!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 18:01

Jag änvänder själv dockan från teknikmagasinet för 399:-
Funkar skit fint för mig har inte haft några problem alls med den ännu (1månad).

förvånans värt nöjd med räck vidden på fjärrkotrollen som jag trodde skulle nå 3m med visade sig nå 6m och det genom ett fönster.(har inte provat längre än så)

Helt klart prisvärd produkt enligt mig. Bara +

1
Bevaka tråden