Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min iPod Nano

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag köpte en iPod nano idag.
Jag har instalerat allting och gjort precis som man skulle.
När jag var klar med att fixa iordning låtarna i iTunes för att sen få in dom i min iPod så gick inte det.
För när jag kopplade in iPoden och väntade på att den skulle "ta emot" låtarna visade de sig "spela upp automatiskt" rutan med ficklampan och sedan hände... ingenting.
Jag har gjort om det flera gånger. Jag har startat om datorn, Jag har avinstallerat och om-installerat med cd-skivan men det har inte löst någonting.
När jag försöker uppdatera med "iPod Updater" (både med 2006-01-10 och 2006-06-28 versionerna) hänger bara uppdaterar programet sig.

Kan jag lösa detta problem själv med er hjälp eller borde jag ringa en support eller något?

Tack så mycket för er hjälp och att ni tar er tid.
Henke

ring supporten? eller gå tillbaka med den och be dem fixa den på plats.

Helt sjukt ju Exakt detta hände mig igår, letade igenom forumen överallt men hittade ingenting. Så det blev supportsamtal. Och det är ett känt (men ovanligt) problem. Jag fick även upp en ruta nere till höger i Windows där det stod nåt om "fördröjd skrivning kunde inte utföras".

I vilket fall som helst, det här löser du lätt utan att behöva supporten. Gå på start - program - administrationsverktyg - Datorhantering.
Om du inte har den där så gå in i mappen C:\WINDOWS\system32 och dubbelklicka på filen compmgmt.msc. Jag utgår från att du hittar dit, om inte annat så med hjälp från någon.

Under fliken "lagring" till vänster finns nåt som heter "Diskhantering". Klicka där (en gång räcker).
Du får upp en lista med alla diskar på din dator. Du bör se rätt kvickt vilken som är din iPod. Högerklicka och välj "formatera". Välj Fat32 och att du INTE vill ha snabbformatering. Låt den snurra på tills den är klar. Därefter kan du köra iPod Updater igen.

En grej bara: Det kan mycket väl hända att det tar en bra stund för disken att dyka upp i Datorhantering och likaså att formatera den. Men ha lite tålamod så löser det sig!

Edit: tydligen går det bra att högerklicka på Den här datorn och välja "hantera", mer än jag visste men det lät ju enklare

Support förresten, du ska inte behöva använda ditt enda samtal till detta. Det är ett fel från början på iPoden. Jag fick mitt samtal struket och det ska du också ha rätt till. Dvs, om du behöver support en gång till så ska du få det.

Ursprungligen av Tartryffel:

Support förresten, du ska inte behöva använda ditt enda samtal till detta. Det är ett fel från början på iPoden. Jag fick mitt samtal struket och det ska du också ha rätt till. Dvs, om du behöver support en gång till så ska du få det.

Alltså.. va? Har man bara rätt till ett supportsamtal?

Ursprungligen av Linderborg:

Alltså.. va? Har man bara rätt till ett supportsamtal?

Sjukt nog, ja. Ett samtal inom 90 dagar från att du köpt produkten. Dom frågar efter serienumret på iPoden och ringer du igen med samma serienummer får du ingen hjälp.

Ursprungligen av Tartryffel:

Helt sjukt ju Exakt detta hände mig igår, letade igenom forumen överallt men hittade ingenting. Så det blev supportsamtal. Och det är ett känt (men ovanligt) problem. Jag fick även upp en ruta nere till höger i Windows där det stod nåt om "fördröjd skrivning kunde inte utföras".

I vilket fall som helst, det här löser du lätt utan att behöva supporten. Gå på start - program - administrationsverktyg - Datorhantering.
Om du inte har den där så gå in i mappen C:\WINDOWS\system32 och dubbelklicka på filen compmgmt.msc. Jag utgår från att du hittar dit, om inte annat så med hjälp från någon.

Under fliken "lagring" till vänster finns nåt som heter "Diskhantering". Klicka där (en gång räcker).
Du får upp en lista med alla diskar på din dator. Du bör se rätt kvickt vilken som är din iPod. Högerklicka och välj "formatera". Välj Fat32 och att du INTE vill ha snabbformatering. Låt den snurra på tills den är klar. Därefter kan du köra iPod Updater igen.

En grej bara: Det kan mycket väl hända att det tar en bra stund för disken att dyka upp i Datorhantering och likaså att formatera den. Men ha lite tålamod så löser det sig!

Edit: tydligen går det bra att högerklicka på Den här datorn och välja "hantera", mer än jag visste men det lät ju enklare

Tack så sjukt jävla mycket polarn. Du har verkligen räddat min dag.
Henke

tycker jag verkar lite underligt. men det blir väl för många annars.. gå till butiken där du köpte den eller typ nåt av deras ställen där man kan lämna in den..tex iLife på sveavägen om du är i stockholm

haha så jävla kul, detta hände mig med för några dagar sen. Aldrig varit med om problemet innan. Ska testa det någon skrev högre upp och återkomma med ett svar!

edit: det Tartryffel skrev fungerade utmärkt! man tackar jag var halvvägs in på att skicka in den till support

Ursprungligen av big_deek:

haha så jävla kul, detta hände mig med för några dagar sen. Aldrig varit med om problemet innan. Ska testa det någon skrev högre upp och återkomma med ett svar!

edit: det Tartryffel skrev fungerade utmärkt! man tackar jag var halvvägs in på att skicka in den till support

Ruskigt kul att kunna hjälpa till så här direkt man kommer in på forumet!

Samma sak hände mig igår när jag försökte uppdatera. Har knappt sovit en blund inatt i tron att jag haft sönder min ipod. OM Tartryffels tips fungerar ikväll blir jag överlycklig! Halvvägs påväg att lämna in den, ännu jobbigare att kvittot är borta!

Seriöst grabben ... du vet inte hur mycket jag är skyldig dig ... tack vare dig funkar min iPod igen ... tror jag är kär (hehehe) nä men seriöst ... du ska ha jävligt stora tackar

Wheeeeiiii detta fungerade! Stort tack!

Rolig läsning då man just kommit hem från 10 dagar i Grekland! Kul att det hjälpte.

  • Medlem
  • 2006-08-09 09:24

Vilken version av iPod updater gäller detta? Är det senaste versionen bara? Om man skulle göra en återställning på Mac, försvinner problemet då?

Det här har ingenting med iPod updater att göra, problemet uppstår redan då du pluggar in iPoden i datorn.

  • Medlem
  • 2006-08-09 13:47

Ok kanske uttryckte mig lite otydligt. Menade naturligtvis firmware-versionen (som uppdateras mha iPod updater). Den senaste kom i juni.

iPoden kan göra så här även med senaste firmwaren, det gjorde den för mig.

  • Medlem
  • 2006-08-09 17:52

Jag fick in en nano på kontoret i dag med just det här symtomet. Den hade _bara_ använts på en PC med XP SP2. Pluggade i den i min Powerbook och där dök den snällt upp på skrivbordet och i iPod Updater. Firmware 1.2 (senaste). Dock så var det något galet med filsystemet för det gick inte att se några filer på den. (XP hade tydligen större problem att hantera det). Men nu är den återställd på Powerbooken och fit for fight igen.

Det som jag mest var intresserad av var egentligen om det är ett nytt problem som kommit med 1.2. Det är ju inte så kul om felet återkommer med jämn mellanrum för ägaren. Får hoppas att det fixas i nästa uppdatering men om det är väldigt få som drabbas så ligger det kanske en bit ner på prioriteringslistan.

1
Bevaka tråden