Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano = problem och kärlek

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-06 15:34

Goddagens!

jag för ungefär en månad sen köpte en Nano 2Gib i förhoppning om att detta ska vara en riktigt bra spelare.
vilket den ju är när allting fungerar korrekt!
jag har använt denna ganska intensivt sen jag köpte den.. gjort några laddningar fyllt på med musik och vice versa-

nu till ett konstigt problem (i alla fall för mig) jag ladda ur den totalt vid ett tilfälle för cirkus en vecka sedan, och tänkte inte på att ladda den direkt när jag kom hem från den dära dryga tågresan. jag vänta några dagar.. skulle plugga in den och INGET händer.. totalt svart.
läste runt här och på apples forum att det kan ta tid om din "ipod är totalt urladdad" visst tänkte jag, väntade i 30 minuter ungefär. inget händer. Provar reseta den med hjälp utav "menu och select" och den bara blinkar till.. lätt panikslagen ringer jag apples telefon support och förklarar mitt problem han säger nästan direkt: den där får du lämna in.

MEN så idag efter att ha varit borta över helgen och låtit Nanon ligga utan sladd så FUNKAR den. laddning sker i detta nu fantastiskt roligt. men nu till Frågan; är det ett normalt beteende från Ipodens sida eller är där eventuellt något fel?

Mvh
Fredde

P.s. glömde säga hej och hopp.. detta var ju trots allt mitt första inlägg D.S.

Det måste vara ett fel. Har aldrig hört något sådant tidigare men det kan ju ha hänt flera personer. Ett batteri må vara lite trögt att ladda upp om det är totalt urladdat, men det betyder inte att man ska sitta och vänta i 30 för att den ska BÖRJA ladda. Det må ta 1 minut, inte ens det, innan den börjar ladda (om nu batteriet är toalt urladdat). Om det händer igen så rekommenderar jag att lämna in den för service eller eventuellt kräva en ny. Du har ju köpt Nanon för en månad sen, så du har 11 månader kvar av garantin - så du har god tid på dig att upptäcka om problemet uppstår igen...eller inte.

Lycka till!

PS: "problem och kärlek", det låter ju precis som "egenskaperna" hos en kvinna.

  • Medlem
  • 2006-08-08 18:35

Jo precis!
får avvakta och kolla om problemet kvarstår!

Citat:

PS: "problem och kärlek", det låter ju precis som "egenskaperna" hos en kvinna.

hahahaha... ja verkligen!

1
Bevaka tråden