Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur raderar jag musik från min nano?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag må va trögast i världen, men hur raderar man filer t ex musik från iPon nano?? när jag kopplar den till datan så läggs all musik på datan in, och det vill jag inte. Och jag brukar faktist va väldigt teknisk, brukar få hjälpa andra med deras mobiler och så. Tack för hjälpen

På Apples sajt finns en guide om hur man använder iPod, om du har tappat bort manualen:

iPod Fast Start: The New User's Guide to iPod

men

det står inte hur man raderar, har letat hela eftermiddan :S

Ställ om till manuell synkning.
Och, eftersom du kommer att fråga om det också, du hittar den inställningen under Inställningar

pinsamt det här. jag har försökt men "manuell synkning" står ingenstans på min nano. jag har kollat under inställningar. både "under" och i mappen inställningar. vad gör jag för fel? tack för hjälpen!

Ursprungligen av thePrinsess:

'jag har försökt men "manuell synkning" står ingenstans på min nano.

det är inte i Nanon du ska ställa in manuell synkning, utan i iTunes, under iPod-inställningar.
alltså:

1. koppla in ipoden till datorn
2. högerklicka på ipoden i itunes
3. välj "ipod-inställningar" eller nåt sånt..
4. välj "manuell synkning" eller liknande.
5. lägg till/ta bort låtar från ipoden.

ok tack så mkt! ha det bra

Grrr, varför så omständigt, hade varit enklast med en delete funktion i ipoden!?
Har också problem med att radera, har inte lyckats än!!

Markerade "hantera spår och spellistor manuellt" men ångrade mig och ändrade tillbaks till "uppdatera spår och spellistor automatiskt" men det funkar ju inte?
Jag måste mata ut manuellt fortfarande!?
Det står i Itunes att ipoden är uppdaterad men jag kan alltså inte koppla ifrån!

Puhhh, svettigt, har ju en aning dåligt tålamod, men tycks till slut ha fått koll på hur man raderar ett spår.

Men är det någon som kan hjälpa mig med hur man får bort funktionen att jag måste mata ut manuellt för att kunna koppla ifrån?

  • Medlem
  • 2006-08-05 17:36

man kan ju också bara markera ett spår och sedan högerklicka och välja " radera "

asså man kan bara ta bort från biblioteket, sen när man uppdaterar så går låten/låtarna bort...

1
Bevaka tråden