Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta från WAV till MP3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop!

När jag köpte min 20GB 3G iPod för två somrar sedan hade jag inte så mycket musik (men ville ändå ha en fin pryl ^_^), så jag lade in den musiken jag hade i WAV-format på min iPod (ca 10 album), för att jag trodde att det gav mycket bättre kvalitet och attt jag tyckte att jag hade plats till det.

Nu inser jag att jag hade fel. Min stackars iPod är proppfull med musik, och jag har inget ledigt utrymme kvar på den. Så jag undrar: Finns det något program eller funktion som konverterar musiken på podden från wav till mp3, utan att informationen om låtarna försvinner? Framförallt vill jag behålla "antal spelningar", då jag vill ha lite koll på vilken musik jag lyssnar mest på. Jag skulle ju kunna ta bort dom från podden och lägga in dem på nytt i mp3-format, men då försvinner ju all sådan information. Tips mottages tacksamt.

MVH Jesper

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-02 07:47

iTunes har ju en egen funktion för att konvertera låtar till andra format, men jag misstänker att du nog ändå blir tvungen att lägga in de låtarna på nytt och då tappar du ju all info...

Om du anänder iTunes på PC är det bara att dra låtarna dit. Då konverteras dom till aac/mp3.

Dra låtarna dit...? Dom ligger ju redan inlagda både i bibblan och på podden, men jag skulle vilja konvertera dem på podden utan att förlora spelningsstatistiken för dem.

Jasså WAV! Jag tänkte WMA. Mittåt...

  • Medlem
  • 2006-08-04 00:44

Jag hade precis ditt problem tidigare idag, gjorde så att jag konvetrerade dom med iTunes egna funktion, tyvärr försvinner antal spelningar, men den andra infon är kvar. På vissa låtar som jag visste att jag spelat mycket så spolade jag fram till slutet på dem flera gågner så att antalet spelningar ökade.

Om du kör Mac, you lucky bastard, så finns det Applescriptet "New Play Count" att hämta på Doug's AppleScripts for iTunes ♫ Welcome

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-04 13:52

Den som ändå vore switcher... Kanske dags att skaffa en mac mini iaf!

1
Bevaka tråden