Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi med linux i ipoden, vad tycks egentligen?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Köpte en Ipod Nano 2gb. Samma kväll som jag fick den så fixade jag in linux på nanon. Allt funkade tyckte man. Men efter ha kört linux samt orginalet på nanon börjar man nu undra.
Vad är föredelarna med linux?

För mig så förstörs mina låtar när jag trycker in "entr och menu" knappen förstarta om till linux läge vilket är hur kefft som helst.
Och när man väll är i linuxläge så måste man vara i "Spelas nu" för kunna höra låten. alltså inte ute i menyerna då pausas det.
Filmerna funkar ju perfekt. Men batteriet tar slut på nolltid.
Och linux skinen är hur ful som helst.

Har lite frågor nu till er andra som har kört linux ett tag nu.
Vad tycker ni ? Har ni samma problem att vissa låtar förstörs när ni bootar om ?
Trivs ni med skinsen i linux ?

Mvh Andreas.

jag säger bara en sak, samma sekund som du installerar linux bryter du garantin på ipoden

de kan aldrig veta om man haft linux eller inte ändå. Jag har aldrig hört talas om att låtar förstörs. Men jag använder aldrig linux till att lyssna på musik, bara titta på film och spela doom

Skinsen är riktigt fula men känns inte som att det spelar nån roll. Är man så pass avancerad att man vill använda linux så bryr man sig inte om att det är fult.

Jag håller med Se[BBB]e helt och hållet, det ända som retar mig är att hjulet dvs känsligheten är CEPE snabb även om man sänker den (i linux)

Hade linux på min gamla nano (innan jag lämnade in den då den var defekt), ser ingen anledningen alls att köra det.. finns inga fördelar....................

(förutom möjligtvis film, men vem vill se film på en skärm mindre än min tumme? (ok, jag erkänner, mina jämförelser suger men endå

Och att det förstör garantin är som sagt ingenting apple kan bevisa, hade to m linux inlagt i min nano när jag lämnade in den, fick en ny ipod utan tjaffs..

  • Medlem
  • 2006-03-18 00:23

Jag tyckte inte det var värt det. Krånglade och var för omständigt.

Men fortsätter de att utveckla rockbox eller vad det heter, så kan det bli mycket trevligt en vacker dag.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-03-19 11:24

ungefär hur länge kan man se på film om det är full laddat?

Haha tycker alla i detta forumet är tråkiga. Ohh hjälp kommer LInux att förstöra min iPod.
När jag hade Linux på min G3a hade jag bara Linux till att lattja, se på film, spela spel. Apples firmware använder man för att lyssna på musik. Doch nu har jag en 5G och jag kör Linux med Podzilla2 och Rockbox är väldigt nöjd med det och nu använder jag Rockbox till att lyssna på musik (man kan ju bara he dem i mappar då och man slipper itunes) APples firmware till att se på film. Och både rockbox och Linux till att lattja. Jag tycker det är endel av sin iPod att kunna lattja lite och använda fler möjligheter än vad apple har att erbjuda. De som håller på å tjurar om garanti. Det var förresten därför jag fick min 5G batteriet på min 3G blev dåligt rätt snabbt av någon anledning och jag bara gjorde återsätllning och lämnade in den. Apple skulle kunna kolla upp om man haft linux på sin iPod men de bryr sig inte de vet att de inte skadar den. De hjälper inte iPodLinux och dom på traven men de försöker heller inte hindra dem när de väl lyckats. De hade kunnat släppa uppdateringar som gjorde att de inte gick att ha dem. Detta hade bara resulterat i att folk kört med gamla programvaror och klagat på buggar som apple reparerat i nyare versioner. Jag tycker ni ska tänka om Linux och Rockbox rockar fett och de är riktigt kul att ha dem likaväl på nano som på video.

http://www.ipodlinux.org
http://www.rockbox.org

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-26 19:07

funkar linux på G5?

vf ha det på g5 när g5 redan har video?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-26 20:03

man kan spela

det tänkte jag inte på men jag tycker att det är värt det att skaffa linux till g5.

Just det jag kom på en fråga till er alla som har linux på ipod(nano) om hur ser meny:n ut på linux?2.har den radio då 3.kan ni inte skicka bilder på hur ipod ser ut med linux??.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-03-29 13:57

På ipodlinux.org hittar du screenshots så kika där, och ipoden får inte radio med linux då den inte har inbyggd radiodel.

coolt att man kan spela shack men ganska ful meny tycker att apples ipod meny är tusen gånger bättre.

SKulle instalera och ALLT försvann ! fan jävla K*K b*g skit proggram!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-27 08:13

kan man med linux skapa mappar så att man kan sortera filerna som man vill?

  • Medlem
  • 2006-05-12 09:05

hade linux intallerat och njöt av att kolla på några lostavsnitt på den, det fungerade ju faktiskt bra, förutom att halva batteriet var borta efter ett avsnitt, men det var det lätt värt. Doom var ju kul, satt och spelade igenom första episoden en kväll. Men lessnade sen när jag upptäckte att det inte gick att lira de andra episoderna. Jo, i alla fall. en dag när jag starta min nano så ploppa linux upp och spammade massa felmeddelanden oavbrutet. Jag kopplade in den på burken och upptäckte att allt hade försvunnit på den. Usch, blev ju lagom sur för att jag sparat massor av jobb på den, som jag inte hunnit backat upp. Så för min del blir det inte linux mer, vill ju inte att mitt arbete ska försvinna bara sådär utan vidare.. Näe, linux är kul att ha, men inte värt risken för mig.

  • Medlem
  • 2006-07-28 10:10

ehh, det är en varning om att allt sparat material försvinner när man installerar. (iafall om man kör från windows och behöver minska parititionen för data)
kanske bara ta det lite lugnt nästa gång?

Vad e RockBox?

1
Bevaka tråden