Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det största hotet mot Apple någonsin

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tidningen M3 har tagit en titt på Creatives nya mp3-spelare, Zen Micro.
http://m3.idg.se/ArticlePages/200410/11/20041011133908_MMM381/20041011133908_MMM381.dbp.asp

"Creative lanserar med sin Zen Micro en synnerligen intressant konkurrent till Ipod mini."

"Ipod mini i all ära, men Creative har banne oss börjat bli aggressiva i sin markndadsföring av mp3-spelare."

"Givetvis har Zen Micro en inbyggd fm-radio och kan spela in ljud med en inbyggd mikrofon."

"Släng dig i väggen, Ipod mini."

Med tanke på hur ful den är och hur försäljningen av tidigare "iPod-dödare" gått, så kan vi konstatera följande:

Slutsats 1) Skribeneten Simon gillar varken Apple eller iPod.
Slutsats 2) Creative sponsrar eller gör massvis av reklam i IDGs tidningar.

Vad säger ni andra om Zen Micro?

fulaste dyngan jag sett!

haha.....måste jag kommentera dess utseende?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 09:05

alltså helt seriöst, så där fult går det juh inte att få ihop den, och knapparna tyckte jag verkade grymt osköna.. näe jag är villig att lyfta på hatten om det kommer ett annat företag med en snyggare mp3 spelare än iPod eller iPod mini, men detta!? näe usch vilken ful spelare

Den var väldigt ful.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-14 15:40

http://www.creative.com/images/inline/products/zenmicro/hires_zenmicro_black.jpg
Menysystemet är ju väldigt likt det som iPod använder :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-10-14 16:14

hehe... måste säga att den inte vas så grann, men slår ju lätt ipod minin på alla andra plan. fm-radio för att lyssna på nyheterna, utbytbara baterier, bättre batteritid, större hdd.

och just det med batteriet är ett stort plus...som det är nu blir man ju butt kn-llad av apple. Det är ett skämt att det kostar mer att byta batteri hos dom än att köpa ny ipod, snacka om att bry sig om sina kunder. Tycker att de gör bra produkter, önskar bara att de kunde sluta suger ut sina kunder.

hipp hurra för konkurrans...synd bara att konkurransen ser ut som en traffikolycka...

Jag verkligen hatar skitföretag som kopierar storföretagens produkter.
Död!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 00:56

hmm

Ursprungligen av minipod:

Jag verkligen hatar skitföretag som kopierar storföretagens produkter.
Död!

Hatar du skitföretag för att de är just skitföretag, eller hatar du småföretag som kopierar storföretagens produkter vilket därigenom gör de till små-skitföretag, eller är du bara en liten korkad fjortis med småborgerliga åsikter som inte förstått nyttan med ett pluralistiskt företagsklimat? lol...

  • Medlem
  • 2004-10-15 14:53

"holds 2500 songs"
Jojo, vid 64 kbps...

//makkan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-14 17:33

Tycker det är bra. Skapar konkurens och på så sätt sjunker priserna.

  • Medlem
  • 2004-10-14 18:05
Ursprungligen av Gelan:

Tycker det är bra. Skapar konkurens och på så sätt sjunker priserna.

Ja, men vissa fjortisar på forumet verkar inte förstå detta.

Ful som stryk. Dessutom trodde jag Apple hade massa patent på iPodens menysystem?

Jädrar vad.. öh ful. Hm.. fast det har vi ju vetat länge.

Det är väl bara att önska Apple's konkurrenter lycka till, de verkar ju inte klara av att skapa en snygg spelare med ett bra menysystem så då får de väl kasta in radio och andra specialfunktioner för att väga upp sina misslyckanden.

Här har ni en annan iPod Mini konkurrent från Archos som ska vara väldigt liten men som enligt Gizmodo har ett kasst menysystem:
http://www.gizmodo.com/archives/hot-archos-gmini-xs200-023365.php

Lycka till Archos!

  • Medlem
  • 2004-10-14 19:56

jag kanske är cp (jag vet, man ska inte använda det ordet, men ibland är man less på moral.) jag tycker creatives spelare är snygg. jävligt mycket snyggare än archos alternativ tex. låååångt ifårn ipod-standard, men den är ju INTE så ful som alla på det här forumet säger. vissa på det här forumet tycker jag är lite trångsynta på det viset att det bara är apple som gör bra saker. det kanske är så att apple gör bäst saker, men andra kan göra bra saker för det. nu kommer jag få hatbrev och hästhuvuden i sängen, men det får jag väl ta om/när det kommer.

Ipod saknar radio...

Seriöst har jag aldrig tyckt mini e snygg..ja tycker de vavliga vita gör ipoden klockren.
men dennhär mp3 e snygg men tror att d e inte en chans mot ipod.. apple mot creative?
men en sak med den.asså på en 20gb ipod så rymmer det 5000 sägs det. hur fan får dom det till att deras 5gb ska då rymma 2500 låtar:S:S:S
Men den kommer inte göra nån succe som ipod. ALDRIG.

vem behöver radio, när det inte finns nån bra radiokanal och när man redan har hundratals (eller tusentals) BRA låtar att välja mellan.

Ursprungligen av rockstarr:

vem behöver radio, när det inte finns nån bra radiokanal och när man redan har hundratals (eller tusentals) BRA låtar att välja mellan.

SANT!

Utmanare som Creative slänger in alla funktioner de kan i sina spelare, men de faller hårt eftersom de inte har insett varför folk köper iPod. Design, användarvänlighet och image. Hallå i huvudet, var har vi det?

Istället för att fundera på det haffsar man ihop sina frankensteins monster-spelare, snappar upp idér från höger och vänster. Menysystem, färger och annat tas självklart rakt av från iPoden, varför hitta på något eget när man kan sno från andra. Sedan slänger man in en massa onödiga funktioner (med vissa undantag) och frågar sig varför man inte lyckas rubba iPoden från tronen. Snacka om innovativa företag.

Men kära nån vilket hallå det blev...

Bra med konkurrens såklart och är det så att nån väljer nåt annat än iPod så får man väl respektera det. Men jag är inte förvånad över att det spys galla till höger och vänster. Somliga verkar mer trångsynta än de borde... Ta det lugnt! Det är ju bara en pryl :rolleyes:

Gissa varför det kommer sitta en radio i nästa iPod!

Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Men kära nån vilket hallå det blev...

Bra med konkurrens såklart och är det så att nån väljer nåt annat än iPod så får man väl respektera det. Men jag är inte förvånad över att det spys galla till höger och vänster. Somliga verkar mer trångsynta än de borde... Ta det lugnt! Det är ju bara en pryl :rolleyes:

Gissa varför det kommer sitta en radio i nästa iPod!

Vilken e nästa ipod.?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-25 13:29

Roligt att gräva i gamla trådar. Vill minnas att Creative idag har runt 2% av marknaden...

Ursprungligen av acke:

Roligt att gräva i gamla trådar. Vill minnas att Creative idag har runt 2% av marknaden...

Jag såg tråden och trodde det var något nytt, såg bilden utan att titta
på datumet och blev helt ställd, men när jag såg att den var så gammal
började jag fundera om jag ens sett en sådan alls i verkligheten..
någonsin... Svar nej!

Som total Apple fanatiker så tittar jag ofta på folk i tunnelbanan/bussar
och försöker se vad de använder och jag ser bara iPod förutom de få
som använder telefon och då är det mestadels Sony Ericsson.

LCR

Frågan är då om Zune HD kan konkurrera med Touchen eller iPod överlag.

Vad tror ni?

Folk verkar onekligen lite i extas över den nya Zunen.

Visste inte ens att den fanns längre. Köper folk sånt ?!

MS ger inte upp så lätt. Nu kommer dom med en som heter Zune HD som kan få folk att tro den klarar hög upplösning. Samt att den har multi-touch.

Konstigt... design 2004 då - ändå såg den ut som 1988 eller nåt...

Också roligt kolla "hur gick det sen" ...

Vad har Apple med sina iPods, 80% marknadsandel?

Zune HD? Jag har ju aldrig ens sett ngn med en VANLIG Zune.....

Ursprungligen av Goflorp:

Vad har Apple med sina iPods, 80% marknadsandel?

Fast jag vet inte, det där med flest och bäst (du sa själv något om Canon), eller som jag hört sagt...

17 quadrillion* flies can't be wrong, eat shit!

LCR

*=http://wiki.answers.com/Q/How_many_flies_are_there_in_the_world

Bevaka tråden