Apple Arcade ändrar strategi

Apple Arcade debuterade tillsammans med iOS 13 förra hösten och verkar ha det svårt att behålla sina abonnenter, så nu ändras strategin.

Apple verkar ha ändrat sin strategi för Apple Arcade i ett försök att behålla abonnenter. Apple ska ha avbrutit kontrakten till vissa spel som fortfarande håller på att utvecklas när de nu skiftar strategi för plattformen. Enligt Bloomberg berättade en utvecklare till Apple Arcade i april att deras kommande spel inte uppfyllde Apples förväntningar på ”engagerande titlar”.

Apple ska tydligen visa större intresse för mer engagerande spel som gör att konsumenterna stannar längre på tjänsten än den kostnadsfria testperioden. Apple har enligt vissa källor spenderat upp till 5 miljoner dollar på Apple Arcade och verkar nu ha avslöjat sin framtida strategi.
Vid ett samtal med en utvecklare hade en representant från Apple givit ett specifikt exempel på spel som Apple vill fortsätta att se till sin plattform.
Nämligen Grindstone, ett pusselspel av Capybara Games som har många banor med gradvis svårighetsgrad.

Källa: Bloomberg

Skriven av Marcus Larsson

Ming-Chi Kuo påminner oss om hur viktig den kinesiska marknaden är för Apple och deras försäljning.

Foxconn söker sommarjobbare inför massproduktion av iPhone 12-serien och ryktena om förseningar är nu verklighet.

För kostnaden av fem uppsättningar Mac Pro-hjul från Apple, så kan du få denna ryska specialare med Elon Musks autograf i titan.

Att inte kunna rulla runt sin nyinköpta Mac Pro är ju lite tråkigt och Apples egna hjul kostar en slant, men nu är räddningen här.

Google har idag meddelat att Google Maps kommer att göra intåg på Apple Watch igen.

Har du hoppat på iOS 14-betan till din iPhone så kan du nu komplettera med watchOS 7 om du känner dig sugen.