Ungdomar gillar Iphone och Apple Watch

En ny undersökning visar att intresset för Iphone och Apple Watch ökar bland ungdomar i USA.

Piper Jaffray har publicerat sin senaste undersökning kring vad som anses coolt hos kidsen. Var sjätte månad kartlägger firman #Piper Jaffray amerikanska tonåringars konsumtionsmönster. Den senaste undersökningen publicerades nyligen och visar att #Iphone är populärare än någonsin. 76 procent av amerikanska ungdomarna äger en Iphone, motsvarande siffra under förra perioden var 74 procent.

Det är också fler än någonsin vars nästa telefon kommer bli en Iphone, då 81 procent uppger detta. Även intresset för #Apples smarta klocka växer och 13 procent av de medverkande uppger att de planerar att köpa en #Apple Watch. #Fitbit är dock det populäraste märket när det kommer till aktivitetsarmband och smarta klockor, hela 71 procent säger att de föredrar Fitbit medan endast 10 procent uppger att de föredrar Apple Watch.

Piper Jaffrays undersökning visar även att appen #Snapchat används minst en gång i månaden av 81 procent av tonåringarna och att det är Snapchat som även fortsättningsvis är den populäraste medieplattformen bland ungdomar.

5 500 ungdomar har medverkat i undersökningen och den genomsnittliga åldern på de svarande är 16 år.

Kommentarer
9 svar

Vi har alla ställt oss frågan "vad är det här för låt?", den frågan har Shazam fått 50 miljarder gånger.

Äntligen torsdag igen och ett nytt avsnitt av allas favoritpodd Macradion finns nu att avnjutas i valfri poddspelare.

Ett förslag ligger nu på bordet hos kongressen där utgången kan betyda slutet för förinstallerade appar på våra smartphones.

Den ZAGG-ägda skärmskyddtillverkaren InvisibleShield lanserar nu ett skärmskydd som känns som papper mot Apple Pencil-toppen.

Under WWDC presenterade äntligen Apple möjligheten för tredjepartstillverkare att implementera Siri i deras produkter men redan nu klagar Sonos på den efterlängtade funktionen.

Tycker du inte om att ha teknik framme men kanske ändå vill ha högtalare i hemmet så kan IKEA och Sonos ha lösningen.