Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid partitionering (Boot Camp) för Windowsinstallation

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP (2,16, 2gb och 7200rpm) och uppgraderat alla firmwares etc. När jag försökte partitionera min MacHD får jag först ett felmeddelande som säger "Back up your startup disk and use Disk Utility to format your startup disk as a single Mac OS Extended (Journaled) volume. Restore your information to the startup disk and try using Boot Camp Assistant again". Det låter ju lite skumt. Det är ju en ny dator och har inte partitionerat om något. Och den är formaterad till Extended (Journaled). Nåväl. Jag provar igen och får då meddelandet att jag ska reparera disken. Startar om med Apples Install-Disk och reparerar disken med Disk Utility (Det var något mindre check sum fel typ). Allt verkar frid och fröjd. Provar att installera igen men får samma meddelande som jag fick första gången jag provade "Back up your startup...".

Hur ska jag ställa mig till detta? Verkar ju toksegt att installera om MacOSX, för det finns väl inget sätt att göra det på som inte innefattar en formatering? Tråkigt att installera om allt när man precis fått ordning på det. I'm clueless. All hjälp och alla funderingar uppskattas!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-26 15:25

Det är nått den blir sur på, kom ihåg att det är en beta och det kan sluta med en total ominstallation.
Mitt förslag är att du formaterar om hela burken och installerar OSX från början.
Trösta dej med att det kommer att gå fortare än att installera WinXP sen.

Jag formaterade om och partionerade om. Fungerade då. Jäkligt underligt. Dock har jag ett par problem -- skriver en ny tråd om dessa så denna kan falla i glömska.

Hmm... Detta precis hände mig och min spllitter nya macbook igår när jag skulle partitionera. Öppnade med disk utlity och det stod att felet inte gick att reparera. Klickade reparera igen och det stod då att skivan var reparerad. skumt. Nu vågar jag inte öppna boot camp och partitionera igen, speciellt inte eftersom det var det du gjorde utan resultat. Ominstallation av OSX blir det garanterat inte när jag precis ordnat allt. Kanske for prova parallels istället... tist

1
Bevaka tråden