Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sned/böjd skärm

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-25 13:28

Hallå!

Är det normal att skärmen inte ligger dikt an när man stänger locket? Min skärm liksom glappar i vardera ände typ 5-7mm, trycker jag ned ena änden så den ligger emot, så glappar det runt 1cm i andra änden. Den är liksom lite böjd om man så säger. Är det här acceptabelt eller ska den vara helt plan när man stängt locket?

Hilsen
h

Edit: ok, efter att ha mätt lite noggrannare rör det sig inte om 5-7mm på båda sidarna, utan främst på vänstersidan. Trycker man ner högersidan så glappar det ännu mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-25 13:33

Det låter inte så bra det där... Har du möjlighet att lägga upp någon bild på det hela?

Var köpte du maskinen? Ta tillbaka den och jämför med butiksexemplar.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-25 13:40

den är köpt på apple store, men jag ska ta mig in till macforum i göteborg i morgon och jämföra med deras demoex. slänger upp en bild när jag hittat kameran i all oreda.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-25 14:05

Mitt ögonmått är kanske inte hundraprocentigt, så siffrorna ovan ska kanske tas med en nypa salt, men nu man i alla fall hur det ser ut. Den andra bilden, på högersidan, är tagen när man trycker ner vänstersidan. Tredje bilden är lite suddig och otydlig men ger en lite bättre överblicksbild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-25 14:15

Bilderna såg mindre allvarliga ut än din beskrivning helt klart!

Jag kan jämföra med burkar på jobbet i morgon, men jag tvivlar på att du får byta ut burken pga det där.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-25 15:14

Min ser likadan ut! Så länge det inte medför någon risk för problem är det väl ingen större fara...

Om jag inte har helt fel nu så blir det väl lätt sådär påm en laptop som inte har hakarna närmare hörnen?
Jag kan vara helt ute och cykla nu, men jag har för mig att det är så.

Min ser likadan ut.

Som sagt ser det inte så farligt ut som man föreställde sig av din beskrivning.

"Tag en linjal och mät ut 0.7cm samt 1cm och föreställ dig hur det skulle ha sett ut"

  • Oregistrerad
  • 2006-06-25 19:25

Jaa jaa jag är väl lite snedögd eller nåt! Dock tycker jag att man för tjugo tusen kan förvänta sig något som är lite mer "tight" i konstruktionen. Eller är det bara jag? Hur ser det ut på Macbooken med magnetlås?

  • Medlem
  • 2006-06-25 20:14

Den ligger helt an, såsom jag minns det.

/Fredrik

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-06-26 01:15

Instämmer helt med harvey att det är helt oacceptabelt för en dator i premiumklassen. Tyvärr verkar Apple inte stå för bättre kvalitet idag. Jag tröttnade och krävde mina pengar tillbaka efter att ha fått tre defekta maskiner varav minst en led av samma estetiska syndrom.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-06-26 02:04

Min ser likadan ut. Grejen är väll den att ligger den helt tight så får du avtryck från tangetbordet på skärmen vilket är ännu värre.

Min ser likadan ut, mätte dock med en sticka och skärmen är inte böjd.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-26 10:29

Det är helt normalt att det ser ut så, tyvärr. Alla Alu-böcker jag använt har mer eller mindre haft den glipan i hörnen. Jag tycker också det är dåligt men det är i alla fall så det är.

Jag har testat lite och kommit fram till att detta glapp härör från själva "öppningsmekanismen" i skärmen. När datorn är ny spänner den väldigt starkt och vill öppna skärmen. Efter ett tag jämnas den ut och glappet minskar. Min dator hade ett mycket större glapp när datorn var ny. Nu är det ingenting jag stör mig på -- det är nästan en jämn millimeter rakt över hela framsidan i "glapp". Mao -- vänta och se!

1
Bevaka tråden