14 dagars returrätt på Apple Store?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-06-24 05:48

Jag är på väg att beställa en MBP men med tanke på alla de problem som har beskrivits på webben så vill jag vara säker på att jag har 14 dagars returätt om jag köper den på Apple Store. Jag har för mig att ngn har skrivit på 99mac att så är fallet, men jag kan inte hitta det under köpvillkor på Apple Store. Ngn som vet vad som gäller?

Jag antar att jag kan lämna tillbaka den även efter 14 dagar, då under garantin, men jag vill vara säker på att det inte blir något tjafs om jag upptäcker pip etc.

Aldrin

Ursprungligen av Aldrin:

Jag är på väg att beställa en MBP men med tanke på alla de problem som har beskrivits på webben så vill jag vara säker på att jag har 14 dagars returätt om jag köper den på Apple Store. Jag har för mig att ngn har skrivit på 99mac att så är fallet, men jag kan inte hitta det under köpvillkor på Apple Store. Ngn som vet vad som gäller?

Jag antar att jag kan lämna tillbaka den även efter 14 dagar, då under garantin, men jag vill vara säker på att det inte blir något tjafs om jag upptäcker pip etc.

Aldrin

Ja, du har 14 dagar då du kan returnera varan:

http://store.apple.com/Catalog/se/Images/salespolicies_consumer.html

7. Ångerrätt

7.1 Du har rätt att lämna tillbaka Produkter du köpt hos oss och få tillbaka erlagd köpeskilling förutsatt att du kontaktar oss inom 14 dagar efter det att Produkten levererades till dig. Du har emellertid inte rätt att återlämna och få tillbaka pengarna för Programvara som levererades till dig i obruten förpackning om du har brutit förseglingen.

7.2 För att lämna tillbaka en Produkt skall du kontakta oss på vårt avgiftsfria telefonnummer (020 120 9971) Vardagar 09.00 - 18.00 så att vi kan avtala om återlämnandet. Därefter skickar vi ett Returmedgivande. Denna handling innehåller uppgifter om telefonnummer till en fraktfirma som du skall kontakta för att avtala om avhämtningen av de Produkter du vill lämna tillbaka. Produkterna måste lämnas tillbaka genom den fraktfirma och till den adress som anges på Returmedgivandet. Produkterna skall returneras i sina originalförpackningar.

7.3 Vi återbetalar erlagd köpeskilling men debiterar en avgift för fraktkostnaderna (beloppet motsvarar den fraktkostnad du debiterades i samband med leveransen av Produkterna).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-24 11:41

Annars kan man ju nyttja distansköpslagen om man föredrar den före Apple's egna regler. Tror de är likvärdiga men är för bakfull för att länka.

Hos Konsumentverket står det mer om ångerrätt.

1
Bevaka tråden