Vad ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Är i behov av en bärbar arbetsmaskin. Jobbar i Adobes programvaror. Ska jag köpa en beggad PB G4 1,67 mhz med 2 gig Ram (12 500:-) eller en Macbook (12 795:-)?

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-19 08:31

Hur bråttom är det? Det är egentligen nyckelfrågan. Fast själv skulle jag köpt MacBooken och installera Parallels eller bootcamp, och köra Windows/Photoshop temporärt så. Sedan, när Adobes program fungerar native på intel, är det 'bar å åk'.

Bråttom!

Ursprungligen av Snooze:

Hur bråttom är det? Det är egentligen nyckelfrågan. Fast själv skulle jag köpt MacBooken och installera Parallels eller bootcamp, och köra Windows/Photoshop temporärt så. Sedan, när Adobes program fungerar native på intel, är det 'bar å åk'.

Jo, det är bråttom. Skulle helst vilja haft den igår! Vad tror ni om priset på G4:an? Är det rimligt?

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-19 08:37

Jag skulle köpa den begade och köra med den tills Adobe får tummen ur, vilket kan dröja.
Att köpa Adobe CS 2 för Windows för att kunna jobba på en MacBook under Windows låter en aning bakvänt, tycker jag. Ingen billig lösning heller.
Sedan när CS 3 kommer för IntelMac så finns det säkert en ännu fräsigare MacBook.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-19 10:18

Det är OK pris med så mycket RAM, det är en jävla bra maskin. Så fruktansvärt mycket snabbare är inte IntelMacarna.
Framförallt är den troligen mer pålitlig än de nya, åtminstone av en del trådar här att döma.

1
Bevaka tråden