Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänga av eller skydda trådlöst nätverk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-17 17:01

Har fått en router Speedtouch 716, router med mitt nya abonnemang.

Använder inte den trådlösa anslutningen utan sladd från ethernetporten.

Kan inte hitta inställninga hur jag skyddar mitt trådlösa nätverket.

För den trådlösa anslutningen borde funka trotts att jag inte har något trådlöst kort i dator.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-18 09:25

Troligtvis så hittar du det i handboken du fick med tillsammans med din nya router.

Om du aktiverar airport i Mac OS borde du se ifall det finns något nät som kanske heter något med Speedtouch. Det är väl en början.

Annars så brukar man göra dessa inställningar via webläsaren. Kolla vad du har för IP-adress och testa att ansluta till x.x.x.1 eller 254 i din webläsare och se om du kommer till inloggningssidan för din router.
Hittar du inte standardanvändarnamnet och lösenord i handboken går det oftast att få fram genom en enkel sökning på Google.

  • Medlem
  • 2006-06-18 10:36

kolla dina nätverksinställningar din default gateway är ipadressen till din router..

dock lär inte det trådlösa vara aktiverat, vad jag har märkt så är det nästan alltid avstängt, oavsett tillverkare, när man kopplar in det första gången.

  • Medlem
  • 2006-06-18 10:38

det står visst till och med "router" och inte "default gateway" i nätverksinställningarna..

1
Bevaka tråden