Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamhack Summer 2006

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj allihopa!

Sitter här på DH, nån annan glad (eller sur) mac-användare som är här?

Harebra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-18 01:00

hann inte köpa biljett, jobbar dessutom dessa dagar

Sitter också där (här) men med en PC Men det är gött att komma ifrån jobbet Det finns lite bilder på http://www.shattapp.com/gallery

Hur är det med icke-WIndows-folk på Dreamhack? Finns det några "trotsare", avvikare?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Hur är det med icke-WIndows-folk på Dreamhack? Finns det några "trotsare", avvikare?

När man gått runt så är det i stort sätt bara PC som gäller Själv har jag bara en liten iBook G4 så den har inte så mycket spel i sig om man säger.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Hur är det med icke-WIndows-folk på Dreamhack? Finns det några "trotsare", avvikare?

Det finns en del linuxfolk bland deltagarna, dock extremt få macanvändare. Bland funktionärerna så är det rättså annorlunda. Det finns en hel del "übergeeks" (de kan mycket mer än mig i alla fall) på linux, och åtminstone 10 macar (av 300 pers).

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-18 12:48

Jag kommer till vinter, då med en fräsch Bootcamp installation

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-30 19:07

Reportage från Dreamhack idag 30/11-06 på Aktuellt kl. 21.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-03 19:08

TV4 (Sveriges Radio Jönköping) lyckades ju ganska bra på nyheterna:

"Rekord i datorspelande
Det blev världsrekord i datorspelande på ett så kallat LAN-nätverk under helgens stora datanätverksträff i Elmia i Jönköping.

7 788 datorer var sammankopplade och 7 752 personer spelade samma spel samtidigt, uppger Sveriges Radio Jönköping.

Rekordet kontrollerades och godkändes av representanter från Guinness rekordbok på plats."

1
Bevaka tråden