Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med en dhtml-meny

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-21 11:51
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag skäms fruktansvärt och otvetydigt samt ber om ursäkt för att ha besudlat detta fina forum med en dylik fadäs. :eek:

Bra, min son. Gack åstad ock synden icke mer.

Ursprungligen av Anders Täpp:

xScope säger 95 pixlar. Jag ska labba lite med koden...

Det verkar ju gå bra. Grattis. Tänk att det ska behöva vara sånt knövvel med en meny......

Menyn ligger inom en div med dessa betingelser:

div.left {
width: 196px;
height: 100%;
background-color: #ffffff;
}

Det verkar vara den där höjden 100% som spökar. Diven håller menyn på fast bredd men om jag tar bort diven och sätter bredden på tabellen istället så verkar det funka lika bra.

Den ursprungliga menyn låg på en grå platta som den där div.left-grejen ritade upp. Det första jag gjorde var att byta till vit bakgrund och i och med detta glömde jag bort densamma. Den behövdes inte som sagt i mitt uppläg så nu är det rull på rollern eller hur det brukar heta...

Jag måste säga att jag uppskattar denna tråd väldigt mycket! Ska redesigna min blog (är inte så värst erfaren, men jag tror det kommer bli bra) och behöver någon bra meny för att enkelt ha många alternativ/länkar fast på begränsat utrymme. Fanns grymt många exempel här, skitbra!

...men det allra bästa är att skippa tragglandet med dhtml-menyer helt. Det tar bara en massa tid, blir aldrig riktigt bra, sabbar användbarhet och tillgänglighet, och riskerar att lägga krokben för sökmotorerna.

Bevaka tråden