Var köper jag nytt batteri till Powerbook 12" 1GHz

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-15 19:30

ja, vart handlar jag det? göteborg helst, är det bara macforum eller finns det andra ställen?

och är det värt det? andra som gjort det, vad var batteritiden som bäst ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 10:42

Mitt nya gjorde så jag kunde köra den på batteri fyra gånger längre än med det gamla, så det är värt det om man är ute mycke.. Se till att kalibrera ordentligt bara, så håller det längre!

Köp tex här:
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e721077&ReferId=3

• Oregistrerad
  • 2006-06-16 17:24

wow 1495 macforum , 1195 inwarehouse. skumt eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 20:25

InWarehouse kanske tänker sluta sälja dem.. Fast jag har för mig att mitt kostade 1195 när jag köpte det i höstas där.. och att det kostade samma på Applestore när jag kollade, men eftersom jag bor nära InWarehouse så tjackade jag det där..

Betala inte mer än du måste!

Rbatteries har stående auktioner ute på eBay.
(Man kan också köpa direkt från deras sajt men då blir det såklart mycket dyrare)

Jag sökte på Battery Powerbook 12 och tog den auktionen som bara hade 2 dagar kvar och ingen hade lagt bud ännu. Så jag lade minimibud och vann auktionen. Med frakten gick det på ca 300 kr (kommer ej ihåg exakt, kanske var det 350 kr)

Batteriet är ett slags "refurbished" tror jag (Rbatteries verkar vara nån slags miljöföretag - jag fick även lite vykort på fåglar och annat utrotningshotat med försändelsen) .

Batteriet funkar perfekt - gick från 15 minuters upptid (2,5 år gammalt batteri) till över 3 timmars upptid - för 300 spänn!

Jag hittade en som tar slut om 1,5 timmar. Inga bud lagda ännu, och minimibudet är 23 dollars ( =168 kronor) De accepterar bl. a. PayPal och VISA. Frakten ligger på ungefär samma kostnad så det blir väl ungefär 340 kr.

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=8829942090

1
Bevaka tråden