Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa ett trådlöst nätverk hemma för en novisch

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-13 00:48

OK, då jag har varit nöjd ägare till en 12" iBook sedan tidigt i våras tänkte jag att man kanske skulle börja använda den trådlöst där hemma också, och slipps byta nätverksladd mellan ibooken och PC:n hela tiden.

Då undrar jag detta: kan jag dela internet över en Airport Express via min PC? Det vill säga:
Skaffa ett ytterligare nätverkskort till min dator för att ha internet både på PC:n och sen vidare till Airporten?

Eller är det kanske enklare att skaffa ett trådlöst nätverkskort el. dylikt till PC:n för att koppla ihop till Airporten?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-13 01:00

Enklast och bäst borde väl vara att skaffa en trådlös router (som ju har uttag även för nätverkskablar). Då är din stationära PC kopplad via kabel och din iBook kör trådlöst.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-13 01:32

Finns det något sätt att då styra iTunes på min PC via macen, och vice versa? Lockelsen med en Airport Express var ju att man kan streama musik från t.ex ibooken och PC:n samt dela iTunesbibliotek mellan de bägge utan att behöva byta dator varenda gång jag vill byta låt, om du förstår.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-13 08:19

Mellan Macar går det att dela ut biblioteken, vet inte om det funkar från peze till Mac och vice versa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 09:48

Jodå, det funkar även PC_Mac eller viceversa oavsett om man har en Airport eller någon annan nätverkspryl.

1
Bevaka tråden