En MacBook eller en iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-12 18:27

Hej, jag är i USA just nu så mina inlägg efter denna inledningas fråga kommer inte inehålla --å ä ö-- Just nu copy pastar jag de tre bokstäverna.

Nu till topic.
Till hösten ska jag updatera mig ifrån den nuvarande Mac Mini G4 jag har. (Cinema Display 20" också). Frågan jag ställer mig då är om jag ska införskaffa en iMac 20" eller en MacBook Svart.

Jag har inget större behov av portabelhet. Jag tycker bara att Macbooken är så jävla läcker. Det jag vill göra med datorn, är:
-Chatta (Adium)
-Skapa Hemsidor (GoLive CS1)
-Photoshoppa (PS CS1)
-Göra skolarbeten (Word, InDesign CS)
-Surfa (på nätet alltså) (Safari och Firefox)
-Skapa Musik i Reason och Logic (Logic 7, Reason 3)
-iPhoto snabbare än på min Mac Mini, kan även tänka mig Aperture eller Lightroom.

Vilken av de två datorerna skulle vara den idella för dessa sysslor...
Hjälp mig välja snälla.

(Jag kanske ska uppdatera mig efter MacWorld nästa år istället.)

• Medlem
  • 2006-06-13 00:04

Du kan inte jämföra datorerna tycker jag. En är bärbar, en är stationär. Om du nu inte behöver en bärbar är valet givet. Du får mer dator för pengarna i en iMac, men det hjälper ju inte om man måste bära med sig den.. Problemet om du nu tänkt handla i USA är att du inte kan ta en imac i handbagaget på ett säkert sätt.. är inte ens säkert du får bära med så stora grejjer..

Jag antar att du menar Ibook...

Ursprungligen av kenny:

Du kan inte jämföra datorerna tycker jag. En är bärbar, en är stationär. Om du nu inte behöver en bärbar är valet givet. Du får mer dator för pengarna i en iMac, men det hjälper ju inte om man måste bära med sig den.. Problemet om du nu tänkt handla i USA är att du inte kan ta en imac i handbagaget på ett säkert sätt.. är inte ens säkert du får bära med så stora grejjer..

Jag köpte nyss en IBook efter att ha snackat med mina "", enligt dem var det bäst att vänta minst ett halvår innan man satsar på macbooken. Jag har en annan fråga, har som sagt en Ibook fast med amerikanskt tangentbord, är det någon som vet hur man får ÅÄÖ när man kör på det amerikanska systemet? Eller går det kanske inte alls?

Ursprungligen av ninapina:

Jag köpte nyss en IBook efter att ha snackat med mina "", enligt dem var det bäst att vänta minst ett halvår innan man satsar på macbooken. Jag har en annan fråga, har som sagt en Ibook fast med amerikanskt tangentbord, är det någon som vet hur man får ÅÄÖ när man kör på det amerikanska systemet? Eller går det kanske inte alls?

I Mac OS X är det i System Preferences > International > Input Menu. Markera "Swedish - Pro" för att kunna använda svenska tecken. Välj längst ner att visa indatamenyn så kan du välja mellan olika tangentbordslayouter. Om bara en är vald är det den som används. Å, Ä och Ö hamnar där de normalt sitter, dvs till höger om P och L.

I Mac OS 9 och tidigare finns det i Systemmappen > Inställningar > Teckenuppsättning.

• Medlem
  • Timrå
  • 2006-06-19 16:24
Ursprungligen av ninapina:

Får man fråga varför det är bättre att köpa ibook än macbook nu?

• Oregistrerad
  • 2006-07-17 19:56
Ursprungligen av jbn:

Får man fråga varför det är bättre att köpa ibook än macbook nu?

Precis?

• Oregistrerad
  • 2006-06-20 13:53

Macbook Pro med glossy screen blir det.

1
Bevaka tråden