Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är mina captured clips?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gjorde en capture från min tape och clipsen kom upp snyggt och prydligt i projektet. Jag tog bort dom som jag inte ville ha för detta projekt.
Är dom clips som jag tar bort, borta för alltid?

Can jag inte göra en capture till en folder och sen välja clips från den?

Jag bumpar denna tråden eftersom jag undrar precis samma sak.
Jag imorterade lite grejer från kameran och fast jag tog bort projektet och allt verkar det som att filerna ligger kvar och äter massa Gb, inte roligt alls!
Så var finns dem och framför allt, hur får man bort dem?

iMovie har en egen papperskorg. Tömmer du den så rensas allt du kastat i projektet även från hårddisken. (s.k. linjär redigering har jag fått lära mig)

Vill du komma åt klippen i ett annat projekt så vet jag inte om du kan importera dem från ett annat. Du kan göra såhär:
Högerklicka (ctrl klick) på projektfilen och välj: visa paketet innehåll. Klippen ligger i mappen Media. Sen är det bara att dra över dem till ditt projekt.

Men eftersom iMovie rensar i det du klipper i ett projekt även bland filerna så skulle jag råda dig att kopiera över allt du vill ha till en separat mapp, för att undvika konflikt mellan olika projekt.

Jag använder iMovie.
Jag har tömt papperskorgen i iMovie och slängt projektet. Men det fattas fortfarande 2 Gb på hårddisken som jag är säker på fanns där innan jag importerade filmen.

1
Bevaka tråden