Köpa iMac nu eller vänta ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-10 12:40

Hejsan! :rolleyes:
Jag hade tänkt köpa en iMac intel core duo. Min fråga är om ni tycker att man ska vänta eller inte?
Kan det vara så att den sänks för att dollarn är så låg? Kommer det snart en ny kanske ?
MVH Hugo

Senast redigerat 2006-06-10 12:53

Enligt vad jag har uppfattat så verkar inte i(ntel)Macen vara lika otursförföljd som MacBook och MacBook Pro. Så jag tror inte att det finns några kvalitetsskäl att vänta. Men det kommer ju alltid en ny revision med snabbare processor. Ska man vänta på något så skulle det väl vara att få OS X 10.5 förinstallerat.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-10 15:07

Kan du inte vänta köp iMacen nu annars med tanke på att den har 5 mån på nacken kommer inom 2-3 mån en uppdatering i och med de nya Intel-processorerna som kommer i juli. Då höjs kanske hastigheten på 17-tummaren till 2 GHz. Frågan är om man orkar vänta över sommaren men som sagt börjar Intel sälja nya desktop-processorer i juli och nya laptop-processorer i augusti så nån gång mellan juli-september tror jag säkert iMac kommer att uppdateras. Apple brukar inte sänka sina priser. Istället får man mer för samma pris men andra försäljare kan sälja de gamla modellerna billigare för att tömma sina lager. OS 10.5 (Leopard) kommer inte förrän efter jan -07 så det blir en lång väntan om man vill ha det systemet.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-11 13:14

Tack för hjälpen, jag tror att jag väntar.. På sommaren använder man inte datorn så mycket endå. Har en iMac G5 nu endå så kan väll använda den lite till.

// hugo

1
Bevaka tråden