Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivare i XP under Parallels

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 10:20

Jag gör bokföringen med Hogia och behöver därför, tyvärr, XP. Det går ju riktigt smidigt med Parallels, snabbt och rätt så stabilt. Men mitt stora bekymmer är att jag inte lyckas få någon skrivare att fungera med den. Är det någon som har lyckats att installera en skrivare med Parallels och kan berätta hur man gör?

Har bara titta lite som hastigast på det, men det verkar komma uppdateringar lite då och då. har du kollat?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 13:44
Ursprungligen av TouchCAD:

Har bara titta lite som hastigast på det, men det verkar komma uppdateringar lite då och då. har du kollat?

Japp, kör senaste versionen. Har läst igenom lite manualer och liknande på Parallels webbsajt men blir inte mycket klokare för det. Jag har fått göra en tillfällig nödlösning som jag hoppas att man kommer slippa att göra i framtiden. Jag dammade av en gammal bärbar pc *rys*, kopplade in en skrivare till den och delade ut den i nätverket. Hittade den med XP i macen och nu fungerar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-11 12:56

En workaround är att du alltid skriver ut som PDF från Hogia och sedan flyttar dokumentet till OS X och skriver ut där.
Nu har ju Win tyvärr inte smidig inbyggd PDF-utskrift automatiskt i alla program som OS X har, men visst finns det nån plugin från Adobe för att uppnå samma sak?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-11 17:01
Ursprungligen av Rajje:

En workaround är att du alltid skriver ut som PDF från Hogia och sedan flyttar dokumentet till OS X och skriver ut där.
Nu har ju Win tyvärr inte smidig inbyggd PDF-utskrift automatiskt i alla program som OS X har, men visst finns det nån plugin från Adobe för att uppnå samma sak?

Det blir alldeles för krångligt, i och för sig lättare än att ta till en pc. Förresten, drag & drop fungerar inte så det är inte så enkelt att flytta filer mellan operativen. Varför kan de inte göra som VPC, där fungerade skrivaren utan problem!

1
Bevaka tråden