Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAQ: Boot Camp och Windows på Mac

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av JohnnytheRocket:

Det står att den inte hittade några drivers, sen kan jag välja Browse eller Recheck, inget annat. I Browse ser jag My Computer, installastionsskivan i (D:) och två irrelevanta mappar.

Om du inte hade klickat "bläddra" så hade du inte fastnat i det valet (jag har lyckats med det själv). Gör om och gör rätt. Drivrutinerna installerar du när du väl är inne i Windows.

Ursprungligen av illerG:

Du har med andra ord ingen disk i listan? Eller är du bara ute efter de andra alternativen för dem kommer du åt genom att klicka på den blå skriften avancerat.

Ursprungligen av JohnnytheRocket:

Det står att den inte hittade några drivers, sen kan jag välja Browse eller Recheck, inget annat. I Browse ser jag My Computer, installastionsskivan i (D:) och två irrelevanta mappar.

Du svarade inte på min fråga. Dessutom följer du inte guiden om du klickar på browse!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Om du inte hade klickat "bläddra" så hade du inte fastnat i det valet (jag har lyckats med det själv). Gör om och gör rätt. Drivrutinerna installerar du när du väl är inne i Windows.

Försökte idag igen, jag kan välja Browse, Ok eller Cancel. Har testat alla utan lycka.

Ursprungligen av illerG:

Du svarade inte på min fråga. Dessutom följer du inte guiden om du klickar på browse!

Jag förstod inte riktigt vad du menade, hoppades att mitt svar hade dugt. Förresten får jag aldrig upp fönstren som visas på sidan 7 i manualen.

installing Windows 7 using Boot Camp with Mac OS X v10.7 Lion

Ursprungligen av JohnnytheRocket:

Försökte idag igen, jag kan välja Browse, Ok eller Cancel. Har testat alla utan lycka.

Hjälper detta dig?

Tack för videon, om inte annat kan jag ju säga exakt vad som händer för mig. Vid 2:12 i videon trycker han på install, han får upp licensavtalet följt av ett fönster där han får välja Upgrade eller Custom och sen ett fönster där an får välja disk etc. När jag trycker på install händer inget av det, jag får bara upp ett fönster som säger att det inte hittar någon Driver där jag sen kan välja att Browsa efter den eller Re-checka (vilket självklart inte hjälper).

Börjar fundera på om det är min installationsskiva som det är något konstigt med.

Som student så fick jag ladda ner Windows gratis från en sida, jag valde då en version som hette "Microsoft Windows 7 Professional with Service Pack 1 64-bit (English) - DreamSpark" och jag fick någon slags Software-downloader som laddade ner den och jag brände ut den på en DVD. Allt går som sagt exakt likadant som videon fram till 2:12.

Ursprungligen av JohnnytheRocket:

Tack för videon, om inte annat kan jag ju säga exakt vad som händer för mig. Vid 2:12 i videon trycker han på install, han får upp licensavtalet följt av ett fönster där han får välja Upgrade eller Custom och sen ett fönster där an får välja disk etc. När jag trycker på install händer inget av det, jag får bara upp ett fönster som säger att det inte hittar någon Driver där jag sen kan välja att Browsa efter den eller Re-checka (vilket självklart inte hjälper).

Börjar fundera på om det är min installationsskiva som det är något konstigt med.

Som student så fick jag ladda ner Windows gratis från en sida, jag valde då en version som hette "Microsoft Windows 7 Professional with Service Pack 1 64-bit (English) - DreamSpark" och jag fick någon slags Software-downloader som laddade ner den och jag brände ut den på en DVD. Allt går som sagt exakt likadant som videon fram till 2:12.

Jag hade samma problem. Vid skiva #3 så fungerade det.

Som i 3:e skivan du försökte med? Låter logiskt... Men jag bränner väl om då och ser om det går.

Har nu testat att bränna om skivan två gånger. Nu har jag gjort det med Toast 2 ggr och med Finder 1 gång. Båda gångerna med Toast gav samma resultat (det jag har berättat om) och med Finder så kände inte Boot Camp-assistenten att det var en installationsskiva. Har absolut ingen aning om vad jag kan göra annorlunda. Tror ni att det skulle kunna hjälpa om man väljer en Windows-version utan Service Pack 1?

Senast redigerat 2012-02-03 21:58
Ursprungligen av JohnnytheRocket:

Som i 3:e skivan du försökte med? Låter logiskt...

Korrekt. Kan även tillägga att jag testade att kopiera min skiva, men då fick jag samma fel när jag testade dem. Då testade jag en kompis skiva vilket fungerade fint.

Okej, får ta och hitta någon med en Windowsskiva då.

Uppdatering: Det gick med en annan skiva/annan version av Windows. Det kan nog ha varit Service Pack:et som spökade för mig. Tack för all hjälp!

Senast redigerat 2012-02-06 16:14
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-17 12:37

Två stora irritationsmoment i Windows är att musen scrollar åt fel håll och att fläkten rusar (beror nog på egen hand bytt hårddisk).
Rullningen/scrollningen gick att rätta till med AutoHotkey och ett litet script.
Fläkten gick att dämpa medLubbo's Fan Control, men bara att sätta ett min/max värde.

Finns det nåt fläktstyrningsprogram som ställer in hastigheten efter temperatur likt HDD Fan Control gör i OS X?

Ursprungligen av reboot81:

Två stora irritationsmoment i Windows är att musen scrollar åt fel håll och att fläkten rusar (beror nog på egen hand bytt hårddisk).
Rullningen/scrollningen gick att rätta till med AutoHotkey och ett litet script.
Fläkten gick att dämpa medLubbo's Fan Control, men bara att sätta ett min/max värde.
Finns det nåt fläktstyrningsprogram som ställer in hastigheten efter temperatur likt HDD Fan Control gör i OS X?

På vilket sätt scrollar musen åt fel håll?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-17 13:06
Ursprungligen av Tobias Schelin:

På vilket sätt scrollar musen åt fel håll?

Windows scrollar som möss gjorde innan Lion, vilket blir snurrigt för mig som vant mig vid 'naturlig rullningsriktning'.

Ursprungligen av reboot81:

Windows scrollar som möss gjorde innan Lion, vilket blir snurrigt för mig som vant mig vid 'naturlig rullningsriktning'.

Då är det alltså OS X som är åt fel håll. Flertalet andra går ju på samma håll som Microsoft.

Bevaka tråden