Världsgaranti, någon som har provat?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-08 10:41

Hej!
Min plan är att köpa en Macbook ganska snart. Jag kommer att studera ett år i Japan och funderar hur Apples världsgaranti fungerar. Är det någon som har fått service på en svensk dator utomlands?

• Oregistrerad
  • 2006-06-08 11:18

bärbara omfattas av internationell garanti, så det är bara visa ditt inköpskvitto så löser de sig..
i japan kan jag tro att det största problemet blir språket, att försöka förklara för dom felet eller att du har garanti, men det ska inte vara några som helst problem rent praktiskt

Ursprungligen av hordur:

bärbara omfattas av internationell garanti, så det är bara visa ditt inköpskvitto så löser de sig..
i japan kan jag tro att det största problemet blir språket, att försöka förklara för dom felet eller att du har garanti, men det ska inte vara några som helst problem rent praktiskt

Det borde räcka med att bara visa upp serienumret så ser de i sin databas när garantin började gälla. Så brukar det fungera när man kontaktar AppleCare från Sverige.

Om du har registrerat produkten så behöver du nog inte ens kvitto. Jag fick min USA-köpta iPod utbytt här i Sverige och jag hade inte något kvitto eftersom min kollega köpte den. Däremot hade jag AppleCare till den som jag registrerade i samband med att den krånglade.

Jag har testat en miljard gånger känns det som. Fick min usa inköpta ipod utbytt både i Spanien och i Sverige, samt min Powerbook lagad både i Sverige (batteriet dog) och i USA (köpt i Sverige men HDn rasa under ett jobb i USA) Apple körde ut min lagade dator till dörren till mitt hus uppe i fjällen i colorado så även om det ibland pajjar så funkar då iallafall garantin. Tjejens ipod från usa dog också och de fixade sig på 2 dar i Sverige. ALDRIG visat kvittot men se till att regga din produkt så inte tjuvar kan använda sig av din garanti!!! För våra Apple produkter är dyragripar och riktigt eftersökta av fel människor

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 10:03

Har hjälpt en kompis som hade strul med sin PowerMac från USA få den reparerad i Sverige på garanti. Detta var för... oh... 10 år sen, uppskattningsvis, när 8500:an precis kommit och man fortfarande hade world-wide-garanti på alla produkter. Det funka fint då!

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-20 17:36

Låter som det fungerar fint med garantin. Tack för svaren!

1
Bevaka tråden