Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är en iMac G5 2,1Ghz värd?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-06-06 22:29

Hejsan!

Funderar litegrann på att sälja min dator för att införskaffa en bärbar. Det gäller att priset är det rätta, annars väljer jag att behålla den. Tänkte kolla med er kunniga hur mycket jag kan få för min dator.

iMac G5 2,1GHz (dvs. den nyaste G5-revisionen med iSight osv.)
1,5GB RAM

Resten är standard, ni kan säkert specifikationerna. Den är i toppskick.

Vad tror ni jag får för den?

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-06-07 04:43

För ovanlighetens skull fick jag inget svar Ingen som har en aning om vad en iMac med ovanstående spec. är värd på ett ungefär?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-07 13:34

Är det en 17 eller 20 tum.
Om jag skulle köpt en sådan 20t i bra skick så högst 10000:-.

B.D

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-06-07 14:55

bodahl, det är bara 20"-modellen som är 2,1 GHz, har själv en sådan.

Jag har funderat på att sälja för att skaffa MacBook, men eftersom det är en G5, som dessutom fått några döda pixlar på ålderns höst (hur gammal är den, 8mån?) så tycker jag att jag inte det är värt att sälja för typ 10k, då får den hellre användas tills den är "slut".

  • Oregistrerad
  • 2006-06-07 21:10

Har en massa pixlar gått så sjunker den ytterligare i pris. Om du nu har en massa pixlar som lagt av varför fixar du inte ny skärm på garanti. B.D

Säg en femtilapp så slår jag till XD

Jag tror G5:or är eftertraktade av reklamfolk och andra som fortfarande inte kan köra Intel. Med så mycket minne och om den är i prefekt skick och har garanti kvar så skulle jag tro att du kan få 11-12.000 för den. Har den AppleCare Protection Plan?

1
Bevaka tråden