Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Precis fått min MBP, några frågor...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-05 20:21

Har just fått min 15,4" 2,16Ghz 2GB 7200rpm MBP

I Apple store står det att det ska finnas elektronisk och tryckt dokumentation samt en DVD med OS X i kartongen. Jag hade varken eller i min kartong, eller ligger dom gömda nånstans?:P Ska man inte få en DVD?

Temperaturen ligger på drygt 50 grader helt idle, vid lite normalt arbete runt 65 grader och den verkar kunna gå upp mot 80 vid mkt belastning. Ang. pipljudet så hör jag ett svagt surrande, ganska högfrekvent, när strömmen inte är inkopplad, men inte när photo booth är igång. Är det detta som det är så mkt tjafs om?! Ljudet från min Power Mac är ju mycket mer störande...

Hursomhelst ska jag nog försöka byta logikkort när det nya kommer, mest för värmens skull...tråkigt att inte kunna ha den i knäet :/

  • Oregistrerad
  • 2006-06-05 20:50

OS X ska du få med (2 skivor) och en tryck dokumentation om grunderna i MacBook Pro (MacBook Pro. Användarhandobok). Däremot fick jag ingen dokumentation om själva OS X. Självklart ska du höra med AppleStore angående detta. Utan systemdisk kommer du att få stora problem!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-05 21:42

Ja det är det lilla "pipet" det är så mycket tjafs om. Vissa letar nog efter det (oväntat?), hittar det och sedan kan de inte släppa det. Det blir värre och värre. Och tillslut oacceptabelt. Ungefär som med dlp-projektorer. Vet man att det kan gå att se regnbågar så ser man dem. Vet man det inte så reflekterar man knappast över det (beror iofs på hur tydliga de blir).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-05 22:20

Både temparaturen och pipet är ett känt problem på MacBook Pro's, riktigt irriterande faktiskt. Vad jag hört jobbar Apple på en fix, sen om och när det händer vet man inte.

Båda dessa problem är rena fel skulle jag säga, inte som med DLP-projektor eller en trinitron-skräm där vissa "artifakter" finns hos tekniken.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-05 22:54

Ja, min jämförelse haltar visserligen. Och visst finns felet på x antal MBP. Det jag egentligen ville ha sagt var att man kanske inte ska ta antalet trådar på x antal forum och summera det som att alla, eller ens merparten, av skeppade datorer har detta fel. MacForum på Avenyn hade två MBP uppe och de pep inte. Tyckte inte de var varmare än min PB 12 G4 heller.

Ursprungligen av gluttonous:

Har just fått min 15,4" 2,16Ghz 2GB 7200rpm MBP

Jag ska själv köpa en MacBook Pro 2.16Ghz 7200rpm, fast det lutar mest åt en 17"
och 1 extra GB blir lite senare, köpt någon annastans för en lite billigare slant.
Men när du har "pushat" din MBP kan du väl skriva vad du tycker om den?
Jag är jättenyfiken såklart, den borde ju jobba fort som fasen

  • Oregistrerad
  • 2006-06-06 14:25

Nu har jag pratat med Apple Store iaf, och dom ska skicka det som fattades i kartongen.

WashedUp: Jag har inte hunnit testa så mkt ännu, men den känns lite rappare än min PowerMac 2x2,3 med 10k rpm disk, 2,5GB ram och X850XT-kort Fast PowerMacen är säkerligen snabbare på tyngre saker...

Hursomhelst så känns MBP som en väldigt komplett maskin, man får mycket för pengarna!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-06 14:56

Om någon försökte posta men det inte gick under några minuter så blev det ett litet missöde med moderingen. Råkade låsa tråden

Men nu är den uppe allafall, var bara några få minuter så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 14:59

Haha, jag undrade precis varför "nytt inlägg" vad helt utblekt

1
Bevaka tråden