Köp en Mac och få en iPod Nano på köpet

Tråden skapades och har fått 204 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-06-05 13:05

Rabatten från tidigare sommrar är tillbaka! Dock hittar jag den bara i USA-versionen av Apple Store än så länge, men visst kommer den väl till oss svenskar också? Vore hur gött som helst!

http://www.apple.com/store/

• Medlem
  • Ekerö
  • 2006-06-05 14:08

Aha, de där skulle vara riktigt najs. Hoppas man kan handla via Umeå Universitets store å få 12% på Mac Booken å sen en gratis iPod på det.

Macbook (+Mjukvara) med studentrabatt, gratis Ipod mini, gratis skrivare och 300kr rabatt på .Mac så skulle man nog inte kunna hålla sig från ett köp.. fan jag som tänkte vänta med köp tills Leopard kom ut

Jaja, får se om alla erbjudanden kommer till Sverige också innan man tar några beslut.

• Medlem
  • Haninge
  • 2006-06-07 17:21
Ursprungligen av onlytobbe:

Macbook (+Mjukvara) med studentrabatt, gratis Ipod mini, gratis skrivare och 300kr rabatt på .Mac så skulle man nog inte kunna hålla sig från ett köp.. fan jag som tänkte vänta med köp tills Leopard kom ut

Jaja, får se om alla erbjudanden kommer till Sverige också innan man tar några beslut.

Hur får man den gratisskrivaren? Lyckas inte hitta den på Apple's hemsida.

Tackar på förhand!

Ursprungligen av jmy136:

Hur får man den gratisskrivaren? Lyckas inte hitta den på Apple's hemsida.

Tackar på förhand!

Endast i USA just nu.. men det fanns i Sverige förut också så vi får hoppas att det kommer tillbaks!

• Medlem
  • Haninge
  • 2006-06-07 20:22
Ursprungligen av onlytobbe:

Endast i USA just nu.. men det fanns i Sverige förut också så vi får hoppas att det kommer tillbaks!

Ajdå :(. Man får verkligen hoppas att det kommer hit. Då finns det inget snack om vilken dator jag köper :).

• Medlem
  • Alingsås
  • 2006-06-05 18:07

Lite mer detaljer om erbjudandet.

* Gäller endast utbildningskunder (studenter och personal i skolvärlden).
* Gäller alla nya Mac:ar och även PowerMac G5.
* Värdet på iPod-rabatten är upp till $179 (som en iPod Nano 2 Gb kostar i Education Store). Man kan även få det som en rabatt på en dyrare iPod.
* Man får lägga ut pengarna först och får sedan tillbaka rabatten.
* För att få tillbaka pengarna krävs att man skickar in en UPC-kod från paketet.
* Rabatten gäller från och med idag till 16 september.

Tyvärr alltså endast i USA än så länge, men vi håller tummarna.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2006-06-08 12:25

Är det någon som har ringt till Apple Store och hört om rabatten är på väg?

Beställer på måndag även om den inte kommit... Men surt om jag missar erbjudandet precis
Jag ringde apple store samma dag som erbjudandet kom ut i usa och då ville/kunde de inte säga om det kom till sverige eller ej

• Oregistrerad
  • 2006-07-11 11:31

Pratade med Apple Store så sent som igår (10/7) och på frågan om rabatten kommer till Sverige fick jag ett kvickt "ja" och därefter att "det handlar om 2-3 veckor". Underbart!

• Medlem
  • Alingsås
  • 2006-07-12 22:14
Ursprungligen av qnx:

Pratade med Apple Store så sent som igår (10/7) och på frågan om rabatten kommer till Sverige fick jag ett kvickt "ja" och därefter att "det handlar om 2-3 veckor". Underbart!

Underbart!! Jag har varit inne och kollat på Apple Store flera gånger i veckan sedan det amerikanska erbjudandet kom och har hållit ut i väntan på att det ska komma här också. Bara några veckor kvar nu alltså. Sålde Powerbooken för länge sen så det är verkligen dags att skaffa en MacBook snart.

Det låter ju riktigt NICE! Knepigt att vänta med att erbjuda den så långt in på sommaren och så långt efter USA. Om det överhuvudtaget stämmer att den är på G... Den kommer ju i lagom tid till skolstarter och sånt, men det är ju inte mycket till sommarrabatt då, mer höstrabatt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 10:55

Typiskt...

Låter strålande! Fast lite jobbigt eftersom jag precis lagt en beställning och får avboka samt att jag flyttar utomlands den 25:e augusti. Så kan ju bli tight med tiden.... hmm....

• Oregistrerad
  • 2006-07-12 13:10

Ajdå.. Men undrar om man inte kan lägga beställningen redan nu (inkl iPoden) och ändå få rabatt när den kommer. Om du tittar på hur det hela fungerar så måste man först betala kalaset själv och sedan skicka in en blankett till AppleStore och få tillbaka $179 i efterhand (på den amerikanska AppleStore iaf).

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 15:03

Jag mailade applestore igår och frågade om man kunde få en ipod även fast man redan nu beställde en Macbook. Svaret blev:

Om det kommer ett erbjudande där du du får en iPod om du beställer en MacBook måste dessa två produkter finnas på samma beställning.

Detta kan man ju tolka som att man får tillbaks pengarna för ipoden ifall man beställer både en Macbook och en ipod reda nu...

Samtidigt finns det ju en viss risk att fastna med en iPod som man blir på att pynta själv. De skrev ju "Om det kommer ett erbjudande...", de bekräftade inte att det skulle komma! qnx fick förvisso veta att så var fallet, men det är ju ingen garanti...

Segt dock att man måste hålla på att skicka in papper för att få pengar tillbaka. Hade ju varit smidigare att bara få den gratis direkt. Fast det förstås, de kanske räknar med att vissa glömmer bort att skicka in lappen.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2006-07-19 00:15

Man kan faktiskt ansöka om "återbäringen" via nätet i år. Tidigare har det varit mycket meck med papper och sånt. Finns säkert nån anledning till att de vill krångla till det lite, kanske är det delvis som du säger. De tjänar ju en hel del på att först få pengarna och sen hålla på dem i ett antal veckor innan de betalar tillbaka dem.

Det blir till att avvakta och se hur det blir helt enkelt!

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-07-19 12:07

Bara att hoppas att erbjudandet kommer snart så man kan bli en "switcher"

Jo, jag sitter också på en PC i dagsläget. Suget att byta är stort Kan inte den där lönen komma snart?!

• Medlem
  • Alingsås
  • 2006-07-24 20:28

Någon som hört något mer om erbjudandet?

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-25 00:34

Inte hört något... vill gärna slå till snart...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-25 00:35

Seeegt!

Citat:

Köp en Mac och få en iPod på köpet

Det är ju nästan konstigt att det inte är standard idag. Det skulle kunna ligga en Shuffle i varje Mac-kartong.

Hur går det med den här dealen egentligen? Var ute på stan idag för att tjacka en Macbook över disk, men den var slut över hela Stockholm (budget varianten då alltså, svarta fanns det massor av). Så nu är jag i groparna för att tjacka från Apple.se, men jag orkar verkligen inte vänta längre. NÄR KOMMER DET?!

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-27 23:32

Jag mailade den 25:e och fick detta svar på frågan när dealen skulle komma,

"Vi har tyvärr ingen information om att detta erbjudandet kommer att komma."

Så tja... vem vet...

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-01 08:56
  • Medlem
  • 2006-08-01 09:26

"spara stort på iPod" (1450 kr) - dvs, ingen gratis iPod...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-01 10:11

Det blir ju gratis när du får tillbaka dina 1450 kr. Att man måste betala för iPoden först har varit känt sen de började kampanjen i USA.

-Nejvisst, såg nu att Nano 2 GB kostar över 1800 kr och då blir det inte gratis men billigt blir det. I USA blir tvågigaren däremot gratis.

Senast redigerat 2006-08-01 10:40
Bevaka tråden