Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini Mac - Netgear DG834GT - trögt

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Kan någon vara bussig tala om för mig varför mitt Netgear ADSL Modem Rauter DG834GT har så svårt att arbeta ihop med min Mini Mac.
En del gånger kopplar det blixtsnabbt och en del gånger kan det ta minutvis att komma fram till rätt adress. När väl adressen är hittad, går det normalt sett väldigt snabbt att orientera sig inom den uppkopplade sidans underrubriker.
En uttröttad amatör,
Roland

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-06 18:04
Ursprungligen av carriagemaker:

Hejsan,
Kan någon vara bussig tala om för mig varför mitt Netgear ADSL Modem Rauter DG834GT har så svårt att arbeta ihop med min Mini Mac.
En del gånger kopplar det blixtsnabbt och en del gånger kan det ta minutvis att komma fram till rätt adress. När väl adressen är hittad, går det normalt sett väldigt snabbt att orientera sig inom den uppkopplade sidans underrubriker.
En uttröttad amatör,
Roland

Hej Roland.

Har själv en DG834GT kopplad med WLAN mot min Intel Mac mini. Har inget av de problemen som nu nämnde men däremot går det jäkligt långtsamt via WLAN, och ända är singnalstyrkan på topp. Mac minin har inbyggt 54mbit och tycker därmed att det borde vara lite snabbare när man kopierar filer mellan datorerna.
Mitt inlägg hjälper nog inte dig så mycket men kände att jag ville skriva några rader inom samma område.

1
Bevaka tråden