Nyköpt dator, ingen kvitto?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-03 09:47

Hej. Har precis fått min Imac 20" core duo som jag beställt via applestore.
I paketet som levererades av budkillen fanns bara en " deliverinote" inget kvitto? Hur gör jag om jag behöver en garantirep.? eller om jag ska sälja datorn ?
Får man aldrig kvitto från applestore?

Ursprungligen av Pascoe:

Får man aldrig kvitto från applestore?

Om jag minns rätt så skickas kvittot på posten och kommer om några dagar.
Har för mig att det var så för mig.

mvh
/Martin

• Oregistrerad
  • 2006-06-03 10:37

Hej.
Okej, fick datorn i tisdags så det borde kommit, väntar lite så kommer det kansek.

Tack

De skickas från olika platser så det är nog därför som det tar tid. Sedan är ju Posten inblandad och då tar det några dagar extra.

Är du orolig så kan du alltid ringa och fråga Apple.

/Martin

• Oregistrerad
  • 2006-06-03 11:09

tack, blev lite lugnare nu. Jag hade en annan leveransadress än faktureringsadress, nån som vet var kvittot skickas ?

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-03 11:24

Det syns även på serienumret om det är garanti kvar. Jag lämnade in min iMac 20" G4 för byte av fläkt och trodde att garantin var utgången. Men serviceverkstaden kollade serienumret och meddelade att jag hade 12 dagar kvar.

• Oregistrerad
  • 2006-06-03 11:26

tur!!

skulle tro att de skickar kvitto till faktureringsadress, det verkar mest logiskt tycker jag iaf. kvitto till den som betalar så att säga. mitt kvitto tog över en månad på sig att komma, så det är nog lugnt än så länge... se bara till att registrera in datorn (finns ju nån reg-wizard som brukar komma upp när du startar datorn när den e ny) så apple har serienr och allt sånt kopplat till dig ifall nåt skulle paja innan du fått kvittot.

• Oregistrerad
  • 2006-06-06 13:45

jaha, visste inte att det va det registeringen va till för, kan man göra om den i efterhand ?

Applestore är rätt dåliga på att skicka ut kvitton. Har inte fått kvitto än för den MBP jag köpte i början på april. Macen innan det fick jag heller inte kvitto på förrän jag ringde och bad om ett.

Det har dock aldrig inneburit några problem med garantier och sånt. Och har jag behövt ett kvitto har det bara varit och ringa till Applestore så får man ett via mail eller post.

• Oregistrerad
  • 2006-06-06 13:59

Då ska jag ta och maila dem! Tack

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-19 01:05

Jag fattar inte vad problemet är. Helt vrickat att Apple inte automatiskt skickar iväg ett kvitto.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-19 11:11

Man kan skriva ut en kopia av kvittot på sin sida på Applestore.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 15:38

jag har aldrig fått ett kvitto på nått, men du kan å andra sidan alltid skriva ut beställningsbekräftelsen på hemsidan, vilket jag tycker ät bättre! skönt att slippa papprskvitton..

Dom kanske kör svart?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-20 07:50

Japp, men lägger ändå till momsen på priset

• Medlem
  • Motala
  • 2006-12-20 13:52

Jag har fan inte heller fått något kvitto på min Macbook ..
Jag har också bara fått en deliverynote..

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-20 14:24

Du får en faktura skickad till din email adress efteråt.

Om du INTE får det, så loggar du in på ditt konto på Applestore och skriver ut en kopia av fakturan.

1
Bevaka tråden