Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om Sony Ericsson M600?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-22 10:06
Ursprungligen av Mandus:

Hej,

Är det någon som vet om man kan använda bluetoothen i PB som hotspot och därigenom köra m600 mot nätet?

Mvh/
Mandus

Har inte testat än, men det skall finnas en funktion för detta. Dock så verkar den som gjorde testet använda sig utav pc.
Scrolla ner på sidan så kan du läsa mer…

http://my-symbian.com/uiq3/review_m600i_2.php

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-08 22:34

Efter en dag till så har jag inte mycket att klaga på. Startat om några gånger men det är mest för sakens skull, tyckte att det var dåligt med SMS, har väl haft några mindre populära dagar
Gällande gränssnitt håller jag med Arvid, helt klart jämnslött, men ok för mig.
Kamera kommer jag aldrig sakna, möjligtvis lampan då den är rätt praktisk ibland.
Inga problem med batteri eller tappad kontakt (än så länge).
Körde in PC-suiten på min MacBook Pro (Windows Xp Pro) så nu kan jag synca där i alla fall.
Slutsats tills vidare = Rekommenderas.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-08 22:36

Finns det förresten några snygga skins? (typ ipod) eller nåt, känns som man behöver skydda skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 22:51

Det där med Å, Ä och Ö hade jag inte ens tänkt på. Det var ju just en sådan sak jag fetirriterade mig på när jag hade någon av dom där större Qtec-modellerna ett tag

Dock lite orolig för allt ni skriver om "jämnslött som OSX"... jag är ju för fan en poweruser, då måste det gå undan

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-08 23:22

Ja, ja är också en poweruser hastigheten stör mig icke. Eller kanske lite, men det lär ju komma en uppdatering, första 750 var inget kul innan uppgradering av programvaran.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-09 09:31

Det finns en uppdatering nu...måste dock köras från Windows, som vanligt. Det står inget om att M600 har stöd för uppdatering via nätet men ladda bara ner uppdateringsapplikationen för t ex W800, koppla in USB-kabeln och följ instruktionerna. OBS! Uppdateringen nollställer hela telefonen så säkerhetskopiera allt först och kör sedan en restore.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-09 19:15
Ursprungligen av Fredrik Tamm:

Det finns en uppdatering nu...måste dock köras från Windows, som vanligt. Det står inget om att M600 har stöd för uppdatering via nätet men ladda bara ner uppdateringsapplikationen för t ex W800, koppla in USB-kabeln och följ instruktionerna. OBS! Uppdateringen nollställer hela telefonen så säkerhetskopiera allt först och kör sedan en restore.

Installerade Update Service under Win XP i VPC, och jag måste säga att jag blir lite irriterad på att de inte kan släppa en version för Mac OS X när det är java-baserat... Och jisses va slött Java är under Windows under VPC i Mac OS X

Dock lyckades jag inte följa instruktionerna för uppdatering eftersom M600 saknar "C"-knapp vilken skulle hållas in för att starta telefonen i något speciellt läge. Testade bokstavsknappen "C" och ""-knappen samt att skippa det steget och koppla in USB-kabeln direkt utan resultat...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-12 17:10
Ursprungligen av Arvid:

Installerade Update Service under Win XP i VPC, och jag måste säga att jag blir lite irriterad på att de inte kan släppa en version för Mac OS X när det är java-baserat... Och jisses va slött Java är under Windows under VPC i Mac OS X

Dock lyckades jag inte följa instruktionerna för uppdatering eftersom M600 saknar "C"-knapp vilken skulle hållas in för att starta telefonen i något speciellt läge. Testade bokstavsknappen "C" och "?"-knappen samt att skippa det steget och koppla in USB-kabeln direkt utan resultat...

Det funkar med Internetknappen på högersidan istället för "C".

  • Oregistrerad
  • 2006-09-29 01:32

C-knapp

Ursprungligen av Kidde:

Det funkar med Internetknappen på högersidan istället för "C".

Köp modell M600(i) istället, den har hela alfabetet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-09 09:51

Intressant, någon får gärna höra av sig här om vad som händer med systemet när man är klar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-09 17:06

hur går det med iSync - nån som hört nåt än, min ligger på laddning just nu

/Tangen

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-09 17:28

Försökte mig på en egen iSync-fil, men ännu utan lyckat resultat. Instruktioner finns här. Den identifikation som verkar fungera är "Sony Ericsson+Sony Ericsson M600" och jag har testat att låta den ärva från "family.com.sony-ericsson.uiq", "family.com.sony.ericsson.syncml-phones-2005b.bt" och "family.com.sony.ericsson.syncml-phones-2005.bt" utan lyckat resultat...

Jag tycker det borde fungera med uiq-versionen, eftersom P800, P900 och P910 använder den allihop, men det är ju en ny uiq-version (3.0) i M600 så det kanske är där det pajar...

Startade VPC nyss och minneskortet dyker snällt och fint upp där som en extern disk utan någon drivrutinsinstallation (såvitt jag märkte, hade iofs program-cdn i...). Nästan så man blir lite avundsjuk. Någon som hittat någon MemoryStickMicro-läsare än?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-09 18:33

Well, då har jag lyckats hänga den för första gången. Fast på ett irriterande mjukt sätt... Jag skrev ett telefonnummer och klickade på Ring utan att först titta på om jag hade täckning (den tappar ju kontakten lite då och då). Täckning hade jag inte vilket gjorde att den helt enkelt låste sig i att försöka ringa upp. Det går fint att via aktivitetshanteraren starta andra program, men startfönstret kan jag inte kommat till, det som dyker upp är telefonnummret och en markerad ring-knapp...

Förlåt för mitt oförstånd som oinitierad prylbög; men varför köper man en ny telefon för 4000 kronor som tappar nätet ibland, hänger sig, inte går att synka?

Känns som lurendrejeri på hög nivå av Sony Ericsson och andra, som låter prylgalna, köpstarka stackare betatesta skiten de slänger ut i hög takt. Skulle åtminstone inte jag acceptera. Men det kanske finns en tjusning i att vara betatestare?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-09 20:11

Jo, jag håller med om att det är en bit irriterande att den inte fungerar fullt ut vad gäller nätet och så. Helt sant att det känns lite beta-stadie... Ska nog ta mig en tur till The Phonehouse och klaga lite och hoppas de har någon uppdatering att ge mig. Men synkningen räknade jag med att det inte skulle fungera direkt, apple tar ju en snutt tid på sig för att lägga till nya modeller.

Jo, synkningen är sant att Apple slöar med. De borde, för deras egen skull, vara snabbare med uppdateringar till iSync.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-12 16:20

Jag vill testa nokias N73 innan jag bestämmer mig tror jag, eller i varje fall vänta tills buggarna är färre i 600an

  • Oregistrerad
  • 2006-06-14 11:04
Ursprungligen av nukethenick:

Jag vill testa nokias N73 innan jag bestämmer mig tror jag, eller i varje fall vänta tills buggarna är färre i 600an

Jag ska nog också vänta tills N73 är släppt. Det står helt klart och väger mellan dessa två.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 16:47

Äh, jag tror på framtiden. Har beställt ett ex nu

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-12 17:57

Ni som redan har telefonen, vart har ni köpt den?
Finns den i lager någonstans?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-12 18:01

Jag förbeställde min på www.katshing.se, står nu att det finns mer än hundra i lager.

//Kidde

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-12 18:57
Ursprungligen av Kidde:

Jag förbeställde min på www.katshing.se, står nu att det finns mer än hundra i lager.

//Kidde

Ah, tack!
Jag kollade Katshing.se igår och då kunde man bara anmäla intresse på M600.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 10:20

Phone House kan man beställa genom... det gjorde jag i alla fall

/Tangen

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-13 11:44

Köpte min från katshing, hämtar ut den idag efter lite strul med förlängningen av mitt abonnemang..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 12:19

Jag körde via Dialect, bör komma i slutet på den här veckan. Aircall hade några kvar i Solna för några dagar sedan. PhoneHouse är så jälva "teliadryga".

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-06-13 22:04

Har använt min några timmar nu och allt fungerar bra så här långt, enda jag saknar är stöd för att kunna synca med iSync..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-13 23:23

Efter en tid till så är största problemet att SMS tas inte emot om jag har schema på att hämta e-post. SMS dyker då inte upp förrän jag startar om telefonen. Utan e-post funkar det. Någon med samma problem (telia)?

/Kidde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-15 11:17
Ursprungligen av Kidde:

Efter en tid till så är största problemet att SMS tas inte emot om jag har schema på att hämta e-post. SMS dyker då inte upp förrän jag startar om telefonen. Utan e-post funkar det. Någon med samma problem (telia)?

/Kidde

nope inga problem, hämtar email var 90 e minut

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-14 15:20

Ang. SMS, svar på 2 timmar;
Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Vi rekommenderar i första hand att ni uppdaterar programvaran i er Sony Ericsson M600i. Detta då vi inte kan reproducera det fel ni beskriver med den senaste programvaran. Ni kan uppdatera er M600i via Uppdateringstjänsten på vår hemsida.

Ursprungligen av Kidde:

Ang. SMS, svar på 2 timmar;
Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Vi rekommenderar i första hand att ni uppdaterar programvaran i er Sony Ericsson M600i. Detta då vi inte kan reproducera det fel ni beskriver med den senaste programvaran. Ni kan uppdatera er M600i via Uppdateringstjänsten på vår hemsida.

Har suttit i timtal med en FUL Dell-dator framför mig, startat om , följt kryptiska meddelanden, hämtat hem Flash-player från Macromedia (enligt SE... fast numera är det ju från Adobe). Startat om, loggat in, loggat ut, sörplat kaffe.
"Incorrect version of Flash player. program will terminate" "OK"

NEJ! det är inte OK! jag vill åtminstone veta VILKEN VERSION jag skall försöka
lägga in i burken.
De kan ju lika gärna skriva "Moon in incorrect phase, Goodbye!"

INGENTING fungerar på den burken... ändå har jag följt ALLA idiotiska anvisningar från SE, laddat ner PDF-er och då kraschar Acrobat reader..... jag blir fanimej vansinnig på den här skiten!
"Ni kan uppdatera" - så fasen heller man kan, de gör ju allt för att man skall bli gråhårig i förtid ju! Jag har startat om den PC'n på en kväll mer än vad jag startar om macen på ett år!

Det får bli affär imorrn, en påse bullar fixar nog uppdateringen...

*mutter*

Bevaka tråden